پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۱۸۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
همین موضوع باعث شده است تا گزینه های‎ مشخص و محدود برای وزارت نیرو از نظرها دور مانده و رسانه ها لیست بلند بالایی از نام ها را مطرح کنند که هیچ یک به دیگری ارجح نیستند.

شعارسال: همین موضوع باعث شده است تا گزینه های مشخص و محدود برای وزارت نیرو از نظرها دور مانده و رسانه ها لیست بلند بالایی از نام ها را مطرح کنند که هیچ یک به دیگری ارجح نیستند.

با این وجود، اخبار رسیده حکایت از آن دارد که در میان این نام های متعدد، سید محمد صادق زاده به صندلی وزارت نیرو نزدیک تر شده است.

او اواخر سال 95، با حکم وزیر سابق نیرو، به معاونت این وزارتخانه و ریاست سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) رسید.

صادق زاده متولد سال 47 است و در صورت رسیدن به صندلی وزارت نیرو، در زمره وزرای جوان تر کابینه محسوب خواهد شد.

در روزهای گذشته و با پررنگ تر شدن احتمال معرفی صادق زاده به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو، بخش هایی از جامعه صنعت انرژی کشور به طرق مختلف از او حمایت کرده اند.

فارغ از دلایل سیاسی رای عدم اعتماد به بیطرف، به نظر می رسد عمده دلیل منتقدان او بهویژه در میان اصلاح طلبان، انتقادها به عملکرد او در دوره 8 ساله وزات نیرو به ویژه در حوزه سدها بوده که به زعم منتقدان، اقدامات او توجیه "علمی" نداشته است.

همین موضوع باعث شده تا حسن روحانی و مشاوران او، روی این موضوع تمرکز ویژه ای کرده و به دنبال گزینه ای بگردند که رضایت جامعه علمی کشور را به همراه داشته باشد.

از این رو، صادق زاده در زمره اصلی ترین گزینه ها قرار گرفته است. او دو مدرک دکترا دارد.

تألیف و ترجمه دو کتاب را در کارنامه علمی اش ثبت کرده و 15 مقاله علمی در مجلات علمی معتبر بین المللی به چاپ رسانده است.

فارغ از این موضوع، حوزه کاری و تحقیقی او، محیط زیست است؛ یعنی درست یکی از موضوعاتی که بیطرف به بی توجهی به آن متهم شده و رای نیاورده بود.

از دیگر دلایلی که به نظر می رسد مشاوران حسن روحانی را به معرفی صادق زاده به عنوان گزینه وزارت نیرو دست کم تا کنون - مجاب کرده، ورود او به وزارت نیرو در ماه های اخیر به عنوان معاون وزیر است؛ فرمولی که روحانی تا کنون در چند وزارتخانه از جمله ارشاد و ارتباطات آزموده و با وجود مخالفت ها و نقدها، به نظر می رسد از آن نتیجه مثبت گرفته است.

سایر گزینه های پرشمار وزارت نیرو، از نظر اسم و رسم و نیز سوابق و حتی خط و ربط سیاسی، برتری خاصی به یکدیگر ندارند و اگرچه اخبار رسیده حاکی از آن است که رئیس جمهور عجله ای برای معرفی وزیر پیشنهادی نیرو ندارد، اما تا کنون جمع بندی ها حکایت از رسیدن به یک نام در سکوت خبری دارد: سید محمد صادق زاده.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت انتخاب، تاریخ انتشار6شهریور96،کدخبر: 362560، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین