پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۸۱۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
رضا اردکانیان برای تصدی پست وزارت نیرو به مجلس شورای اسلامی معرفی شده که باید منتظر ماند و دید بهارستان نشینان به وی اعتماد می کنند یا خیر.

شعار سالگمانه زنی‌ها و نام‌های متعددی برای تصدی سمت وزارت نیرو مطرح شد ازستار محمودیسرپرست فعلی وزرات نیرو گرفته تا سید محمد صادق زاده مدیرعامل سازمان ﺍﻧﺮﮊﯼ ﻫﺎﯼ تجدیدپذیر ﻭ ﺑﻬﺮه ﻭﺭﯼ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺑﺮﻕ ایران ، غلامرضا منوچهری معاون فعلی مهندسی و امور توسعه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، عباس علی آبادی.

براساس این گزارش، بعد از ارائه برنامه از سوی برخی از این افراد به نهاد ریاست جمهوری در نهایت پس از دو ماه اداره این وزراتخانه بوسیله سرپرست آن،نام رضا اردکانیان به مجلس شورای اسلامی برای تصدی پست وزارت نیرو معرفی شده تا پایانی بر گمانه زنی های این وزارت خانه باشد.حال باید منتظر ماند و دید این بار بهارستان نشینان به اردکانیان اعتماد می کند یا خیر.

اردکانیان مناسبت‌ترین گزینه برای وزارت نیرو است

قاسم میرزایینیکو عضو شوراهاو امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی دولت برای حضور در وزارت نیرو را یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بین فعالان این حوزه برشمرد و اظهار کرد: با توجه به سابقه همکاری که پیش از این با اردکانیان داشته‌ام به خوبی با توانمندی‌های او آشنا و مطمئن هستم تحول ویژه‌ای را در مجموعه وزارت نیرو به کار خواهد بست.

وی خواستار ایجاد تحول ویژه در بخش ستادی و علمیاتی وزارت نیرو شد و افزود:اردکانیانپس از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی باید در خصوص بخش‌های که در این مجموعه اقدام به بازرسی، نظارت و کنترل می‌کنند بازنگری جدیدی اتخاذ کند.

عضو کمیسیون شوراهاو امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشور ما خواسته یا ناخواسته به سمت خشکسالی حرکت می‌کند، بنابراین باید یک فرد بسیار قوی برای این وزارتخانه در نظر گرفته شود تا این فرد به خوبی از مسایل کمبود و کم آبی کشور اطلاع داشته باشد.

میرزایی نیکو تاکید کرد: براساس آمار و ارقام ارائه شده متاسفانه بخش زیادی از منابع آب‌های زیرزمینی کشور از بین رفته است، بنابراین معاونت امور آب این وزارتخانه نیازمند فردی است که بتواند چالش‌های مربوط به این حوزه را به خوبی مدیریت کند.

اردکانیان برای تصدی پست وزرات نیرو به مجلس نیاید

شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن،رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه فضای ذهنی نمایندگان مجلس برای رای اعتماد به اردکانیان مثبت نیست، اظهار کرد: فضای مجلس پس از مطرح شدن نام رضا اردکانیان برای تصدی وزرات مانند روزی است که حبیب الله بی طرف وزیر پیشنهادی دولت برای کسب اعتماد به مجلس معرفی شد.

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس یادآورشد:انتقال آب بین حوزه ای مشکلاتی در سطح کشور ایجاد کرده است، احداث سد و انتقال آب کارون به حوزه های دیگر باعث خشک شدن تالاب ها در پایین دست این رودخانه شده و آورده ای جز ریزگرد و مشکلات تنفسی برای مردم خوزستان نداشته است، این اتفاقات در زمان مدیریت ایشان به وجود آمد و طبیعی است استان هایی که در بحث انتقال آب به عملکردوزرات نیروانتقاد داشتند، نظر مثبتی به اردکانیان نداشته باشند.

وی در پایان گفت:متاسفانه ساخت بیشتر سدهای کشور توجیه علمی ندارد و با گذشت زمان ثابت شده که بیشتر تحث فشارهای سیاسی، احداث و ملاحظات زیست محیطی را لحاظ نکردند.

انتقال آب بین حوزه ای نقطه منفی کارنامه اردکانیان

راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامیبا تاکید بر شفافیت در برنامه وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: مهمتر از نام وزیر، عملکرد و برنامه او برای وزارت نیرو است که با توجه به چالش های موجود، برنامه هایی برای حل این معضلات داشته باشد.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با عملکرد اردکانیان افزود:انتقال آب بین حوزه اینقطه ای منفی در کارنامه اردکانیان است که برای نمایندگان مجلس سوالات بسیاری را به وجود آورده است.

وی در پایان با انتقاد از طرح های انتقال آب گفت:با توجه به افزایش طرح های انتقال آب و عیان شدن مشکلاتی که بسیاری از استان ها را درگیر خود کرده است،نمایندگان به کسانی که از این طرح ها حمایت کرده اند رای مثبت نخواهند داد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:۶۲۹۱۴۶۲، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین