پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار برگزاری نشست بین‌المللی یا تشکیل کمیته‌ای گسترده برای بررسی امکان حل و فصل مساله فلسطین و تشکیل کشور فلسطین با الگو گرفتن از کمیته‌های بین‌المللی شد.

شعار سال: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی اظهار داشت: مساله فلسطین از قدیمی‌ترین مسائل منطقه است. چرا نباید حل شود و چرا نباید کمیته‌ای برای حل و فصل این مساله و تشکیل کشوری مستقل تشکیل شود. همانطور که کمیته‌هایی برای حل مشکلات ایران، سوریه و لیبی تشکیل شده است.

عباس گفت: باید نشست بین‌المللی یا کمیته‌ای گسترده برای بررسی امکان حل و فصل مساله فلسطین و تشکیل کشور فلسطین با الگو گرفتن از کمیته‌های بین‌المللی که برای حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی تشکیل می‌شوند ایجاد شود.

وی گفت: ما به جهانیان می‌گوییم که اگر می‌خواهند امنیت در منطقه برقرار شود و تروریسم پایان یابد باید در ابتدا مساله فلسطین حل شود زیرا بدون آن صلح و امنیت برقرار نمی‌شود.

وی تاکید کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین باقی خواهد ماند و فرو نخواهد پاشید. طی روزهای اخیر سخنان بسیاری در خصوص فروپاشی تشکیلات خود گردان فلسطین بیان شده است اما این تشکیلات دستاوردی است که ما از آن عقب نشینی نخواهیم کرد. ما می‌گوییم بعد از تشکیلات خودگردان فلسطین با تشکیل کشور مستقل فلسطینی رو به رو خواهید شد.

پیشتر رسانه‌های عبری زبان گزارش‌هایی را در خصوص سخنان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر امکان فروپاشی تشکیلات خود گردان فلسطین منتشر کردند که نشان می‌دهد دولت صهیونیستی از نوامبر گذشته سلسله مذاکرات امنیتی و سیاسی را در خصوص این امر برگزار می‌کند.

نتانیاهو در جلسه اخیر کابینه خود گفت: اسرائیل باید تا حد امکان از فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین خودداری کند اما در عین حال باید برای امکان وقوع آن آماده باشد.

محمود عباس در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ما اینجا در فلسطین باقی خواهیم ماند و از سرزمین خود مهاجرت نخواهیم کرد خواه مساله فلسطین امروز خواه فردا حل و فصل شود. ما به حقوق خود پایبند هستیم.

عباس در خصوص مساله آشتی فلسطینی عنوان داشت: ما در خصوص این مساله تلاش می‌کنیم. گروه‌های فلسطینی طرحی را برای گشایش گذرگاه رفح ارائه کرده‌اند و ما با آن موافقت کرده‌ایم اما حماس می‌گوید که این مساله نیاز به بررسی دارد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اینکه مصر حق دارد گذرگاه زمینی رفح را ببندد، تصریح کرد که طرح ارائه شده گروه‌های فلسطینی برای حل بحران گذرگاه رفح طرح چندان خوبی نیست.

محمود عباس در سخنانی مدعی شد که بر اساس نامه‌ای که به دستش رسیده است، حماس از واگذاری مدیریت گذرگاه رفح طفره می‌رود و قصد مشارکت در دولت وحدت ملی و انتخابات سراسری را ندارد!

البته این ادعاهای عباس در حالی بیان می‌شود که حماس بارها بر حرص و پافشاری خود برای تحقق آشتی ملی و تشکیل دولت وحدت ملی تاکید و اعلام کرده است که از هر طرحی جدی و حقیقی برای حل بحران گذرگاه رفح و تشکیل دولت وحدت ملی استقبال می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد: ما به طرف‌های خارجی اجازه خرید و فروش اراضی فلسطینی را که از دارایی‌های ما به شمار می‌رود نخواهیم داد.

پیشتر خبرهایی در خصوص فروش اراضی منطقه بیت جالا در نزدیکی بیت لحم به شرکت‌ها و نهادهای رژیم صهیونیستی منتشر شده بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ايسنا،تاریخ انتشار خبر 17 دی 1394، کدمطلب94101709760: www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین