پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۵۷
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی گفت: هم اینک تراز گردشگری در ایران منفی است طوری که بر اساس آمار این بخش تعداد گردشگران خروجی از ایران هفت میلیون نفر و تعداد گردشگران ورودی چهار میلیون نفر است.

شعارسال : محسن غریب عصر چهارشنبه در حاشیه گردهمایی شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی در شیراز درجمع خبرنگاران بیان کرد: این میزان باید بالعکس شود و عمده توجه و برنامه ریزی های ما در مباحث گردشگری بر گردشگران ورودی به کشور متمرکز است.

وی با بیان اینکه هزینه اتاق و هواپیما برای توریست های خارجی برای حضور در ایران بسیار ارزان است افزود: امروز امنیت بالای کشور ما در منطقه، یک شاخص مهم برای جذب گردشگر به کشور است که متاسفانه بخش گردشگری ما نیز از توطئه ودشمنی های نظام استکباری در امان نبوده است.
غریب اظهارداشت: اخیرا کشور آمریکا مصوبه ای مبنی بر منع سفر به ایران را ارائه کرده است تاکنون هیچ تاثیری نداشته و هیچ توری برای سال 2016 سفر خود به ایران را کنسل نکرده است .
وی با بیان اینکه امیدواریم به زودی شرایط جهانی به سود ایران تسهیل شود اضافه کرد: در حال حاضر زیرساخت های بخش گردشگری کشور مناسب پذیرش گردشگران خارجی به ویژه در شهرهای هدف گردشگری مانند شیراز، اصفهان نیست.

او با بیان اینکه باید زیرساخت های گردشگری کشور به ویژه اقامتی و هتلداری برای پذیرایی از گردشگران خارجی در کشور فراهم شود ادامه داد: در این بخش باید به سرعت تعداد هتل ها از 130 هتل در کشور که می تواند مسافران خارجی را پوشش دهد به 400 هتل برسد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی عنوان داشت: در دولت تدبیر و امید شاهد ایجاد شرایط مناسبی در بخش گردشگری کشور هستیم که با توجه به این مهم، طرح توسعه هتل های شرکت ایرانگردی وجهانگردی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این طرح توسعه در مدت زمان پنج سال آینده باید ظرفیت تخت های این هتل ها از چهار هزار تخت به 10 هزار تخت افزایش پیدا کند گفت: امیدواریم تامین منابع اجرای این طرح در سال آینده تامین و کلنگ احداث این هتل ها به زمین زده شود.

غریب افزود: اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای احداث هتل های جدید مورد نیاز است که امیدواریم با حمایت های صندوق توسعه ملی و سایر تسهیلات قانونی بتوانیم گام های مهمی در این زمینه برداریم.

او بیان کرد: در مرحله نخست این طرح برای هتل ها و مراکز اقامتی موجود، پرفروش و مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی مانند هتل های شهرهای شیراز،اصفهان و تبریز اجرا می شود.
غریب اظهارداشت: شرکت ایرانگردی و جهانگردی درحال حاضر 65 مرکز اقامتی و هتل در کشور دارد که برای به روز کردن و بازسازی این مراکز به اعتباری معادل 150 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.
وی با بیان اینکه مراکز اقامتی و هتل های شرکت ایرانگردی و جهانگردی در سه حوزه توسعه می یابد بیان کرد: در مرحله نخست توسعه این فضاها، تمرکز ما بر توریست های اورپایی وارد شده به کشور است که عمده مقاصد این توریست ها در تهران، اصفهان، شیراز، یزد و کرمان است.

او اظهارداشت: در مرحله دوم توسعه برنامه ریزی ها برای گردشگران و مسافران از کشورهای عربی است که بیشتر استان های گلستان، مازندران و گیلان مقصد گردشگری آنهاست و اولویت ما نیز بر استقبال گردشگران از مقاصد گردشگری کشور است.

غریب اضافه کرد: در مرحله سوم نیز به دلیل وجود ظرفیت های مذهبی و قابلیت جذب توریست زیارتی شهرهای مشهد، قم و شیراز در اولویت سرمایه گذاری قرار دارند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی ادامه داد: تنها شش درصد از گردشگران داخلی کشور از هتل ها استفاده می کنند و 94 درصد از محل های غیر هتل مانند منازل آشنایان، اماکن عمومی، مدارس و چادر استفاده می کنند که این نشان می دهد وضعیت اقتصادی ما برای استفاده مردم از هتل مناسب نیست.

وی عنوان داشت: امسال نیز وضعیت گردشگری داخلی در کشور با افت روبرو بود که هدف گذاری ما ارائه هتل های ارزان قیمت برای بهره برداری اقشار مختلف و عموم جامعه است.

غریب افزود: علیرغم همت مسئولان کشور در عدم وابستگی کشور به نفت، اما هنوز اقتصاد ما با نفت اداره می شود که کشور را با مشکلاتی روبرو کرده است که این مهم بیانگر لزوم توسعه و تقویت گردشگری در کشور به عنوان یک حوزه اقتصاد و مولد است.

او گفت: در حوزه گردشگری با سرمایه گذاری کم اشتغال مناسبی را ایجاد می کند به طوری که ورود مسافران خارجی شرایط توسعه صادرات و ارز آوری را برای کشور فراهم می کند.

** هتل 200 اتاقه جهانگردی درشیراز احداث می شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت هتل جهانگردی شیراز گفت: کار بازسازی این هتل در مدت زمان شش ماه است که در حال انجام است و تلاش می کنیم این هتل از سه ستاره به چهار ستاره تبدیل شود.

طوح توسعه هتل شرکت ایرانگردی و جهانگردی در شهر شیراز در دستور کار است که بنا داریم یک هتل 200 اتاقه در این شهر احداث شود که بر اساس برآوردهای انجام شده در فاز اول برای احداث این هتل اعتباری معادل 150 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

با توجه به ظرفیت های استان فارس و شهر شیراز در بخش گردشگری به ویژه گردشگری سلامت و درمانی، این هتل می تواند با برخورداری از کلینیک به نیاز مخاطبان در این بخش نیز پاسخ دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فارس و اصفهان جز استان های رده دوم شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی هستند و میانگین ظریب اشغال هتل های ما در سال در استان فارس 65 درصد است.
وی با اشاره به برگزاری گردهمایی شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی که از امروز (چهارشنبه) به میزبانی شهر شیراز آغاز شده و تا روز پنجشنبه (هفدهم دی) ادامه دارد، گفت: این گردهمایی دو بار در سال برگزار می شود و فرصت مناسبی برای افزایش ظرفیت های فکری و عملی فعالان شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" ، تاریخ انتشار چهارشنبه 16 دی 1394 ، کد مطلب : (5093164)81910578 : www.Irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین