پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۶۸۴
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد: روسیه در جریان گزارش های هفته گذشته شورای امنیت درباره تمدید ماموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان با پیشنهاد آمریکا واسرائیل علیه حزب الله مخالفت کرد.

شعار سالروزنامه صهیونیستی هاارتص افزود :دیپلمات های روسیه که در تهیه گزارش مذکور درباره قطعنامه مشارکت داشتند گفتند: اگر در این قطعنامه نامی از حزب الله ذکر شود روسیه از حق وتو استفاده می کند.

روزنامه صهیونیستی ها آرتص افزود: دفاع پشت پرده روسیه از حزب الله در گزارش شورای امنیت درباره تمدید ماموریت نیروهای سازمان ملل (یونیفل) در جنوب لبنان بیانگر مذاکراتی است که نمایندگان اسرائیلی درباره نامه های محرمانه ی هیات اسرائیل در سازمان ملل به وزارت خارجه آن در قدس اشغالی ارسال کرده می باشد.
باراک رابید نویسنده مقاله ای که در روزنامه صهیونیستی هاآرتص به چاپ رسید گفت: در مذاکره درباره قطعنامه شورای امنیت اعلام شد که آمریکا واسرائیل خواستار ذکر این مطلب در گزارش سازمان ملل شدند که اقدامات نظامی حزب الله در جنوب لبنان ناقض قطعنامه 1701 شورای امنیت است وروسیه کشوری است که مسئول عدم ذکر نام حزب الله در این قطعنامه است.
نویسنده این مقاله ادامه داد :دو نماینده اسرائیلی که خواستند نامشان به دلیل حساسیت سیاسی فاش نشود در گزارش های این قطعنامه درباره تمدید ماموریت یونیفل، هیات آمریکا (در شورای امنیت) چند پاراگراف درباره فعالیت های ممنوعه حزب الله در جنوب لبنان در این گزارش وارد کرد که یکی از پاراگراف ها درباره حضور خبرنگاران در مرز فلسطین اشغالی توسط نیروهای مسلح حزب الله جنوب لبنان است که این امر ناقض قطعنامه شورای امنیت است.
نویسنده مذکور افزود: طبق سخنان نمایندگان اسرائیلی، دیپلمات های روسیه در گزارش مداخله کرده با اعلام مخالفت خود با پیشنهاد آمریکا تاکید کردند اگر نامی از حزب الله در گزارش برده شودٍ، روسیه با استفاده از حق وتو با قطعنامه مخالفت خواهد کرد.
وی ادامه داد هیات اسرائیل در سازمان ملل جمعه گذشته با ارسال پیامی به وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد خطر قرمز روسیه عدم موافقت با مطرح کردن حزب الله در قطعنامه است.
طبق گفته نماینده اسرائیلی در سازمان ملل، رفتار روسیه شاهدی بر نزدیکی روسیه وحزب الله به عنوان بخشی از ائتلاف متشکل از روسیه ،حزب الله و ایران به هدف کمک به پایداری بشار اسد در سوریه است .
نماینده اسرائیلی افزود: به دلیل منافع روسیه در سوریه وفعالیت های نظامی مشترک با حزب الله علیه داعش ، روسیه یک کمک سیاسی به حزب الله ارایه کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 14 شهریور 96، کدمطلب:82655762، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین