پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۲۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۳
معاون مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه‌آهن گفت: سهم راه‌آهن در حمل و نقل کشور حدود 10 درصد است.

شعار سالصادق تخمه‌چیانصبح امروز در شورای گفت‌و‌گوی استانی دولت و بخش خصوصی در محل سالن پیامبر اعظم (ص) کرمان اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید دارند که باید کامیون‌ها را از جاده جمع کنیم که در این زمینه باید خطوط راه‌‌آهن را به‌هم متصل کنیم و اسناد بالادستی نیز دولت را مکلف به دستیابی به سهم 30 درصد ریلی در حمل بار و اصلاح قیمت گازوئیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه سهم راه‌آهن در حمل و نقل کشور حدود 10 درصد است، ابراز داشت: در سال گذشته 40 میلیون تن بار از طریق راه‌آهن جابه‌جا شده است و در سال 1400 باید به 195 میلیون تن جابه‌جایی در ناوگان حمل و نقل کشور برسیم.

این مسؤول اضافه کرد: برای حمل بار از زاهدان تامیرجاوهتخفیفاتی را قائل شده‌ایم و در زمینه صادرات سیمان ممتازان و سیمان کرمان به سمت زاهدان و پاکستان مذاکراتی برای نرخ کرایه بار داشته‌ایم اما به علت استاندارد نبودن خطوط راه‌آهن پاکستان در مسیر مورد نظر نرخ حمل بار در بخشی از مسیر گران است.

تخمه‌چیانتصریح کرد: تسهیلاتی برای صادرکنندگان درنظر گرفتهشده است تا واگن خریداری کنند و هزینه هر تن کیلومتر را به یک ریال به مدت چهار سال کاهش داده‌ایم.

معاون مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه‌آهن خاطرنشان کرد: صادرکنندگان استان اصفهان به حوزه خرید واگن ورود کرده‌اند و با هزینه کمتری محموله‌ها را حمل می‌کنند.

تخمه‌چیانتوضیح داد: استان کرمان در شرایطی که به بندرعباس نزدیک شود، حمل و نقل با ریل برای صادرکنندگان این خطه هم اقتصادی‌تر می‌شود و دیگر کرایه شناور ندارند و صادرکنندگان برای یک سال می‌توانند وارد مذاکره با طرف‌های خود شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 23 شهریور 96، کدمطلب: 13960623000154 ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین