پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
اگر این جنگ نبود این نظام نمی توانست بماند، این جنگ بود که با تربیت نیروهای فراوان در آن دوران، زمینه را برای بقای نظام آماده کرد.

شعار سال: رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا می خواهد اقلیم کردستان را تجزیه کنند و از دل آن یک اسراییل دیگر به وجود آورد و ما باید مواظب باشیم که خواست آمریکا در این زمینه به جایی نرسد که البته به جایی نمی رسد و ما نیز باید از مردم آن منطقه حمایت کنیم.

آیت‌الله احمد جنتی در سخنرانی افتتاحیه سومین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) با اشاره به درپیش رو بودن هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: همه ما و مخصوصاً مجلس خبرگان وظیفه داریم که در این زمینه کوشا باشیم و از اول اسلام اگر امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شد، مصیبت ها و مشکلات فراوان در طول تاریخ برای مسلمانان به وجود نمی آمد و این فرضیه امر به معروف و نهی از منکر متروک شده که نباید چنین باشد.

وی افزود: جنگ تحمیلی بر خلاف بسیاری از جنگ ها که مصیبت‌هایی را برای ملتها به وجود آورد، برای کشور ما منشاء خیر و برکات بسیاری بود و روح شهادت طلبی را در جامعه ما ایجاد کرد و اگر این جنگ نبود این نظام نمی توانست بماند، این جنگ بود که با تربیت نیروهای فراوان در آن دوران، زمینه را برای بقای نظام آماده کرد.

جنتی با بیان اینکه سکوت جامعه مسلمانان در برابر نسل کشی ها در میانمار برای آنان گران تمام می‌شود، گفت: اعلام همدردی جمهوری اسلامی در این زمینه اهمیت زیادی دارد و سایر کشورها هم باید در آن، با ما همراه شوند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حوادث اخیر در اقلیم کردستان عراق، اظهار کرد: آمریکا می خواهد اقلیم کردستان را تجزیه کند و از دل آن یک اسراییل دیگر به وجود آورد و ما باید مواظب باشیم که خواست آمریکا در این زمینه به جایی نرسد که البته به جایی نمی رسد و ما نیز باید از مردم آن منطقه حمایت کنیم.

جنتی با بیان اینکه شهید حججی نیز از رویش‌های انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس بود، گفت: مردم مسلمان و بی پناه میانمار با آن گرفتاری هایشان، اسیر بدترین و بی رحمترین آدم‌ها شده اند و چه بلاهایی به سر آنان می آید که مایه نگرانی ماست و نظام جمهوری اسلامی هر کاری که می توانست کرده است و می کند اما طبیعتا دردی را دوا نمی کند.

وی تاکید کرد: با تمام وجود باید در برابر تجزیه کردستان ایستاد و این وضعیتی که می خواهند در آنجا به وجود آید خواسته آمریکا و عربستان سعودی و خواسته اسرائیل است که آنها می خواهند با تفرقه ها و جدایی ها هرچه می توانند مسلمانان را تضعیف کنند که امیدواریم کسانی که کمی عقل در سر دارند در برابر این توطئه ها بایستند، هرچند که می دانیم این توطئه ها به جایی هم نمی رسد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این مجلس نهادی برآمده از آرمان های انقلاب است که در قانون اساسی برای تحقق اهداف عالیه نظام تشکیل شده، گفت: فقدان این نهاد می توانست نقیضه بزرگی برای جمهوری اسلامی باشد که با تدبیر امام راحل به بهترین وجه برطرف شد.

وی تاکید کرد: وجود مجلس خبرگان برای ادامه حیات جمهوری اسلامی و مشروعیت بخشیدن به آن نقش اساسی دارد و وظیفه بزرگی بر دوش اعضای آن قرار دارد که اصل آن حفظ و استمرار رهبری دینی و انقلابی است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه راه شهید حججی نشان از آن دارد که اعتماد به غرب و آمریکا نه تنها راهگشا نیست، بلکه افتادن در دام آنان است، اظهار کرد: نباید هیچ وقت به گفته های آنان اعتماد کنیم بلکه باید چشم به جوانان خود داشته باشیم و روی پای خود بایستیم و با تقویت اقتصاد مقاومتی راه پیشرفت کشور را فراهم کنیم.

جنتی افزود: استفاده از نیروهای انقلابی و متدین و وجود برنامه برای دستگاه های اجرایی مختلف و دور بودن از بازیهای سیاسی، از جمله مطالباتی است که مردم پیگیر آن هستند.

وی تاکید کرد: مسئولان باید بدانند که در پس لبخند دشمن تیر زهرآگینی وجود دارد که دشمن در زمان اهمال، سستی ها و اعتماد های نابجا از آن استفاده می‌کند و برای نابودی مردم و جامعه ما اقدام خواهد کرد. برجام یک تیر زهرآگین بود که در پس لبخندهای به ظاهر دوستانه دشمن پنهان شده بود. مومن نباید به راحتی فریب بخورد، آیا معاهده الجزایر و بدعهدی های آمریکا کافی نبود؟ آیا بدعهدی های آمریکا با سایر کشورها برای شناخت این سرطان جهانی کافی نبود؟

جنتی اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری مطالبه گر خواهد بود و ما از همه مسئولان کشور مطالبه می کنیم و امیدواریم که پاسخ درخوری دریافت کنیم تا تحلیل درستی از روند پیشرفت جامعه اسلامی مان داشته باشیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر استکبار جهانی از حضور ایران در منطقه ناراحت است به این دلیل است که لبخندهای او را باور نکرده ایم و با جهاد و شهادت جلو رفته ایم.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس خبرگان تمام مواضع سیاسی و انقلابی مقام معظم رهبری را رصد کنند و همواره پشت سر ایشان حرکت کنند تا اینکه این مواضع تثبیت شود و مورد قبول همه قرار گیرد.

جنتی با بیان اینکه اولویت خبرگان انقلابی بودن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن است، گفت: من انتظار جدی دارم که در شرایط فعلی و بعد از انتخابات که مشکلات فراوانی هم داشت و مقامات زیاد دولتی رسماً تخلف کردند و به دادگاه قضایی کشیده شد، از استاندار، فرماندار و دهدار و دیگران و بهرحال به این نتیجه رسید. ما الان باید مراقب باشیم که چه می کنند.

او گفت: ما نگران این هستیم که نیروهای انقلابی دفع شوند و نیروهای ضدانقلابی و غیرانقلابی جذب شوند. ما باید به فتنه حساس شویم و نگران باشیم که آنان می خواهند به کجا نفوذ کنند.

وی در پایان تاکید کرد: ما باید به رییس جمهور تذکر دهیم البته در این جلسه خود رییس جمهوری هم حضور ندارند که ما با ایشان مستقیما سخن بگوییم اما افراد ناباب و نالایق که با انقلاب، اسلام و ولایت فقیه مشکل دارند، باید مراقبشان باشیم و مدام نامه بنویسیم و از دولت مطالبه داشته باشیم که به جایی نفوذ نکنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری عصر ایران ، تاریخ انتشار 28 شهریور 96، کدمطلب:۵۶۰۸۳۹، www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین