پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۵۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای بر اجرای رهنمودهای ولایت در عرصه‎ فرهنگی و اقتصادی توسط دولت تأکید کرد.

شعارسال: آئین اختتامیه سومین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری عصر امروز (چهارشنبه 29 شهریور) به‌ریاست آیت‌الله احمد جنتی رئیس این مجلس برگزار و در پایان بیانیه اجلاسیه در صحن مجلس خبرگان قرائت شد که متن این بیانیه به‌شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مجلس خبرگان رهبری در پایان سومین اجلاسیهخود با گرامیداشت اعیاد ارزشمند گذشتهقربان و غدیر؛ ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان را به ساحت مقدّس امام زمان «اروحنا فداه»، مقام معظّم رهبری «مدّ ظلّه العالی» و پیروان دلدادهحضرت اباعبدالله الحسین(ع) تسلیت میگوید و با اتّکاء به لطف لایزال الهی، خط مستقیم امامت و ولایت و پشتوانهمردمسالاری دینی، نکات زیر را مورد تأکید قرار میدهد:

1.«عاشورا»، نماد مبارزه با ظلم و استکبار و «سیّدالشهداء(ع)»، الگوی برجستهانسانیّت در همهعرصههاست. در این الگو، مبنا، بازگشت به ارزش‌های اصیل اسلامی است. حضرت امام «قدّس الله نفسه الزّکیه» نیز بر این اساس و با پشتیبانی مردم، قیام خود را آغاز کرد و اصلِ «ولایتِ فقیه» در دوران غیبت را از مهجوریت رهانید، انقلاب را به پیروزی رساند و جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس مبدّل ساخت و حضرت آیتالله خامنهای «دام ظلّه العالی» خلف صالح امام نیز با اقتدای به سیّدالشهداء(ع) در دنیای پرتلاطم و منطقهپرآشوب کنونی، کشتی نظام اسلامی را هدایت و بر ساحل امنیّت و آرامش، رساند. خبرگان ملّت با تأکید بر زنده نگهداشتن شعائر حسینی، از مبلّغان، مدّاحان و گردانندگان محترم هیئات مذهبی میخواهد مجالس عزاداری امام حسین(ع) را بیش از پیش در جهت اهداف قیام و امر به معروف و نهی از منکر قرار دهند و از امور خرافی و موجب وهن اسلام و خلاف شأن، پرهیز نمایند تا ان‌شاءالله شاهد ارتقای معنویت و شور و شعور حسینی در جامعهاسلامیمان باشیم.

2.ایران اسلامی در ماههایی که گذشت شاهد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بود. مجلس خبرگان رهبری، از حضور پرشور مردمِ بصیرِ کشورمان در این دو انتخابات، قدردانی کرده، خداوند منّان را به‌خاطر وجود ملتی فهیم و نظامی سرافزار، شاکر است و با تأکید بر لزوم شایسته‌سالاری در تمام سطوح مدیریتی و ضرورت حفظ و صیانت از نیروهای انقلابی بر بازخوانی و بازتدوین سازوکارهای انتخاباتی براساس سیاستهای کلّی انتخابات که اخیراً از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ گردیده تأکید مینماید و از قوّهمحترم قضائیه میخواهد به تخلّفات انتخاباتی با قاطعیت رسیدگی کند و از همهقوا و نهادها؛ خصوصاً دولت محترم میخواهد اجرای رهنمودهای ولایت در همهعرصهها به‌ویژه عرصهفرهنگی و اقتصادی را سرلوحهکار خویش قرار داده و مصوّبهشورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد حجاب و عفاف را اجرایی نماید و تلاش هماهنگ و جدّی خود را برای حلّ معضلات اقتصادی به‌ویژه مهار تورّم و ایجاد زمینههای تولید و اشتغالِ پایدار به کار گیرد، همچنین با اتّکاء به سیاست‌های کلّی «اقتصاد مقاومتی»، به مبارزه با انواع قاچاق و مفاسد اقتصادی و اصلاح نظام بانکی، پرداخته و موجبات استقرار عدالت اجتماعی را فراهم سازد.

3.مقام معظّم رهبری سال‌هاست خطرات غفلت از آسیبهای فضای مجازی را گوشزد میکنند. مجلس خبرگان رهبری، بر ضرورت مدیّریت صحیح فضای مجازی تأکید نموده، از شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات میخواهد با پایش مستمّر فرصت‌ها و تهدیدهای این حوزه و به‌خصوص ایجاد بسترهای لازم برای تولید محتوای بومیِ متناسب با هویّت ایرانی ــ اسلامی و ترویج ‌ارزش‌ها، موجبات حفظ و صیانت از آرمانهای انقلاب اسلامی و ممانعت از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در این عرصه را فراهم آورند و فرهنگ کاربری و سواد رسانهای جامعه را افزایش دهند.

4.تهاجم فرهنگیِ استکبار و صهیونیزم و دشمنان قسم‌خورده اسلام و انقلاب اسلامی و نیز «نفوذ» و «جنگ نرم» به‌منظور ایجاد خلل در بنیانهای فکری، دینی، اعتقادی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سایر ابعاد آن، از اهداف بیگانگان است؛ مسئلهای که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدارهای جدّی میدهند؛ همان‌گونه که پیش از این نسبت به «فتنه» هشدار دادهاند. بیتردید، رصد و نظارت دستگاههای مسئول، به‌ویژه وزارت اطّلاعات و قوهّقضائیه، برای مسدود کردن راه‌های نفوذ و بالا بردن سطح آگاهی و بصیرت جامعه، ضروری است.

5.ضمن گرامیداشت هفتهدفاع مقدس، اعلام میداریم دولت و نظام جمهوری اسلامی با اعتقاد به مبانی دینی و اسلامی هیچ‌گاه به‌دنبال جنگ‌افروزی و ساخت و تولید سلاحهای کشتار جمعی نبوده و نیست و تقویت بنیهدفاعی و موشکی را برای بازدارندگی لازم میداند و با اقتدار در برابر زیاده‌خواهی استکبار جهانی، ایستاده و اعلام میدارد: وضع و تمدید تحریمها و طرح برخی توقّعات نابجا همچون بازدید از مراکز نظامی ایران و ایراد اتهامات و سخنان به‌دور از منطق و عرف دیپلماتیک و نابخردانهرئیس‌جمهور تازه‌کار آمریکا، نه‌تنها خللی در عزم و ارادهملت بزرگ ما ایجاد نخواهد کرد، بلکه ما را چون کوهی استوار در مقابله با دشمن جنایتکار، به‌خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی منسجمتر و مصممتر خواهد نمود؛ از مسئولان مربوطه براساس تأکیدات مقام معظّم رهبری و مصوّبات مجلس شورای اسلامی، انجام اقدامات متقابل عملی در قبال بدعهدیها،‌ تحریمهای جدید و نقض برجام توسط آمریکا را خواهانیم.

6.ضمن محکوم کردن نسل‌کشی و پاکسازی قومی در میانمار و تقبیح سکوت مجامع حقوق بشر بین‌المللی و حاکم میانمار که متأسفانه خود از دارندگان جایزه صلح نوبل است؛ حمایت همه‌جانبه از این ملّت مظلوم و دفاع از حقوق ازدست‌رفتهآنان را از ملتهای آزاده، خواسته و محاکمهمسبّبان این جنایات گسترده را ــ که مصداق بارز جنایت علیه بشریت است ــ در دادگاه بین‌المللی خواهانیم.

7.فجایع انسانی در عراق، سوریه، یمن و سلب حقوق انسانها در بحرین و فلسطین اشغالی و برخی دیگر از کشورهای اسلامی، از دردهای جهان اسلام است. ما ضمن محکومیت طرح همهپرسی در اقلیم کردستان عراق و حمایت از یکپارچگی این کشور، براساس آرمانهای امام راحل، رهبر معظّم انقلاب و قانون اساسی جمهوری اسلامی، علیه ظلم در هر نقطه از جهان موضعی صریح داشته و در پشت صحنهجریان‌های وهابی و تکفیری، دست استکبار، صهیونیست‌ها و هم‌پیمانان آنان را میبینیم.

8.ضمن تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و آرزوی موفقیت برای فرهنگیان محترم، اساتید گرامی حوزهها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و نیز دانشجویان، حوزویان و دانش‌آموزان عزیز، اذعان داریم نسل جوان و نوجوان جامعه، امیدهای امروز و فردا و آینده‌سازان کشورمان هستند، لذا به آنان و مسئولان عرصهتعلیم و تربیت توصیه میکنیم با برنامهریزی و تلاش و جدّیت جهت اعتلای علمی و اخلاقی و توسعهبیش از پیش ایران اسلامی گام بردارند.

در پایان، ضمن دعا برای تعجیل در ظهور امام عصر(عج) و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی، از خداوند متعال، علوّ درجات را برای روح ملکوتی حضرت امام خمینی «قدس سره»، شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم به‌ویژه شهید حججی، خواسته و طول عمر باعزت و سلامتی را برای حضرت آیتالله خامنهای «دام ظله الشریف» مسئلت داریم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 29 شهریور 1396، کدخبر: 1525342 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فدائی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
0
0
فرهنگ و اقتصاد دو حوزه مهمی هستن که باید توجه بیشتری بهش بشه چون از پایه های اصلی دولت حساب میشه .ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین