پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۸۱۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
خطیب جمعه تهران گفت: عربستان سعودی با جنایت های فراوان به طور قطع به سقوط نزدیک شده است.

شعار سال: آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: شهادت شیخ نمر نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در جهان عکس العمل داشت، بدانید این شهادت وضع شما (سعودی ها) را تغییر می دهد و ظلم ها و ستم ها نمی گذارد شما بمانید.

امام جمعه موقت تهران،اظهار داشت: این چه منطقی است، به چه جرمی آیت الله نمر را اعدام کردند، شیخ نمر عنصری آمر به معروف و ناهی از منکر بود حق می گفت و اعتراض می کرد، مگر پاسخ معترض این است که حلقومش را ببرند. بدانید و منتظر باشید فریادهای حق طلبانه آیت الله نمر که از حلقومش بیرون آمد و بریده شد برای همیشه خواهد ماند و نظام شما را ساقط خواهد کرد.

موحدی کرمانی در ادامه خطاب به سعودی ها گفت: شما حرمت خانه خدا را مراعات نکردید و نمی کنید، حرکت شما شبیه حرکت ابرهه است، ابرهه آمد خانه خدا را خراب کند، شما هم کرامت و عظمت این خانه خدا را آسیب می رسانید، همان کاری که خدا با ابرهه انجام داد، منتظر باشید بر سر شما نیز خواهد آمد.

* مذاکره کنندگان مردم را خوشحال کنند

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: این روزها قلب رآکتور اراک، تبدیل به مساله روز شده و امیدواریم هیات ایرانی مذاکره کننده سعی کنند برنامه ها به گونه ای باشد که مردم را خوشحال کنند و در این زمینه باید مراقب باشند.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع دستگیری و آزادی تفنگداران نیروی دریایی آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: عجیب است اینها وارد آبهای سرزمینی ایران شدند و خودشان مدعی هستند اشتباهی وارد این نقطه شدیم، که خدا می داند اشتباهی یا عمدی بوده است، اما هر چه هست، آفرین بر آنان که از مرزهای ایران دفاع و حمایت می کنند.

موحدی کرمانی تاکید کرد: نیروی دریایی ایران و سپاه پاسداران با شهامت و قدرت اینها را محاصره و دستگیر کردند. این موضوع برای آمریکا و سایر کشورها حاوی پیام است و آن اینکه ایران کشوری قوی و مقتدر است و البته در جای خود هم رافت را اعمال می کند کما اینکه در مورد اینها هم با رافت اقدام شد.

امام جمعه موقت تهران،افزود: مطلبی که باید مردم و مسوولین ما باید خوب بدانند و باور داشته باشند این است که آمریکا دست از زورگویی و قلدری بر نمی دارد، همه باور داشته باشیم که دولت آمریکا یک دولت طاغوتی است، زور می گوید و به تعبیر برخی مسوولان دبه و نقض پیمان و عهد می کند.

موحدی کرمانی اضافه کرد: آمریکا اگر تحریم را از جایی بردارد با عنوان دیگری هدف خود را تحمیل می کند، با این دولت زورگو چه باید کرد؟ اسلام و قرآن به ما دستور می دهد چه کنیم، قرآن می گوید اگر تسلیم ظالم شدید و ملاحظه حال او را کردید ظلم را بیشتر می کند، اینکه در مورد ما بگویند آفرین ایران به تعداتش عمل کرد، تا کی می خواهیم اینگونه باشیم ما به تعهدات خود عمل کنیم اما آمریکا تعهدات خود را نقض کند.

وی ادامه داد: باید بدانیم که پذیرش ظلم گناه است همانطور که ظلم کردن گناه است. دشمن عهد شکنی می کند اما ما هیچ اقدامی نکنیم. باید در مقابل زورگویی، تجاوز و عهد شکنی عکس العمل نشان داد.

امام جمعه موقت تهران گفت: قرآن دستور داده است اگر کسی در مقابل شما تکبر کرد، شما در مقابل آن تواضع نکنید. اگر آنها دبه کردند، شما هم دبه کنید، نقض عهد کردند، شما هم نقض عهد کنید، اگر به پیمان خود عمل نکردند شما هم به همان اندازه به پیمان عمل نکنید و آمریکا را ادب کنید.

موحدی کرمانی ادامه داد:کاری کنید که بفهمند شما دولتی جدی، قوی و شجاع هستید. در یک کلمه عرض کنم، مبادا دشمن از روح لطیف و ظریف شما سوءاستفاده کند و مبادا وفاداری شما را به ترس معنا کند.

* در مقطع حساسی هستیم و امتحان سختی ( انتخابات) در پیش داریم

خطیب جمعه تهران در ادامه خطبه دوم به موضوع انتخابات اسفند ماه مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ما در مقطع بسیار حساسی هستیم و امتحان سختی در پیش داریم، انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ساده نیست، رهبر معظم انقلاب خطر نفوذ را بیان کردند که آمریکا از در بیرون رانده شده و می خواهد از پنجره وارد کشور شود و در زمینه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نفوذ کند.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب تصریح فرمودند آمریکا اگر بتواند می خواهد در مجلس هم نفوذ کند، هشدار از این بالاتر وجود ندارد. باید مراقب بود افرادی باید به مجلس راه پیدا کنند که امتحان خود را در انقلاب و تبعیت خود را از ولی فقیه نشان داده باشند و از آمریکا نترسند و به مقابله آمریکا بیایند.

موحدی کرمانی ادامه داد: مساله حساس است مثلا در تهران که لیست سی نفره داده می شود، سی نفر را نمی شناسند، درست هم می گویند کار مشکلی است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم بیانات مهمی داشتند از جمله اینکه، «بنده نگاه می کنم کسانی که این فهرست را معرفی کردند چه کسانی هستند اگر دیدم آنها متدین، مومن و انقلابی هستند به حرفشان اعتماد می کنم و رای می دهم و اگر به انقلاب، دین و استقلال کشور خیلی اهمیت نمی دهند، دلشان دنبال حرف آمریکا و غیر آمریکا است به حرفشان اعتماد نمی کنم.» به نظر من این راه خوبی است ممکن است بسیاری را نشناسیم اما اگر لیستی به تعبیر آقا افراد مطمئن، متدین، مومن و انقلابی و با سوابق روشن دادند به تبعیت از رهبر انقلاب از آن لیست استقبال کنیم.

موحدی کرمانی گفت: امیدوارم چنین عملی شکل بگیرد و افراد متدین، مومن و انقلابی درصدد تهیه چنین لیستی برآیند تا فهرستی از افراد صالح، شایسته، خدوم، دلسوز، نترس و شجاع ارایه شود و در دسترس مردم قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: دعا کنیم خدا در این مقطع حساس به ما توفیق عنایت کند و بصیرت و بینایی دهد، مساله بسیار مهم است و همین دانه دانه رای ها کار خود را می کند.

وی تاکید کرد: امیدواریم افرادی که وارد عرصه انتخابات می شوند، صداقت و اخلاص داشته باشند و در مقام خدمت به مردم باشند، تعصب گروهی نداشته باشند و سهم خواهی نکنند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به مناسبت های تاریخی پیش رو گفت: سالروز فرار شاه خائن را پیش رو داریم، تاریخ درس های بسیاری دارد. سرنوشت نهایی جانیان و ظالمان همین است یا باید فرار کنند و یا همچون صدام به دست ملت خود کشته شوند. ظالمین عالم و حکام ستمگر رژیم صهیونیستی، آمریکا و به ویژه آل سعود باید منتظر چنین روزی باشند که یا اعدام در پیش دارند و یا فرار و باید این خاندان کثیف (سعودی) هم همانند خاندان پهلوی فرار کنند و بروند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 25 دی 1394، کد مطلب: 81921213 (5107976) :www. irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
0
هنوز درس عبرت نگرفته ایم. هنوز نمی دانیم با درشت گویی به جایی نمی رسیم. مملکت را سیاست اداره می کند و مدیریت ، نه پرخاشگری و درشت گویی به این و آن . درشت گویی باعث افزایش بداخلاقی های داخلی هم می شود. درشت گویی بستر را برای کاهش اعتماد مردم از مسئولان فراهم می کند.
فرد بزرگی مثل آیت الله موحدی کرمانی با آن بار علمی و تجربی چرا این گونه برخورد می کند، جای سوال دارد.
سعودی ها چه به سقوط نزدیک شده باشند و چه نشده باشند ، نیازی به بیان آن نیست . امروزه سیاست مدارها با پنبه سر می برند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین