پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰۷ کارگر خارجی فاقد پروانه کار در ششماهه اول سال جاری در بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای کارگری، صنعتی و خدماتی سیستان و بلوچستان شناسایی شدند.

شعار سال: مهرداد جهاندیده اظهار داشت: 407 کارگر خارجی فاقد پروانه کار در شش ماهه اول سال جاری در بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای کارگری، صنعتی و خدماتی سیستان و بلوچستان شناسایی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس ماده 120 قانون کار، بکارگیری اتباع خارجی فاقد پروانه کار توسط کارفرمایان، کارگاه‌ها، نهادها، ادارات و صنوف ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه در صورت بکارگیری اتباع فاقد پروانه کار، کارفرمایان در مرحله نخست به ازای هر روز اشتغال به یک میلیون و 549 هزار و 885 ریال جریمه محکوم می‌شوند، اضافه کرد: در صورت تکرار این تخلف، این مبلغ به سه میلیون و 99 هزار و770 ریال افزایش می‌یابد.

جهاندیده خاطرنشان کرد: بازرسان این اداره‌‌کل در شش ماهه اول سال جاری بیش از پنج هزار و 868 مورد بازرسی از واحدهای کارگری، صنعتی و خدماتی استان انجام دادند که در پی آن 407 کارگر خارجی فاقد پروانه کار را شناسایی و برخورد قانونی لازم با این افراد و کارفرمایانشان صورت گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه بعد از شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه در استان در مرحله نخست رویکرد این مجموعه جایگزینی نیروی کار ایرانی است، در این مدت 60 نیروی کار ایرانی جایگزین نیروی کار غیرمجاز بیگانه در استان شده‌اند.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری حدود یک میلیارد و 545 میلیون و 782 هزار ریال جریمه در زمینه استفاده غیرمجاز از اتباع بیگانه برای کارفرمایان متخلف در سطح استان صادر شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 10 مهر 96، کد مطلب: 1534420: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین