پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۸۹۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
درد را از هر طرف که بنویسی و بخوانی درد است ودرد ورزش شهرستان لنده گویی به بیماری مزمنی تبدیل شده است و برای خروج از کما نیازمند عزم راسخ و همت مسئولان است.

شعار سال: محرومیت شاید برای خیلی از شهرستان های استان کهگیلویه وبویراحمد واژه ای غریب باشد ولی برای شهرستان لنده و به خصوص ورزش این شهرستان دردی است تاریخی که گویی سال به سال بر محرومیت آن افزوده می شود.

سال های سال است که ورزشکاران و هیئت های مختلف ورزشی در سرما و گرمای طاقت فرسای این شهرستان با سیلی صورت خویش را سرخ نگاه می دارند و با همه بی مهری ها، بی تدبیری ها، تبعیض ها و هزاران زخم سربسته برای این شهرستان محروم افتخار آفرینی می کنند و این افتخار مرهون تلاش خودساخته تک تک ورزشکاران است.

پای درد دل ورزشکاران و مسئولان هیئت های ورزشی که بنشینیم زخم های چندین ساله سرباز می کند و تاول های چرکین نگاه تبعیض آمیز به ورزش و ورزشکاران لنده ای بیشتر نمایان می شود که مسئولان را در مقابل آنان بیشتر وبیشتر شرمنده خواهیم دید.


مسئول هیئت کوهنوردی شهرستان لنده از عدم حمایت های همیشگی مسئولان گلایه کرد و گفت: در این سال ها آنقدر مشکلات را در نزد مسئولان مختلف از بخشدار، فرماندار، استاندار و مدیرکل و سایر مسئولان گفته ایم که گویی داریم زیره به کرمان می بریم.

وی افزود: شهرستان نوپای لنده نیازمند نگاه توام با حمایت مسئولان استانی است که در نظام بودجه بندی و برنامه ریزی به شاخص های محرومیت این شهرستان توجه ویژه ای داشته باشند.

علی شریعتی تصریح کرد: نگاه بخشنامه محض به ورزش یکی از مهمترین مسائلی است که باعث واردکردن ضربات جبران ناپدیر به ورزش شده است.

وی تاکیدکرد: متاسفانه ادارات در زمینه صدور ماموریت ورزشی برای اعضای تیم صعود کننده ورزشی هیچ گونه همکاری نمی کنند و این در حالی است که بخشنامه ای نیز تحت همین عنوان در ادارات موجود است.

شریعتی اظهارکرد: وقتی فریاد ما به هیچ جایی نمی رسد کلیه هزینه های صعود برای هرصعودی از جیب تک تک اعضای صعود کننده اخذ می شود.


محمد عسکری در ادامه ضمن اشاره به وضعیت خانه کشتی گفت: دردها بسیار اند ولی آن چیزی که ورزشکاران لنده را به ادامه ورزش با وضعیت اسف بار اعتباری ترغیب می کند عشق و علاقه جوانانی است که به دنبال منش پهلوانی هستند.

وی تاکیدکرد: کلیه هزینه ها بر دوش ورزشکاران است و خانه کشتی لنده تنها با یک تشک در حال نخبه پروری در حوزه ورزش کشتی فرنگی و آزاد است.

مسئول خانه کشتی لنده تصریح کرد: با همه کاستی ها و کمبودها می توانیم بسازیم و به دلیل نبود خوابگاه و زیرساخت ها ورزشی در شهرستان لنده نمی توانیم مسابقه ای در شان نام شهرستان در لنده برگزار کنیم.


روزه قنبری ضمن اشاره به مشکلات حوزه فوتبال لنده گفت: مسئولان در برابر کلام الله مجید باید در مقابل تک تک ورزشکاران باید پاسخگو باشند.

وی افزود: از هزینه شخصی خود و خانواده ام برای تعالی ورزش فوتبال لنده بالغ بر 10میلیون تومان تا کنون هزینه کردم و ثمره آن حضور در لیگ برتر استان و کسب افتخار برای شهرستان لنده است.

مسئول باشگاه فرهنگی ورزشی شاهین لنده تصریح کرد: متاسفانه مسئولان هیچ اهمیتی برای ورزش لنده قائل نیستند و مهمترین علت آن هم نوع نگاهی است که به ورزش دارند.

وی تاکیدکرد: متاسفانه هیئت فوتبال شهرستان لنده تنها نامی دارد و عملا توهین های نیز طی این یکسال گذشته از لنده تا مرکز استان به ما شده است که هیچ مسئولی تا کنون به آن رسیدگی نکرده است.


پیروز درخواه نیز در ادامه این گلایه مندی ها خطاب به فرماندار شهرستان لنده گفت: عدم تبریت نیروی انسانی و کادر سازی در حوزه ورزش باعث شده است که مدیران ادارات ورزش و جوانان عمدتاً از بدنه آموزش و پرورش باشند.

وی تاکیدکرد: چرا مسئولان نسبت به انتخاب کارشناسان ورزشی و استخدام آنان در ادارات ورزش و جوانان کاهلی می کنند.


احمدرضا ویسی، ضمن اشاره به مهمترین معضل ورزش شهرستان لنده گفت: یکی از مهمترین معضلات حوزه ورزش لنده نبود زیرساخت های ورزشی برای تربیت نخبه های است که با دستان خالی در حال کسب افتخارات بسیار برای شهرستان هستند.

وی افزود: لنده را در استان به سرزمین استعدادهای درخشان با وجود کمبود امکانات می شناسند ولی بی مهری مسئولان استان و شهرستان نسبت به توزیع اعتبارات واقعا باعث خاموش شدن چراغ استعدادها در این شهرستان خواهد شد.

مسئول هیئت ورزشی تکواندوی شهرستان لنده تصریح کرد: مسئولان ما از دادن یک لوح تقدیر کاغذی که ارزش هزارتومان هم ندارد امتناع می ورزند و این یعنی اوج بی مهری به قهرمانان و ورزش لنده.

وی گفت: نبود خوابگاه برای حضور تیم های سایر شهرستان ها یکی از مهمترین دلیل های است که نمی توانیم در این شهرستان میزبانی مسابقات استانی باشیم.

ویسی اظهارکرد: کمبود سالن ورزشی و تعداد زیاد هیئت های ورزشی باعث نوعی بی نظی در ساختار ورزش لنده شده است که امیدواریم با مدیریت جدید این معضل به طور کامل رفع شود.

مسئول هیئت ورزشی تکواندوی شهرستان لنده تصریح کرد: متاسفانه هیچ گونه زیر ساخت ورزشی در روستاهای شهرستان لنده وجود ندارد و همین هم نوعی بی عدالتی در توزیع امکانات و اعتبارات ورزشی است که خود شهرلنده هم از بیشتر آن ها بی بهره است.


محمد بزمیان در ادامه گلایه های روسای هیئت های ورزشی لنده باز هم فرود پتک کمبود اعتبارات را بر سر ورزش لنده فرود آمده دید و گفت: پتک سنگین کمبود اعتبارات در حوزه ورزش و جوانان لنده سال ها است فرد آمده و تمام رشته های ورزشی را نیز در بر گرفته است.

وی افزود: کلیه هزینه های باشگاه ها از جیب مسئولان باشگاه ها تامین می شود و دریغ از یک ریال حمایت از مسئولان باشگاها.

مسئول هیئت دوچرخه سواری شهرستان لنده تصریح کرد: عدم سرمایه گذاری در حوزه ورزش باعث خاموش شدن استعداهای بی نظر ورزشی در این شهرستان خواهدشد.

وی تاکیدکرد: دوچرخه سواران لنده ای با دوچرخه 200هزارتومانی با دوچرخه سواران سایر شهرستان های استان در مسابقات مختلف شرکت می کنند و مقام دوم را کسب می کنند و این در حالی است که برخی از این دوچرخه سواران دوچرخه 10میلیون تومانی دارند.

بزمیان اظهارکرد: در طول سه سال گذشته تنها 300هزارتومان اعتبار برای هیئت دوچرخه سورای لنده تخصیص داده شد که هزینه ابتدایی یک مسابقه ساده را هم کفاف نکرد و این در حالی است که در بیشتر مسابقات استانی ما همواره افتخار آفرین بوده ایم.

وی اظهارکرد: فرهنگ در کنار ورزش است که به بهترین بودن ورزش کمک می کند و لذا مسئولان باید علاوه بر حمایت ورزشی به حمایت فرهنگی ورزشی نیز روی بیاورند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ 29 مهر 96، کد مطلب: 103112:www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین