پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۹۱۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
معرفی و پیشنهاد منصور غلامی به مجلس واکنش های مختلفی در فضای دانشگاهی و مجازی ایجاد کرد که میتوان اصلی ترین آن را اصلاح طلب بودن و یا نبودن غلامی دانست. با بررسی کوتاهی می شود به این سوال پاسخ داد که آیا منصور غلامی اصلاح طلب است یا خیر ؟

شعارسال:معرفی و پیشنهاد منصور غلامی به مجلس واکنش های مختلفی در فضای دانشگاهی و مجازی ایجاد کرد که میتوان اصلی ترین آن را اصلاح طلب بودن و یا نبودن غلامی دانست. با بررسی کوتاهی می شود به این سوال پاسخ داد که آیا منصور غلامی اصلاح طلب است یا خیر ؟

رفت و آمد های انجام شده در فاصله چهار سال موجب شد که حسن روحانی، رئیس‌جمهور با وسواس بیشتری گزینه مورد نظر خود برای وزارت علوم را معرفی کند. بعد از معرفی جعفر میلی‌منفرد (گزینه‌ای که رای اعتماد نگرفت)، رضا فرجی دانا (وزیری که استیضاح شد)، محمود نیلی و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی (گزینه‌هایی که باز هم رای اعتماد نگرفتند) و محمد فرهادی نمی‌شد هر فردی را به مجلس معرفی کرد و آن داستان رای اعتماد نگرفتن را تکرار ‌کرد. از همین رو روحانی زمان بیشتری را صرف کرد و نهایتا به منصور غلامی رسید. پیش از او اسامی دیگری شنیده می‌شد. از فرجی دانا و نیلی احمد‌آبادی گرفته تا جواد اطاعت و علی خاکی‌صدیق. تاخیر در معرفی وزیر علوم امیدواری به معرفی یک وزیر زن و فرستادن الهام امین‌زاده به این وزارتخانه را بیشتر کرده بود اما این‌ طور نشد. بررسی فهرست حدودا ٢٠ نفره از اساتید دانشگاه‌ها و وزرای سابق نهایتا به اینجا رسید که منصور غلامی، رییس دانشگاه بوعلی همدان به عنوان گزینه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی معرفی شود.

مدیریت تنها در دوران اصلاحات

منصور غلامی که دکترایش را در رشته «علوم باغبانی» از دانشگاه آدلاید استرالیا گرفته، در ۸ ساله دولت اصلاحات ریاست دانشگاه بوعلی‌سینای همدان را برعهده داشت و با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد از کار کناره گیری کرد و بعد از هشت سال کناره گیری از کار در سال۹۲ و همزمان با آغاز به کار دولت روحانی بار دیگر با حکم فرجی‌دانا وزیر وقت علوم، مسئولیت ریاست دانشگاه بوعلی را برعهده گرفت.

غلامی در گفتگو با روزنامه اعتماد مجموعه ای خود را اصلاح طلب دانسته و فضای سیاسی دانشگاه ها در دوران اصلاحات را فضای باز و بانشاطی می داند و میگوید : ( قطعا فضاهای موجود در جامعه، سازمان‌ها و نهادهای مختلف فضای سال ٧٦ و ٨٠ و ٨٣ نیست. دانشجویان جوان خاطرات آن دوره را می‌خوانند و انتظار تکرار همان فضاها را دارند. شادابی و شور بود. فضا باز بود و البته عوارض خودش را نیز داشت. دوستان جوان انتظار دارند که مجموعه جدیدی که با عنوان اصلاح‌طلبی می‌آید، این فضا را تکرار کند.)

من یک اصلاح طلب هستنم

منصور غلامی در گفت وگو با روزنامه اعتماد به صراحت خود را اصلاح طلب و ادامه دهنده راه فرجی دانا دانسته و یکی از افتخارات خود را نداشتن مسئولیت در دولت های نهم و دهم می داند

منصور غلامی یکی از بنیانگذاران انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در سال ٦٦ بوده و بیش از ١٦ سال مسوول انجمن اسلامی مدرسین در حوزه همدان بوده است .

اگر هشت سال دولت احمدی نژاد که غلامی مسئولیتی نداشته است را در نظر نگیریم میتوان گفت که غلامی مدیری است از بدنه اصلاحات که تمام سابقه خود را در دولتهای سازندگی ، اصلاحات و تدبیر و امید گذرانده است .

حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی و نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود نوشت: «دولت در انتخاب وزرا، مثل صا ایران هر روز بهتر از دیروز، غلامی و اردکانیان اصلاح‌طلب، با تجربه و بدون حاشیه هستند. باید منتظر ذره بین فراکسیون‌ها بود.»

حمایت از میرحسین موسوی در انتخابات88

منصور غلامی در جریان انتخابات سال88 یکی از حامیان میر حسین موسوی بوده ونام او در بین امضا کنندگان نامه 500 استاد دانشگاه در حمایت از موسوی قرار دارد.

نقش واعظی در معرفی وزیر پیشنهادی علوم

در عین حال سایت تابناک نیز در تحلیلی نوشت: «بسیاری از اصلاح طلبان پس از مطرح شدن نام «غلامی» برای وزارت علوم این انتخاب رئیس جمهور را حاصل اعمال نفوذ «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور عنوان کردند و این انتخاب را بر خلاف خواسته جریان اصلاحات از دولت «حسن روحانی» خواندند. بر همین اساس به مخالفت با وی پرداختند و در مصاحبه های خود عنوان می کردند که یک شنبه تنها گزینه وزارت نیرو معرفی خواهد شد...برخی تحلیل گران هم این رویکرد اصلاح طلبان را بیشتر یک تاکتیک برای کاهش میزان مخالفت ها با «غلامی» برمی شمارند و بر این عقیده هستند که آن ها برای جلوگیری از عدم کسب رأی اعتماد از سوی گزینه اصلاح طلب پیشنهادی وزارت علوم چنین رویه ای را در پیش گرفته اند.»

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت ایسکا نیوز ، تاریخ انتشار 29 مهر 96 ، کدخبر: 849492، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین