پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۷۳۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا دو طرح جدید را در راستای تشدید تحریم‌ها علیه حزب‌الله لبنان به تصویب رساندند.

شعارسال: قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا دو طرح جدید را در راستای تشدید تحریم‌ها علیه حزب‌الله لبنان به تصویب رساندند.

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را که خواستار تحریم حزب‌الله لبنان به بهانه «استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی» است، به تصویب رساندند.

طرح ۳۳۴۲ که توسط مایک گالاگر، نماینده جمهوری‌خواه ارائه شده، با طرح ادعاهای واهی مانند استفاده حزب‌الله از شهروندان به عنوان سپر انسانی، خواستار اعمال تحریم علیه این گروه شده است.

گالاگر مدعی شده است، حزب‌الله لبنان زرادخانه متشکل از ۱۵۰ هزار موشک‌ تأمین شده توسط ایران و سوریه را در روستاهایی در جنوب لبنان و در زیر زیرساخت‌های غیرنظامی مخفی کرده است.

این طرح رئیس‌جمهور آمریکا را موظف می‌کند ظرف حداکثر ۱۲۰ روز بعد از تبدیل شدن طرح به قانون، گزارشی شامل نفراتی از حزب‌الله که مطابق ادعاها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده‌اند، تقدیم کنگره کند. رئیس‌جمهور آمریکا باید این نفرات را مشمول تحریم‌هایی مانند مسدود کردن دارایی‌ها و منع سفر به آمریکا کند.

به گزارش العالم، دومین طرح که روز چهارشنبه تصویب شد، طرح شماره ۳۳۲۹ است که توسط اد رویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده و مورد حمایت قانونگذاران هر دو حزب قرار دارد، خواستار اصلاح متن یک قانون مصوب سال ۲۰۱۵ علیه حزب‌الله لبنان به منظور تشدید تحریم‌ها علیه این گروه است.

اد رویس در بند ۱۰۱ این طرح تلاش کرده با اصلاح متن «قانون قطع منابع مالی بین‌المللی حزب‌الله مصوب سال ۲۰۱۵»، جزئیات بیشتری درباره سازمان‌ها و شرکت‌هایی که بایستی به بهانه همکاری با حزب‌الله هدف تحریم واقع می‌شوند، ارائه کند.

در بند ۱۰۱ آمده است: رئیس‌جمهور بایستی در تاریخ اجرایی شدن این بند یا بعد از آن، تحریم‌های مشخص‌ شده در بخش فرعی «بی» را علیه تمامی اشخاص خارجی که به تشخیص رئیس‌جمهور آگاهانه اقدام به کمک‌رسانی، حمایت یا تأمین حمایت‌های مادی، مالی یا فناوری برای هر یک از موارد زیر کرده‌اند، اعمال کند:

(۱) سازمان «بیت‌المال»، «جهادالبناء»، «انجمن حمایت از مقاومت اسلامی در لبنان»، «اداره روابط خارجی حزب‌الله»، «سازمان امنیت خارجی» یا هر یک از سازمان‌های تابعه و جانشین آنها؛

(۲) تلویزیون المنار، رادیو النور، گروه رسانه‌ای لبنان یا هر یک از سازمان‌های تابعه و جانشین آنها؛

(۳) هر فرد خارجی که بنا به تشخیص رئیس‌جمهور وارد فعالیت‌های درآمدزایی یا جذب نیرو برای حزب‌الله شده باشد؛

(۴) هر فرد خارجی که تحت مالکیت یا کنترل اشخاص خارجی توصیف‌شده در پاراگراف‌های (۱)، (۲) و (۳) باشد.

در بخش فرعی «بی» از رئیس‌جمهور خواسته از تمامی اختیاراتش برای مسدود کردن دارایی‌ها و منع سفر افراد مرتبط با بندهای بالا استفاده کند.

اد رویس در بند ۱۰۳ از این طرح خواستار تحریم کشورهای خارجی شده که از گروه حزب‌الله لبنان حمایت می‌کنند.

بند دیگری از طرح، وزیر خارجه آمریکا را موظف می‌کند ظرف حداکثر ۱۸۰ روز گزارشی درباره راهبرد آمریکا برای «جلوگیری از فعالیت‌های خصمانه ایران و تضعیف و مختل کردن شبکه‌های غیرقانونی حزب‌الله در نیمکره غربی» به کمیته‌های مقتضی کنگره ارائه کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری و تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 4 آبان 1396 ، کدخبر: 83488 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین