پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۳۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) ­با تاکید براینکه برای تعیین مدیریت عامل و اعضای هیئت مدیره بنگاه‌های اقتصادی تحت پوشش این شرکت هیچ سفارشی پذیرفته نمی‌شود از اجرای طرح تبارشناسی در این بنگاه‌ها خبر داد.

شعارسال: مرتضی لطفی گفت: با اجرای طرح تبارشناسی مدیرانی که به صورت سفارشی جذب شده اند و یا توانایی اداره واحد‌های تولیدی را نداشته باشند از ادامه همکاری باز خواهند ماند.

وی ارزیابی عملکرد مدیران و ارزش گذاری سهم مدیریت را در سوددهی شرکت‌ها از مهمترین شاخص‌های تعیین شده در نخستین جلسه هیئت مدیره شستا که هفته گذشته برگزار شد دانست و افزود: در این جلسه همچنین مقرر شد برای تعیین شاخص‌ها به موضوع افزایش بهره وری و استفاده از ظرفیت‌های بدست آمده برای جذب سرمایه گذاران خارجی برمبنای اجرای برجام توجه ویژه شود.

لطفی تعداد بنگاه‌های اقتصادی متعلق به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی را ۱۸۷ واحد برشمرد و گفت: براساس قراردادی که با سازمان مدیریت صنعتی به امضا رسیده است از این پس همه نیرو‌های فعال در بنگاه‌های اقتصادی ارزیابی می‌شوند.

وی همچنین از همکاری این شرکت با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف استفاده از نخبگان و نیروی انسانی کارامد در حوزه مدیریت و هیئت مدیره بنگاه‌های اقتصادی تحت پوشش شستا خبر داد.

لطفی با بیان اینکه برخی از واحد‌های تولیدی متعلق به شستا به دلیل اعمال سیاست‌های تحمیلی با مازاد نیروی انسانی روبرو شده است این رویکرد را برای مدیریت واحد‌ها هزینه بر دانست و گفت: به زودی برای حل این مشکل هیئت مدیره شستا از راهکار‌های عملی استفاده می‌کند.

مدیر عامل شستا برگزاری آزمون ورودی برای تامین نیروی انسانی بنگاه‌های اقتصادی تحت پوشش خود را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای جلوگیری از ورود غیرمتعارف و سفارشی به این شرکت‌ها اعلام کرد.

نمایش اطلاعات مالی همه بنگاه‌های شستا در سامانه اطلاعاتی بورس

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی از اجرای طرحی خبر داد که براساس آن اطلاعات مالی همه بنگاه‌های اقتصادی متعلق به این شرکت در سامانه اطلاعاتی بورس اوراق بهادار (کدال) قابل روئیت می‌شود.

مرتضی لطفی تعداد بنگاه‌هایی را که اطلاعات مالی آن‌ها در روز‌های اخیر از طریق سامانه اطلاعاتی بورس اوراق بهادار به نمایش درآمده است ۱۳۰ بنگاه برشمرد و گفت: با اجرای این طرح از این پس همه ذینفعان، سهامداران و بازرسان می‌توانند بدون هیچ مشکلی از میزان دارائی‌های بنگاه‌ها و همچنین نحوه عملکرد مالی آن‌ها با خبر شوند.

وی درآمد سالانه حاصل از فروش کالا در بنگاه‌های اقتصادی شرکت شستا را سالانه ۲۱ هزار میلیارد تومان و سود حاصل از آن را ۲ هزار میلیارد تومان برآورد و پیش بینی کرد این میزان سود در سال آینده با توجه به افزایش سرمایه گذاری‌ها به ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

لطفی با اشاره به قانون محاسبات کشور که نهاد‌های عمومی را مکلف کرده است میزان سهام خود را در بنگاه‌های اقتصادی تا ۴۰ درصد کاهش دهند گفت: براساس این قانون شرکت شستا تاکنون ۱۳۰ شرکت را که متعلق به چهارهلدینگ سیمان، صنایع عمومی، انرژی و عمران هستند برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی کرده است.

وی از آمادگی این شرکت در مرحله نخست برای واگذاری ۴۱ شرکت زیان ده به بخش خصوصی در روز‌های آتی خبر داد و افزود: این شرکت‌ها از طریق بورس اوراق بهادار به خریدارانی تعلق می‌گیرد که حائز شرایط لازم باشند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صداو سیما، تاریخ انتشار: 7آبان1396، کدخبر: 1873081: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین