پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۱۰
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
وزیر امور خارجه فرانسه در جریان سفر رییس جمهوری کشورمان به پاریس، تاکید کرد که روابط فرانسه و ایران به حالت کاملا عادی باز خواهد گشت.

شعار سال: "لوران فابیوس،" وزیر امور خارجه فرانسه در گفتگوی اختصاصی با شبکه پنج تلویزیون فرانسه (TV5)، با اشاره به توافق هسته ای وین، تاکید کرد که روابط فرانسه و ایران به حالت کاملا عادی باز خواهد گشت.

وزیر فرانسوی که کشورش امروز و فردا میزبان رییس جمهوری ایران است، درباره آینده روابط دو کشور گفت: در خصوص روابط دو کشور باید بگویم که روابط فرانسه و ایران کاملا به حالت عادی در خواهد آمد و اکنون که آقای روحانی به فرانسه می‌آید، فرصت خوبی برای پرداختن به گسترش روابط دو کشور و مسائل بین المللی و البته مسائل اقتصادی است . فابیوس با اشاره به توافق هسته‌ای وین و اجرایی شدن آن، گفت: در سال گذشته میلادی ما به دو توافق بزرگ دست یافتیم. یکی توافقنامه آب و هوایی «کوپ- 21» (COP21) و دیگری توافقنامه هسته‌ای ایران با قدرتهای جهانی بود که هم به تحریم‌های اقتصادی ایران و هم به نگرانی جامعه بین المللی از برنامه‌های هسته ای این کشور پایان داد.

وزیر امور خارجه فرانسه اظهار کرد این توافق از گسترش سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری می کند که البته هدف نهایی هم از مذاکرات با ایران همین موضوع بود. اما نکته مهم این است که ایران در آینده به توافق هسته‌ای خود پایبند باشد.

وی تصریح کرد در مرحله جدید که ایران به جامعه بین الملل بازگشته است، باید بلوغ سیاسی خود را در عرصه‌های بین المللی از جمله سوریه به نمایش بگذارد و ما اکنون نمی‌دانیم که تهران در این زمینه چه سیاستی را در پیش خواهد گرفت.

وی با چهره ای خندان در پاسخ به چگونگی قرارداد خرید 114 فروند هواپیمای مسافربری ایرباس گفت: ما این سفر را برای دستیابی به این موفقیت برنامه ریزی کرده‌ایم.

وران فابیوس با اشاره به مذاکرات پیش رو درباره درگیری های جاری در سوریه که قرار است به زودی تحت نظارت سازمان ملل در ژنو برگزار شود، گفت: من همواره گفته ام و اکنون نیز تاکید می کنم که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.

وی افزود: ما برای برگزاری نشست ژنو، تلاش های زیادی انجام داده ایم تا تمام طرف های درگیر در آن حضور یابند. البته به تلاش های در این زمینه همچنان ادامه خواهیم داد.

فابیوس افزود: در همین راستا به منظور هماهنگی برای برگزاری این نشست، من روز گذشته با همتاهای آمریکایی و روسی خود تلفنی گفت و گو کردم.

فابیوس تاکید کرد: همچنین با ریاض حجاب رئیس مخالفان میانه رو سوریه و نخست وزیر سابق این کشور و استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل متحد در سوریه تلفنی صحبت کردم و هماهنگی های لازم انجام شد.

وزیر خارجه فرانسه اضافه کرد: ما انتظار داریم که مذاکرات سوریه آغاز شود چرا که معتقد هستیم بعد از کشته شدن تعداد زیادی و نیز آوارگی میلیون ها نفر، تنها راه حل خروج از بحران سوریه، گفت و گو است.

وی در ادامه افزود: در مقابل این روند، مشکلاتی وجود دارد که از آن جمله می توان به ناهماهنگی میان طرف های شرکت کننده و حملات هوایی به مواضع مخالفان اشاره کرد. ما همواره از روسیه خواسته ایم که مواضع داعش را هدف قرار دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه بار دیگر با ادعای این که بشار اسد نباید در آینده سیاسی سوریه نقشی داشته باشد، تصریح کرد: اما به هر حال با همه مشکلات مذاکرات باید ادامه داشته باشد.

وی مبارزه با گروه تروریستی داعش را رو به جلو و مناسب دانست و در عین حال تاکید کرد که این مبارزه طولانی مدت خواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 7 بهمن 1394، کد مطلب: 5477891: www. yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین