پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۵۵۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از بازنگری در تعرفه ورود به طرح ترافیک خبر داد و گفت: باید چندین حلقه در پایتخت ایجاد شود و به ازای هر حلقه، مردم بر مبنای عدالت تعرفه تردد در محدوده را بپردازند.

شعارسال : محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به نظر این کمیسیون برای بازنگری در طرح ترافیک تهران اظهار کرد: در این کمیسیون دو طرح برای افزایش درآمد در نظر گرفته‌ایم که اگر شهرداری تهران همکاری کند آن را به صورت لایحه به شورای شهر می‌آوریم و اگر همکاری صورت نگیرد آن را از طریق کمیسیون برنامه و بودجه دنبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با این دو طرح معادل کل بودجه شهرداری تهران (18 هزار میلیارد تومان) می‌توان بودجه به وجود آورد، تصریح کرد: در خصوص افزایش تعرفه‌های محدوده طرح ترافیک شورای چهارم مصوبه‌ای را به تصویب رسانده بود که دیوان عدالت اداری آن را ابطال کرد و در واقع برای سال آینده ما از محل مجوز طرح ترافیک نیز درآمدمان کاهش پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه از طرفی دیوان عدالت اداری در این زمینه درست عمل کرده است، گفت: زیرا این مصوبه با عدالت هم‌خوانی نداشته به همین دلیل باید مورد بازنگری قرار گیرد. این محدوده هیچ زمانی مورد بازنگری قرار نگرفته و نزدیک به 40 سال است که این طرح در تهران اجرا می‌شود و تنها تعرفه‌ها افزایش پیدا می‌کند و ما هیچ راهکار بهتری ارائه ندادیم.

علیخانی با بیان اینکه باید در این زمینه طرح جدیدی ارائه شود، عنوان کرد: امروز سیستم‌ها هوشمند و دوربین‌ها مکانیزه هستند پس باید به گونه‌ای عمل کنیم که تعرفه کاهش پیدا کند و درآمد بالا برود در این زمینه عدالت برقرار خواهد شد.

وی با تاکید بر این موضوع که تعرفه ورود به طرح ترافیک مورد بازنگری قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: می‌توان در مجموعه طرح ترافیک تهران چند حلقه ایجاد کرد به عنوان مثال محدوده مرکزی تعرفه مشخص، زوج و فرد تعرفه دیگری و حلقه اول که کل تهران را در بر می‌گیرد و شامل حال بزرگراه‌ها می‌شود تعرفه مناسب‌تری داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه قرار نیست مردم هزینه سنگین را بپردازند، اضافه کرد: مردم می‌توانند در اداره شهر سهیم باشند و همانند گذشته مجبور نشویم به کارهای غیر قانونی از جمله فروش تراکم و هلوگرام روی بیاوریم.

به گفته علیخانی درآمد سالیانه شهرداری تهران از فروش طرح ترافیک 300 میلیارد تومان است که این مقدار حتی پاسخگوی حقوق یک ماه پرسنل شهرداری هم نمی‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 3 آذر 1396، کدخبر: 309376 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین