پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۰۶۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
برخی منابع رسمی اردن از شدت گرفتن تنش بین این کشور و رژیم صهیونیستی و ارسال پیام امان به تل‌آویو درباره تعیین تکلیف بزرگ‌ترین پروژه آبی مشترک دو طرف خبر دادند.

شعارسال: منابع رسمی گزارش دادند که اردن در پیامی به رژیم صهیونیستی درباره اجرای مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه آبی و استراتژیک اردن، از مقامات صهیونیست خواسته است تا قبل از پایان سال جاری میلادی پاسخی رسمی در این خصوص ارائه کنند.

منابع دولتی اردن نیز از وجود تماس‌هایی بین دو طرف اردنی و اسرائیلی در رابطه با امکان اجرای محرمانه فاز نخست این پروژه خبر دادند.

روزنامه «الغد» اردن نوشت که این تصمیم مقامات اردن پس از آن اتخاذ شد که رژیم صهیونیستی بر امان برای بازگشایی سفارت این رژیم در اردن فشار آورده و حتی تهدید نموده که در صورت عدم بازگشایی سفارت از این پروژه عقب‌نشینی خواهد کرد. این در حالی است که اردن همچنان بر ضرورت محاکمه قاتل دو شهروند اردنی در سفارت رژیم صهیونیستی در امان و تعیین جانشین برای «عینات شلاین» سفیر این رژیم اصرار دارد.

وبگاه «۲۴» نیز اخیرا به نقل از برخی منابع فاش کرد که مقامات صهیونیست به اردن اعلام کرده‌اند که تا زمان بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی در امان، اجرای پروژه آبی تعلیق شود اما اردن این درخواست را رد کرده است.

اردن و رژیم صهیونیستی برای پروژه احداث خط انتقال آب دریای سرخ به بحر المیت که احتمال دارد تا سال 2050 آب‌های آن خشک شود، توافق کرده‌اند.

چند ماه پیش نگهبان سفارت رژیم صهیونیستی در اردن، ۲ شهروند این کشور را به ضرب گلوله به قتل رساند. مقامات اردن علی رغم خواسته خانواده‌های دو مقتول و مردم این کشور به قاتل اجازه دادند تا امان را به مقصد تل‌آویو ترک کند. در آنجا «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از قاتل به گونه‌ای که یک قهرمان است، استقبال کرد و همین امر خشم مردم و مقامات اردن را بیشتر کرد و تاکنون نیز سفارت این رژیم در امان تعطیل است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 6 آذر 1396 ، کدخبر: 13960906000138 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین