پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
دیدارهای علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب با مقام های روس در مرکز توجه رسانه های روسیه قرار گرفت و این رسانه ها به طور گسترده نتایج دیدارها و مذاکرات وی را بازتاب دادند.

شعارسال: در روزهای اخیر در رابطه با سفر دکتر ولایتی به مسکو در رسانه های مکتوب و غیر مکتوب فدراسیون روسیه بیش از 200 خبر درج شد.

بر اساس اطلاعات بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب در چارچوب برنامه سفر خود با «یوری اوشاکوف» دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امورسوریه، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای عالی امنیت روسیه و «آلکسی پوشکوف» رئیس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه دیدار و در خصوص موضوع های دوجانبه و مسایل منطقه ای و بین المللی گفت و گو و رایزنی کرد.

از خبرگزاری های روسی که بطور گسترده دیدارها و مذاکرات رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را از دوشنبه تاکنون پوشش خبری دادند، ایتارتاس، اسپوتنیک و روسیا سگودنیا (ریانوستی سابق) بود که با عناوینی همچون «مشاور رهبر ایران با نماینده رئیس جمهور در امور روسیه در مورد مبارزه با تروریسم گفت و گو کرد» و «مشاور رهبر ایران با نماینده پوتین ملاقات کرد» به دیدارهای وی با مقام های روس اشاره کردند.

پایگاه های خبری، وستیک قفقاز، ایران رو،پالت پازا، نوت رو، سیاره روسی، ری دوس، رام بلرنیوز سرویس، اوراسیا دیلی فن ،آین فاروس و اخبار روس هم گزارش هایی با عناوین همچون «نماینده ویژه روسیه و ایران در مورد سوریه بحث کردند» و «علی اکبر ولایتی از دیدگاه روسیه در مورد سوریه حمایت می کند» به بازتاب دیدارهای مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب با مقام های ارشد روس پرداختند.

در این میان نشریات طراز اول روسیه همچون روزنامه راسیسکایا گازتا ارگان رسمی دولت روسیه، روزنامه کامرسانت، هفته نامه آرگومنتی ایفاکتی از پرتیراژترین نشریات روسیه، روزنامه اینترنتی گازتا رو و نشریه های پروفیل، برانیدنا بطور گسترده اخبار و مقالاتی در باره دیدارهای ولایتی منتشر و به تفسیر آن پرداختند.

در مقاله سیاسی روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا یادآور شده است: علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب در دیدار با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه، با وی موضوع های مربوط به همکاری های ایران و روسیه در عرصه های مهمی همچون فنی- نظامی و انرژی را بررسی کرد.

در مقاله این روزنامه همچنین به مذاکرات ایران و روسیه در زمینه عضویت کشورمان در سازمان همکاری شانگهای اشاره و گفته شد: روسیه حمایت خود را از عضویت کامل ایران در این سازمان منطقه ای اعلام کرد.

بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در روسیه یادآورشد: باتوجه به ممنوع بودن حضور خبرنگاران در این ملاقات ها، خبرهای بازتاب داده شده در رسانه ها از سوی سفارت ایران ارسال شده بود که دوباره از سوی پایگاه های خبری باز نشر گردیده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 14 بهمن 1394، کدمطلب: 81948281 (5146545)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین