پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
مدیرکل فرودگاه گیلان اعلام کرد: برقراری پرواز گردشگری و تجاری رشت به کشور آذربایجان از فرودگاه بین المللی سردار جنگل در حال برنامه ریزی است.

شعار سال: غلامرضا کریم آقایی روز یکشنبه با اعلام رشد پروازهای فرودگاه گیلان در نه ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزود: اکنون پروازهای هفتگی فرودگاه رشت به عراق و عتبات عالیات به صورت هفتگی دایر است و پروازهای گردشگری نیز به ارمنستان، گرجستان و ترکیه به صورت فصلی انجام می شود.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری 24 پرواز به گرجستان، 12 پرواز به ارمنستان و شش پرواز به آنتالیا انجام شده است.
کریم آقایی اضافه کرد: پروازهای مسافربری این استان از فروردین تا پایان آبان ماه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد رشد داشته است.
وی تعداد پروازهای مسافربری این استان طی هشت ماه امسال را سه هزار و 400 سورتی با جابجایی 325 هزار مسافر اعلام کرد و افزود: تعداد مسافران فرودگاه رشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 15.5 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: هر سال علاوه بر پروازهای مسافربری حدود هشت هزار سورتی پرواز آموزشی و نظامی نیز در فرودگاه رشت انجام می شود.
کریم آقایی ضمن تاکید بر تعامل خوب استانداری با فرودگاه گیلان عنوان کرد: یکی از مشکلات فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت کمبود مساحت فرودگاه رشت که 220 هکتار است، می باشد و برای رسیدن به طرح جامع باید 160 هکتار توسعه یابد؛ متاسفانه مشکل توسعه به تملک اراضی گره خورده و قادر به تامین اعتبار از منابع استانی و نیز شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی نیستیم.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت سال 1348 در زمینی به مساحت 220 هکتار ساخته شد؛ این فرودگاه تنها فرودگاه گیلان در هفت کیلومتری جاده رشت انزلی ، حدود 15 کیلومتری منطقه آزاد بندرانزلی واقع شده و به سیستم های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی مجهز است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت پرواز خبر، تاریخ 19 آذر 96، کد مطلب: 28775: www.airlinepress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین