سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
تبلیغات فراوان شاخ‌های مجازی؛

ردپای «درآمدهای بادآورده» در فضای مجازی از کافی نت تا شبکه‌های اجتماعی+عکس

تب یک شبه پولدار شدن روز به روز در بین جوانان داغ‌تر می‌شود. اکثرا می‌بازند اما باز هم از شاخ‌های اینستاگرام می‌شنوند که فلان رفیقم میلیون‌ها تومان در عرض یک ساعت برد. جوگیر می‌شوند و باختی دیگر.
چالش های فرهنگی در فضای مجازی؛

وقتی مادر ایرانی امکان بروز خودش را نداشته باشد، از کودکش استفاده می‌کند

یک پژوهشگر حوزه رسانه می‌گوید: در فرهنگ ما بسیاری از مادران به دلیل این که امکان نمایش خود را ندارند ترجیح می دهند از کودک خود استفاده کنند و زمانی‌که که فرزندشان به دلیل زیبایی لایک کسب می‌کند، گویی خودش آن را کسب کرده است.
یادداشت روز ارتباطات و روابط عمومی؛

چالش روابط عمومی و رسانه ها

با نگاهی به فلسفه و ماهیت شکل گیری رسانه های گروهی در جوامع مختلف، بی تردید جنبه اطلاع رسانی و نیز پل ارتباطی بودن بین سیستم ها ودستگاه های حکومتی و بخش خصوصی وجه قالب بوده است . در حقیقت این نقش و جایگاه، انتظار مخاطب از رسانه های گروهی بوده و هست و سایر کارکردهای رسانه ها از جمله آموزش و سرگرمی بعنوان بخش جنبی محتوا در نظر گرفته می شد.
روابط عمومی کشور دربند رزومه‌های نمایشی و روابط سیاسی است؛

فضای رسانه‌ای چوب نوستالژی آقایان به روزنامه‌نگاری مکتوب را می‌خورد

این مصاحبه با بنده بنا به دلایلی فرصت انتشار را پیدا نکرد. از نظر من سکوت بسیاری از ما یعنی اعضا جامعه ارتباطی کشور نسبت به مدیریت و نفوذ آدم‌های بی‌ربط، بی‌کفایت، سفارشی، باندپرور و تصمیم‌های اشتباه در حوزه‌های روابط عمومی و رسانه و حتی تائید آن‌ها توسط ما بر پایه دوستی‌ها و منافع شخصی یکی از دلایل آشفتگی وضع موجود در حوزه ارتباطات است.
رسالت یک روزنامه‌نگار؛

نگاهی به مسئولیت اهالی رسانه در شرایط سیاسی ایران و آمریکا

مسئولیت اجتماعی روزنامه‌نگاران ایران و آمریکا نسبت به احتمال وقوع جنگ میان دو کشور، نکته مهمی است که نیازمند توجه بسیار است، به واقع در چنین شرایطی روزنامه‌نگاران چه باید بکنند و چه نباید؟
محمد خدادی عنوان کرد؛

بایکوت رسانه‌ای جنگ اقتصادی علیه ایران

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سکوت رسانه‌های خارجی درباره جنگ تحمیلی اقتصادی آمریکا علیه ایران انتقاد کرد و گفت: ایران برای اثبات حقانیت خود به جهان چه باید می‌کرد که نکرد تا با زورگویی، یکجانبه‌گرایی و قلدری یک کشور مواجه نشود؟معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به خبرنگاران خارجی گفت: طالبان دیپلمات‌های ایرانی را به شهادت رساندند و داعش به بیست کیلومتری مرز ایران رسید اما ایران برای مقابله با تروریسم، حاضر به جنگ مستقیم نشد زیرا ما هیچ‌گاه آغازگر جنگ نبوده و نخواهیم بود اما حتما در دفاع از مردم خود بارها همچون جنگ با صدام و داعش و... اثبات کرده‌ایم که متجاوز، محکوم به شکست است.
نگاهی به جدیدترین مطالعات درباره سبک زندگی ایرانی‌ها ایرانی‌ها؛

نه خیلی‌کم‌مطالعه هستند، نه غرق در شبکه‌های اجتماعی

فلان موضوع 90 درصد مردم فلان رفتار را می‌کنند و در موضوع دیگری، 50 درصد مردم بهمان کار را نمی‌کنند.
انتظامی در پایان جلسه با جهانگیری:

ارز کاغذ نشر و مطبوعات ۴۲۰۰ تومانی باقی ماند

حسین انتظامی، رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ با اشاره به جلسه با معاون اول رئیس جمهور گفت: ارز تخصیصی به کاغذ نشر و مطبوعات ۴۲۰۰ تومانی باقی می‌ماند.
طعم گس توقیف؛

مواضع سیاسی متفاوت بلای جان رسانه‌ها شده است؟

توقيف، مرگ زودرس يک رسانه است و اين روزها همان اندازه که طعم گس توقيف هفته‌ها بر جان خبرنگاران بي‌كار و بي‌خانه‌شده مي‌ماند، شادي از به‌سرانجام‌رساندن پروژه حمله به رسانه‌هاي مستقل بر جان برخي ديگر از اصحاب رسانه که شغلشان حمله به همکاران خود است روحي تازه مي‌دمد.
معاون مطبوعاتي و مديران مسئول برخي روزنامه‌ها:

نه پول داریم نه کاغذ پشت پرده

روزنامه‌ها و برخی مجلات این روزها به هر نحوی که می‌توانند و دستشان می‌رسد، تقلا می‌کنند تا زنده بمانند؛ قیمت را بالا می‌برند، صفحات را کم می‌کنند یا قطع چاپ را پایین می‌آورند. در آخرین خبرها روزنامه ایران هشت صفحه کم کرد و روزنامه همشهری هم اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی در ۱۶ صفحه منتشر می‌شود. بحرانی که از حدود دو سال قبل شروع شد و اینک با خروج کاغذ از لیست کالاهای دارای اولویت ارزی تشدید شد اما به‌جای اصلاح شرایط فشارها و آشفتگی‌ها بیشتر شدند.
نفس مطبوعات به شماره افتاد ...

یک نفر این جمله را ترجمه کند؛ روزنامه کاغذ می‌خواهد!

مدیر مسوول روزنامه شرق می‌گوید: ویژگی روزنامه این است که باید کاغذ باشد تا منتشر شود؛ کاغذ برای روزنامه مثل نفس است برای انسان. روزنامه بدون کاغذ موضوعیت ندارد مگر اینکه بخواهیم روزنامه دیجیتالی منتشر کنیم.
در پی بحران کاغذ؛

نامه مدیران مسوول روزنامه‌ها به روحانی برای کاغذ

مدیرمسوول روزنامه آرمان می‌گوید: کاغذ اصلی‌ترین عامل حیات و انتشار مطبوعات است؛ روزنامه آرمان بیش از ۱۰ روز است با دشواری و با کاغذ قرضی منتشر می‌شود؛ امشب هم کاغذ در حد نیاز نداریم و معلوم نیست به چه وضعیتی دچار می‌شویم. قرار است کاغذی پیدا شود که قیمت آن به ۱۸ هزار تومان می‌رسد.
خبری خوش برای مطبوعاتی‌ها؛

ارز کاغذ نشر و مطبوعات ۴۲۰۰ تومانی باقی ماند

حسین انتظامی، رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ با اشاره به جلسه با معاون اول رئیس جمهور گفت: ارز تخصیصی به کاغذ نشر و مطبوعات ۴۲۰۰ تومانی باقی می‌ماند.
تیتر جنجالی صدا؛

هفته‌نامه «صدا» توقیف شد

تیتر نخست هفته نامه صدا بازتاب زیادی در بین فعالان رسانه‌ای اصولگرا داشته است.
خداحافظی اجباری؛

همشهری از کاهش شدید شمارگان روزنامه‌ها در دکه‌های روزنامه‌فروشی گزارش می‌دهد

ررسی‌های میدانی همشهری نشان می‌دهد، گرانی‌کاغذ باعث شده که سهمیه بسیاری از روزنامه‌ها در دکه‌های روزنامه‌فروشی به تعداد انگشتان یک دست هم نرسد.
پرونده ای برای «روزنامه نگاری بحران » در گفت وگو با اساتید رسانه؛

خبرنگار بحران نداریم

آیا این روزها رسانه‌ها می‌توانند در شرایط تحریم، جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای و مشکلاتی مانند سیل و زلزله راهی برای مدیریت وضعیت نابسامان داشته باشند؟ ابزار رسانه‌‌ها برای مدیریت بحران چیست؟
پس‌افتادگی فرهنگی ؛

زمینه های نقض اخلاق در فضای مجازی

با اصطلاح پس‌افتادگی فرهنگی چقدر آشنا هستید؟ این یک مفهوم جامعه‌شناختی است که نشان می‌دهد میان عناصر مادی و فرهنگی یا عینی و ذهنی یا میان سخت‌افزار و نرم‌افزار پدیده‌ها شکاف وجود دارد و وجه مادی وارد شده است در حالی که وجه فرهنگی درونی نشده است.
نویسنده سابق کیهان:

روزنامه کیهان کهنسال است و تاثیرگذاری‌اش از بین رفته

پیام فضلی نژاد، پژوهشگر سابق موسسه کیهان به عکس العمل این روزنامه علیه مجری شدن ساعد باقری در برنامه سحر شبکه4 واکنش نشان داد.
سایت های همسریابی؛

واسطه هایی که در شبکه های مجازی خواستگار پیدا می کنند!

واسطه هایی که در شبکه های مجازی خواستگار پیدا می کنند!
ارزیابی مدیر پیام رسان گپ از نمره سازمان‌های مختلف در حمایت از پیام رسان‌های داخلی؛

صداوسیما، ارشاد و آموزش و پرورش: صفر، قوه قضاییه: ١٠، وزارت ارتباطات ٣٠

مهدی انجیدنی مدیر پیام رسان گپ گفت: سندی که در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسید نگاه کلی داشت به اینکه تمام دستگاه‌ها باید خودشان با استفاده از پیام‌رسان ایرانی این فرهنگ را بین مخاطبین بهینه کنند. بحث دوم این بود که یکسری از دستگاه‌ها براساس وظایفی که به آن‌ها محول می‌شود به رشد پیام‌رسان‌ها کمک کنند. او به عملکرد وزارت ارتباطات نمره ۷۰ از ۱۰۰ داد و گفت: قرار بود یک وام بی‌بهره یا کم بهره به پیام‌رسان‌ها پرداخت شود که این کار انجام شد.
صفحه  از ۴۰
نظرات و گلایه ها