سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
علیرضا معزی؛

اگر تلگرام و توییتر فیلتر نبودند، امدادرسانی به سیل‌زدگان موثرتر می‌شد

علیرضا معزی، از فعالان و مدیران عرصه رسانه، در توییتی بر نقش مثبت شبکه‌های اجتماعی در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده تاکید کرد.
خطرات رسانه های اجتماعی؛

چگونه از خطرات رسانه‌های اجتماعی در امان بمانیم؟

رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام تاثیر زیادی بر زندگی ما دارند، ما باید سعی کنیم از آسیب‌های حاصل از آن‌ها دوربمانیم.
اصلاح روشهای تربیت فرزند؛

علل خودنمایی افراد در صفحات مجازی چیست

مشخصات افراد خودنما در صفحات مجازی شامل پرحرفی، خودافشاگری، عدم تحمل تنهایی، جلب توجه کردن، هیجانی کردن حرکات نمایشی، برانگیختگی‌های جنسی، تحریک‌پذیری، رفتار توجه‌طلبانه، متظاهرانه و پرزرق و برق و ...
پرسشی در پایان سال 97؛

کجایند پیام‌ رسان‌های داخلی؟!

شاید نتوانستیم هر ایرانی را خانه دار یا ماشین دار کنیم اما با یک تصمیم به راحتی هر ایرانی را دارای یک فیلتر شکن کردیم.
محمود سریع‌القلم:

یادداشتی برای نوروز ۱۳۹۸: تلاش کنیم دقیق باشیم

اگر شخصی به طور مستقیم یا از طریق اینترنت، هر روز، روزنامۀ نیویورک ¬تایمز را بخواند، متوجه چند نکته می‌شود: ۱) معنای رسانه چیست؟ ۲)معنای خبرنگاری و گزارش نویسی چیست؟ ۳) معنای آزادی بیان چیست؟ ۴) معنای تفکیکِ قوا چیست؟ ۵) و معنای “دقت” چیست؟
آینده مبهم مطبوعات مکتوب ؛

98 منهای مطبوعات

اواسط سال 96 بود که صدای هشدار مدیران مسئول مطبوعات مبنی‌‌بر خردشدن استخوان نشریات و روزنامه‌های خصوصی به‌دلیل بحران کاغذ، همان اصلی‌ترین ماده حیات مطبوعات بلند شد. این فشارها که به‌راحتی در آرشیو رسانه‌ها قابل بررسی و مشهود بود، آن‌قدر افزایش یافت که حتی صدای برخی نشریات وابسته به نهادهای دولتی و عمومی هم بلند شد. کاغذ کمیاب، گران و احتکار شده بود. این هشدارها اما تکانی به مسئولان دولت نداد و مطبوعات مثل بقیه اقشار و صنوف که به‌نوعی به حال خود رها شده بودند و دولت برنامه‌ای برای آن‌ها نداشت، ناچار خود دست به کار شدند. راهکار مدیران مسئول رسانه‌ها اما چه بود؟ خبر افزایش تعرفه واردات کاغذ روزنامه‌ها‌ در ماه‌های اخیر، واکنش برخی از روزنامه‌های خصوصی را به‌دنبال داشت و در این میان برخی روزنامه‌ها اعلام کردند که در اعتراض به گران شدن کاغذ برای مدتی فقط به‌صورت الکترونیکی منتشر خواهند شد یا تعداد صفحات خود را کم می‌کنند.
پر از خالی؛

سفره‌ای که از نان خالی شد!

محمدرضا میرشاه‌ولد برای کارتون امروز خود در خبرورزشی نوشت: سالی که بر مطبوعات خصوصی ایران گذشت...
در رسانه های چاپی ایران ؛

سالانه 70 هزار تن کاغذ مصرف می شود

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 70 هزار تن از مجموع 400 هزار تن کاغذ مورد نیاز کشور، سالانه توسط رسانه های مکتوب مصرف می شود.معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: اکنون 10 هزار نشریه در کشور مجوز دارد که پنج هزار و 600 نشریه از این تعداد فعال و 300‌ رسانه مکتوب محلی در نقاط مختلف کشور فعال است.
قطعی اینستاگرام ؛

توییت اینستاگرام راجب اخلال پیش آمده

توییت حساب کاربری رسمی اینستاگرام در واکنش به ساعت ها قطعی این سرویس:ما از مشکلی که مانع دسترسی کاربران به اینستاگرام شده آگاه هستیم. می دانیم که این مشکل خسته کننده شده، اما تیم ما به سختی تلاش می کند تا هر چه سریع تر آن را برطرف سازد.
جشن بیستمین سال تاسیس انجمن صنفی مدیران نشریات ایران برگزار شد؛

دورنمای حیات مطبوعات در سال ۹۸

جشن بیستمین سال تاسیس انجمن صنفی مدیران نشریات ایران عصر شنبه گذشته با حضور برخی از مسوولان و مدیران نشریه‌ها در مجموعه فرهنگی و هنری عرفان در تهران برگزار شد.
بررسی پدیده سلبریتی در ایران؛

عصر اندیشه از منبر به ممبِر رسید

نوزدهمین شماره از مجله فرهنگ و علوم انسانی «عصر اندیشه» به سردبیری روح‌الامین سعیدی از این هفته بر روی پیشخوان مطبوعات سراسر کشور قرار می‌گیرد.
استوری آذری جهرمی ؛

واکنش آذری جهرمی به تیتر روزنامه صداوسیما

محمد جواد آذری جهرمی استوری صفحه اینستاگرام خود نوشت: بدهکار هم شدیم. با این تیترها و پیامکهای خبری، مشکل شما حل نمی شود.
یک جامعه‌شناس فرهنگی:

اکنون در آینده جمع‌آوریِ ویدئو و ماهواره قرار داریم!

محمدرضا کلاهی (عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات اجتماعی و فرهنگی) معتقد است: پیدا کردن رسانه جایگزین قدرتمند هیچ نیازی به دخالت مستقیم قدرت ندارد و فقط کافی است که شما عرصه عمومی را باز بگذارید و این عرصه عمومی خودش کارش را انجام می‌دهد.
محمدرضا دربندی:

مراجعه روزانه مردم به مطبوعات برای کسب خبر 28 دقیقه است

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس آخرین نظرسنجی‌های انجام‌شده مردم برای کسب خبر روزانه 28 دقیقه به مطبوعات و رسانه‌ها مراجعه می‌کنند و درصد مراجعه شهروندان به رسانه‌ها در کشور در سطح پائینی قرار دارد.
گام دوم و مسئولیت رسانه‌ها؛

مقدم‌فر: برخی رسانه‌ها با «جنگ شناختی» دشمن آشنا نیستند

کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی با بیان اینکه انتشار بیانیه گام دوم به منزله آغاز فصل جدیدی از انقلاب اسلامی است، گفت: در محیط‌های علمی و آکادمیک تبیین و بررسی این بیانیه صورت بگیرد.
یادداشت عباس عبدی/ روزنامه‌نگار ؛

پذیرش فضای مجازی

هر روز که می‌گذرد فضای مجازی بیش از پیش جامعه و نهادهای قدرت را دچار چالش‌های جدیدتر و نیز جدی‌تری می‌کند. در این میان عده‌ای همچنان خواب فیلترینگ را می‌بینند، که سیاست روشنی است، هرچند بی‌فایده و زیانبار است، ولی به لحاظ مفهومی بدون ابهام است. عده دیگری که این حد از صراحت را ندارند، از کلمات دیگر سود می‌جویند که معنای روشنی ندارد و کسی نمی‌داند که براساس این دیدگاه‌ها در عمل چه باید کرد؟ برای مثال پاکسازی فضای مجازی از آلودگی‌ها، جمله زیبایی است و طبعاً کسی با آن مخالف نیست، نه فقط فضای مجازی که فضای حقیقی و اصولا هر جای دیگری را باید از آلودگی‌ها پاکسازی کرد ولی چگونگی آن مهم است. در همین زمینه و در روزهای گذشته دادستان محترم کل کشور درخصوص فضای مجازی نکات جدیدی را طرح کردند که شایسته توجه است.
فضای مجازی و فروریختگی فرهنگی؛

سقوط فرهنگی را جدی بگیریم!

بخش بزرگی از این متن‌های نوشته‌شده توسط کاربران فضای مجازی، شوخی با دیگران و مشکلات است. در این میان شوخی‌هایی نیز با اعضای خانواده و بستگان می‌شود؛ شوخی با عمه، شوهرعمه، شوهرخاله، عمو، دایی، خاله، داماد و زن داداش، خواهرشوهر، مادر شوهر و حتی پدر! بخشی از این شوخی‌ها طنزی ملایم و مؤدبانه دارند و بخشی دیگر کاملاً در چهارچوب هزلیات قرار می‌گیرد. تمسخر اعضای خانواده در فضای مجازی چه مؤدبانه و چه رکیک، نشان از جریانی مهم دارد. جریانی که دیگر احترام را به معنای سابق ارزش نمی‌داند و شوخی با هر کس را جایز می‌شمارد.
فضای مجازی و فروریختگی فرهنگی؛

احترام‌زدایی از خانواده در فضای مجازی

تمسخر اعضای خانواده در فضای مجازی چه مؤدبانه و چه رکیک نشان از جریانی مهم دارد که دیگر احترام را به معنای سابق ارزش نمی‌داند و شوخی با هر کس را جایز می‌شمارد.
تغییر در عرصه خبررسانی؛

چگونه رسانه‌های سنتی مغلوب واتس‌اپ و تلگرام شدند

شرایط در عرصه خبررسانی تغییر کرده است و مردم بجز روزنامه و تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و توئیتر را هم به‌عنوان منبع خبری قابل اطمینان پذیرفته‌اند و اخباری که از این طریق دریافت می‌کنند را با اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نظیر واتس‌اپ و تلگرام به اشتراک می‌گذارند. این اتفاق در بسیاری از نقاط جهان باعث شده است تعداد مخاطبان خبری در پیام‌رسانها از تعداد مخاطبان رسانه‌های سنتی بیشتر شود تا صاحبان رسانه مشکلات جدید را پیش روی خود ببینند.
«بنرسازان» صف کشیده‌اند؛

سرنوشت «نام‌ سال» در انتظار «گام دوم»؟

سه روز پیش از مهمترین سند تاریخ معاصر انقلاب اسلامی ایران رونمایی شد. نگرانی‌های متعددی در باب شیوه تبلیغ و رسانه‌ای شدن این پیام راهبردی وجود دارد.
صفحه  از ۳۶
نظرات و گلایه ها