سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
در سال 96 و با وجود 28 میلیون گیمر؛

درآمد بازار بازی‌های دیجیتال به ۹۲۰ میلیارد تومان رسید

۲۸ میلیون گیمر، حجم بازار ۹۲۰ میلیارد تومانی، سهم ۱۴ درصدی بازی‌های بومی از درآمد این بازار، دسترسی ۷۷ درصد جمعیت گیمرها به بازی از طریق گوشی‌های هوشمند، رشد ۴۸ درصدی استفاده از بازی آنلاین، رسیدن سرانه مصرف بازی‌های دیجیتال به ۳۱ دقیقه در روز به ازای هر ایرانی و... بخشی از گزارش چهارمین دور طرح ملی پیمایش ملی بازیکنان دیجیتال ایران در سال ۹۶ است که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منتشر شده است.
کارشناسان و فعالان حوزه فاوا پاسخ دادند؛

چرا تولید محتوا در کشور درآمدزا نیست؟

اخیراً خبری از قول سایت salary.com در یکی از روزنامه‌ها منتشر شد که نشان می‌دهد درآمد ماهانه تولید محتوا در کشورهای خارجی نزدیک به 5 هزار دلار است و سهم کشور ما از این درآمد به یک پنجم می‌رسد. از این‌رو این سؤال‌ها پیش می‌آید که براستی چالش‌های درآمدزایی تولید محتوا در کشور چیست؟ و برای رفع آنها چه باید کرد تا بتوان درآمدزایی در زمینه تولید محتوا در کشور را افزایش داد. برای پاسخ به این سؤال‌ها روزنامه ایران به سراغ کارشناسان و فعالان عرصه تولید محتوا رفته و نظر آنها را جویا شده است.
تبلیغات و حمایت از تولید ملی؛

کالای ایرانی با رسانه ایرانی برند می شود

جمعی از مدیران مسئول مطبوعات، فعالان تبلیغاتی مسئولان و کارشناسان حوزه رسانه در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها گرد هم آمدند تا موضوع «رسانه‌ها و حمایت از کالای ایرانی» را مورد بحث و واکاوی قرار دهند.در این نشست وظایف رسانه‌‌های مکتوب، شنیداری، دیداری و شبکه‌های اجتماعی در تحقق شعار حمایت از تولید داخلی، چالش‌ها و راهکارهای رسانه‌ها در حمایت از تولید ملی و نقش رسانه‌ها در تقویت فرهنگ مردم برای مصرف کالای ایرانی، نقش تبلیغات در حمایت از تولید ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
یک پژوهش:

ایران سومین بازار بزرگ بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی در خاورمیانه

بازار بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی ایران در سال ۲۰۱۷ به رقم ۴۲۴ میلیون دلار رسید.
دانستنی های جالب؛

اسامی عجیب و غریب منوی کافی‌شاپ‌ها را بشناسید

اسامی‌ عجیب‌وغریب منوی کافی‌شاپ‌ها همیشه برای مخاطبان سوال برانگیزاست و در انتخاب آنها را دچار مشکل می‌کند. اما این اسامی عجیب و غریب به چه معناست؟
رئیس ستاد مبارزه با بازی های رایانه ای غیرمجاز:

نهنگ آبی از دسترس خارج شده است

رئیس ستاد مبارزه با بازی های رایانه ای غیر مجاز با تاکید بر اینکه سِرور بازی نهنگ آبی از کار افتاده و این بازی از دسترس خارج شده است، گفت: آمار رسمی در ارتباط با تاثیر منفی این بازی در ایران در دست نیست اما برخی از کاربران تا مرز آسیب جدی پیش رفتند.
کریمی قدوسی مطرح کرد؛

استقبال سه برابری از لیگ بازی‌های رایانه‌ای؛«نهنگ آبی» بازی نیست

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از افزایش بیش از سه‌برابری استقبال از لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران خبر داد.
مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ؛

هیچ نظارتی بر تولید نوشت‌افزار نیست

سعید حسینی؛ مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با انتقاد از وضعیت تولیدات نوشت‌افزار در داخل کشور و همچنین وارادت اقلام خارجی، گفت: «تولیدات نوشت‌افزار از سوی هیچ نهادی مورد نظارت و ارزیابی قرار نمی‌گیرد و تولید‌کنندگان نیاز به اخذ مجوز برای تولیدات خود نیستند.»
با حضور خانواده محترم شهدا؛

افتتاح نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی

مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه ایران نوشت با حضور مسئولین فرهنگی، خانواده محترم شهدا و اهالی رسانه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
یک باغ و چند محصول؛

‌آموزش سبک زندگی اسلامی با طعم تجربه و هیجان

باغ کتاب تهران مجموعه‌ای است که میوه‌های آن کتاب و کارگاه‌های ‌آموزشی است و مفاهیمی که در قالب تجربه عملی ترسیم می‌شود.
نمایشگاه ایران نوشت آغاز به کار کرد؛

رونمایی از نوشت افزارهای شهید حججی

پنجمین نمایشگاه «ایران نوشت» روز سه شنبه با حضور تولیدکنندگان نوشت‌افزار اسلامی - ایرانی در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز به کار کرد.
در افتتاحیه «ایران‌نوشت» مطرح شد؛

سهم ۵ درصدی نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی از بازار ۴ هزار میلیاردی!

مدیرعامل مجمع «ایران‌نوشت» گفت: ما در این زمینه بسیار عقب هستیم و سهم ما از بازار، تنها پنج درصد و ۷۰ درصد نوشت‌افزار ما وارداتی است.
مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهمور:

«پول» در کار فرهنگی است

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور گفت: بسیار طول کشید تا متوجه شویم پول در کار فرهنگی است همچنین بسیار طول کشید تا متوجه شویم مردم مصرف‌کننده محتوا هستند؛ باید بدانیم که فرهنگ هم مانند محصول به بسته‌بندی نیاز دارد.
طرح «مدارس مد» ناکام ماند؛

صدور مجوز استانی برای موسسات مدولباس

حمید قبادی با اشاره به فعالیت ۲۰۰ موسسه مد و لباس در تهران و شهرستان‌ها گفت: صدور مجوز برای موسسه‌های تک منظوره مد و لباس به اداره کل ارشاد استان‌ها تفویض شده است.
نمایشگاه حجاب و عفاف؛

مشکلات برند سازی برای حجاب و عفاف

قرار بود نمایشگاه حجاب و عفاف فرصتی باشد برای ارائه محصولات این چنین اما آنچه بیش از هر چیز توجه تو را به خود جلب می‌کرد، پارچه فروشی‌ هایی بود که تنها پارچه چادر هم نمی‌ فروختند.
عروسک بافتنی؛

چه کسی عروسک طلبه‌ها را ساخته است؟

سیده زهرا موسویان مادری است که این روزها با ساختن عروسک های بافتنی تلاش می کند با کارهایش از دغدغه های فرهنگی اش بگوید و با زبان عروسک ها با بچه ها حرف بزند.
بازی نجات قلعه؛

با ۵۰ شخصیت شاهنامه بازی موبایلی ساختیم

گروه«باران رویا» جمعی از جوانان بازی ساز ایرانی هستند که این روزها با الهام گرفتن از شاهنامه فردوسی بازی های طراحی کرده اند که با آن می شود هم سرگرم شد و هم با تاریخ و ادبیات فارسی آشنا شد.
لباس لیلی؛ مناسب باربی نیست؛

لیلی، عروسکی است که «باربی» را نمی پسندد

مدت هاست که در سطح شهر نورآباد ممسنی و دیگر شهرهای لر زبان کشور متاسفانه بر تن عروسک های باربی لباس های محلی می پوشانند و دست فروشان توانسته اند بازار خوبی برای خود رقم بزنند.
وزیر ارتباطات مطرح کرد:

آثار هنری فاخر معاصر ایران به تمبر تبدیل می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تمبر به عنوان سفیر فرهنگی می تواند بیانگر هنر ایرانی در جهان باشد، گفت: نمونه آثار هنری فاخر معاصر ایران به تمبر تبدیل می شود.
نقش خانه درسبک‌زندگی ایرانی‌اسلامی؛

معماری ساحل‌نشینان پشت ساختمان‌های بی‌هویت؛ بادگیرها بر باد رفت

ساختمان‌هایی در ارتفاع بالاتر از سطح زمین و بادگیرهای برافراشته تنها بخشی از مؤلفه‌های معماری جنوب ایران است؛ جایی که حالا در میان انبوه ساخت‌وسازهای جدید از هویت اصیل خود فاصله گرفته است.
صفحه  از ۲
نظرات و گلایه ها