پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۱۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
دولت از سال گذشته تهاتر مطالبات بخش خصوصی را با بدهی‌هایشان به دولت آغاز کرده و اکنون این بخش می‌گویند که شرایط به مرحله مطلوبی رسیده است.در حالی که طی سال‌های اخیر با مشکلات زیادی در این بخش مواجه بودند. آخرین رقمی که از بدهی‌های وزارت نیرو به تولیدکنندگان و پیمانکاران این بخش اعلام شده بود، رقمی در حدود 30 هزار میلیارد تومان بود اما در مورد قیمت خرید برق با توجه به کند بودن روند اصلاح تعرفه‌ها، هنوز این نرخ جذاب نیست و اگر مجلس شورای اسلامی در این موضوع با دولت همراه شود، شرایط سرمایه‌گذاری بهتر خواهد شد.

شعار سال: محسن امیری معاون مهندسی و برنامه‌ریزی شرکت تولید برق دماوند در این باره توضیح می‌دهد: «مطالبه‌ای که از وزارت نیرو داشتیم پیش از شروع سال ۱۳۹۸ از طریق تهاتر به صفر رسید و در حال حاضر طلب خاصی از وزارت نیرو نداریم

او می‌گوید که اکنون بسیاری از تولیدکنندگان بخش خصوصی صنعت برق این شرایط را دارند. در حالی که طی سال‌های اخیر با مشکلات زیادی در این بخش مواجه بودند. آخرین رقمی که از بدهی‌های وزارت نیرو به تولیدکنندگان و پیمانکاران این بخش اعلام شده بود، رقمی در حدود 30 هزار میلیارد تومان بود اما در مورد قیمت خرید برق با توجه به کند بودن روند اصلاح تعرفه‌ها، هنوز این نرخ جذاب نیست و اگر مجلس شورای اسلامی در این موضوع با دولت همراه شود، شرایط سرمایه‌گذاری بهتر خواهد شد. با وجود این هنوز هم سرمایه‌گذاری در صنعت برق توسط بخش خصوصی جریان دارد. به‌طوری که بزودی بسیاری از واحدهای تولیدی جدید وارد مدار خواهند شد و ظرفیت تولید برق کشور را به مرز 59 هزار مگاوات خواهند رساند.

بزرگترین نیروگاه ایران، 3 هزار مگاواتی می‌شود

یکی از مصادیق افزایش ظرفیت تولید برق کشور را می‌توان طرح افزایش ظرفیت ۲۰۰ تا ۲۵۰ مگاواتی به نیروگاه پاکدشت دانست. در فاز نخست آن که تا پایان خرداد ماه وارد مدار خواهد شد، 100 مگاوات و تا اوایل شهریور ماه 150 مگاوات به ظرفیت تولید این نیروگاه اضافه می‌شود.

به عبارت دیگر ظرفیت اسمی نیروگاه شهدای پاکدشت ۲۸۶۸ مگاوات است که قرار است با استفاده از سیستم مدیا که سریع‌ترین سیستم افزایش ظرفیت تولید است، به این میزان ۲۰۰ تا ۲۵۰ مگاوات اضافه شود. این سیستم با رقم ناچیز حدود یک دوم نصب یک واحد گازی برای کل ۱۰ واحد نصب خواهد شد. این نیروگاه بزرگترین نیروگاه برق حرارتی ایران است که ۴۵ تا ۴۶ درصدی دارد و یک سوم برق مصرفی تهران را تأمین می‌کند.

۱۰۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در راه است

آمارها نشان می‌دهد که ۱۰۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاه‌های برق حرارتی تا هفته اول تیرماه به بهره‌برداری خواهد رسید. هدف اصلی این سرمایه گذاری‌ها، عبور بدون خاموشی از پیک تابستان است.

هر چند که با خاموش کردن یک لامپ در هر خانه می‌توان از این حجم عظیم سرمایه‌گذاری صرفنظر کرد اما دولت مجبور به این اقدام برای جلوگیری از خاموشی‌هاست. برآورد می‌شود که تا پیک تابستان سال‌جاری 2 هزار تا 3 هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار تولید شود.

محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی اخیراً در این باره گفته بود: تعدادی از ۲۲ واحد نیروگاهی جدید خردادماه وارد مدار تولید می‌شوند و بخشی هم در تیرماه و مردادماه وارد مدار خواهند شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایران آنلاین ، تاریخ انتشار 26خرداد 98، کد خبر: 478829، www.ion.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین