پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۸۰۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
یکی از مظاهر رفتاری همه فهم برای احساس همدردی با قربانیان یک فاجعه یا گرامی داشت یادی خاص، در کشورهای مختلف، خاموش کردن چند ثانیه ای تا چند دقیقه ای چراغ های نماد شهری معروف و همچنین انعکاس تصاویری از موضوع مورد بحث روی نمادهای شهری خاص است. موضوعی که به نظر می رسد، شهرداری تهران، مهارت کافی در خصوص آن نداشته و نیازمند تعریف آئین نامه های اجرائی است.

شعار سال: حادثه دردناک انفجار در بندر لبنان به وقوع پیوست و صد‌ها انسان بیگناه جان باختند. مقامات کشورمان از سطح رهبری و ریاست جمهوری تا برخی از وزرا و مدیران ارشد امنیتی و نظامی، پیام‌های همدردی عدیده‌ای را ارسال نمودند. همچنین مقرر گردید که برج میلاد در حد یک دقیقه خاموش باشد، تصویر پرچم لبنان روی برج آزادی منعکس شود، پل طبیعت.. بنظر شما چرا خروجی کار آن نشد که باید باشد؟ برای درک بهتر موضوع، خاموش شدن تدریجی چراغ‌های برج ایفل و تصاویری از وضعیت برج میلاد، آزادی و پل طبیعت تهران، ارایه می‌گردد.

تعداد بازدید : 40

برج ایفل به یاد قربانیان انفجار بیروت خاموش شد

شهرداری تهران ادبیات خاموش کردن چراغ برج میلاد را نمی داند!

برج آزادی به رنگ پرچم لبنان درآمد

 برج آزادی تهران برای ادای احترام به کشته‌شدگان فاجعه بیروت و همدردی با مردم لبنان به رنگ پرچم این کشور در آمد.

شهرداری تهران ادبیات خاموش کردن چراغ برج میلاد را نمی داند!

چراغ‌های برج میلاد امشب خاموش شد

 در پی حادثه تلخ انفجار در شهر بیروت و کشته شدن ده‌ها نفر از شهروندان این شهر، چراغ‌های برج میلاد ششمین برج مخابراتی دنیا به نشانه همدردی مردم ایران با مردم لبنان و آسیب دیدگان انفجار بیروت، امشب ساعت ۲۱ چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه خاموش می‎شود.

شهرداری تهران ادبیات خاموش کردن چراغ برج میلاد را نمی داند!

شهرداری تهران ادبیات خاموش کردن چراغ برج میلاد را نمی داند!

پل طبیعت به رنگ پرچم لبنان درآمد

در پی انفجار بیروت و به نشانه همدردی مردم ایران با مردم لبنان، پل طبیعت امشب به رنگ پرچم لبنان درآمد.

 

با نگاهی سطحی هم شده، ملاحظه می کنید که با نوعی کم تجربه گی و فعالیت سلیقه ای مواجه هستیم. آیا نور پردازی و خاموش کردن آنها، نمی تواند با ضابطه مندی مطلوبتری دنباله گیری شود؟ آیا ارتباط های لازم و کافی را نمی توان بین چراغانی کردن یا خاموش کردن چراغ های میادین اصلی شهر سامان دهی نمود( هوشمند سازی یکپارچه)؟ آیا نمی توان میادین و المان های شهر را به چند پروژکتور برای نور پردازی دائمی مجهز ساخت (حتی به شکل اجاره دادن و اجاره گرفتن)؟ آیا شهرداری حاضر است کل این پروژه را یکجا برون سپاری کند؟ آیا شهرداری از ظرفیت تبلیغاتی این کار برای فعالیتی در حد دو ساعت در شبانه روز (مثلا ساعت 8-10 شب) آگاهی دارد؟ اگر بله، چرا استفاده نمی کند و اگر نه، داستان چیز دیگری می شود.
برای اجرایی نمودن این کار ، در گام نخست، انجام یک مطالعه تطبیقی از تجارب سایر کشورها لازم است( با تاکید بر الگوهای نرم افزاری مورد استفاده ، تجهییزات سخت افزاری مورد استفاده ، زمان ها و مناسبت های نورپردازی، مخاطرات نورپردازی در شب و تحفظات آن و ...). در گام دوم، تهیه یک طرح پیشنهادی جامع ( شیوه اجرا، شیوه برون سپاری، ظرفیت های درآمدی موجود ، استانداردهای الزام آور ، یکپارچه سازی کل سیستم ، توامان سازی جاذبه های بصری از دیدگاه یک شهروند عابر پیاده، شهروند مستقر در طبقات ساختمان و جاذبه بصری از دیدگاه شهروند در حال پرواز با هواپیما یا اصطلاحا تهران از آسمان و ... ) ضرورت می یابد. در مرحله سوم، طرح بشکل محدود و در حد یک سال برون سپاری می شود ( باید در روند برون سپاری، علاوه بر اخذ مبلغ حق انتفاع ، امتیازاتی مثلا در حد 100 ساعت نورپردازی رایگان در سال به اراده و نیاز شهرداری ، اخذ گردد).
چنانچه چنین طرح آسانی برای شهر تهران تدارک دیده شود، ضمن زیباسازی محیطی، انجام اقدامات فرهنگی ، ... شاهد برندسازی شهری و اعتبار بخشی به المان ها، میادین و سازه های خاص شهری نیز، خواهیم بود.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین