پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۸۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷
​عضو شورای شهر تهران تاکید کرد که نباید کودکان و مبتلایان به اوتیسم را از جامعه جدا کنیم.
شعارسال: سعیده صالح غفاری، مدیرعامل انجمن اوتیسم در نشست سلامت روان که به مناسبت هفته سلامت روان و با حضور تعدادی از انجمن‌ها و شش عضو  شورای شهر تهران در محل سالن کنفرانس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران برگزار شد، گفت: متاسفانه آگاهی جامعه نسبت به اوتیسم کم است و ما باید اطلاع مردم را نسبت به این موضوع افزایش داده و نحوه مواجهه آنان با کودکان اوتیسم را نیز بیاموزیم.  

او با بیان اینکه گاهی عدم اطلاع مردم از شرایط کودکان اوتیسم سبب برخورد بد آنان با این کودکان و والدین آنان می‌شود، گفت: شرایط کودکان اوتیسم بسیار دشوار است، به همین دلیل هم من پیشنهاد می‌کنم شهرداری فضا‌هایی ویژه را برای کودکان اوتیسم اختصاص دهد. مثلا می‌توان در مترو بخشی را ایجاد کرد که والدین همراه با کودکان مبتلا به اوتیسم بدون حضور در شلوغی و صف وارد شوند. یا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند شهروند می‌توان مسیر ویژه برای صندوق ایجاد کرد یا روز‌هایی خاص را به این افراد اختصاص داد.  

غفاری با بیان اینکه متاسفانه برخی از تکنیسین‌های اورژانس نیز از نحوه مواجهه با کودکان اوتیسم بی‌خبرند، گفت: مواردی بوده که برای کودک اوتسیم حادثه‌ای رخ داده و مامور اورژانس نمی‌دانسته با چنین کودکی چطور باید برخورد کند. این‌ها همه ضرورت آگاهی بخشی در مورد اوتیسم و شرایط مبتلایان به آن را اثبات می‌کند.

مدیرعامل انجمن اوتیسم با بیان اینکه لازم است فضا‌های شهری برای مبتلایان به اوتیسم مناسب سازی شود، گفت: مبلمان شهری، ناوگان حمل و نقل عمومی و ... اصلا مناسب کودکان مبتلا به اوتیسم نیست.  

مسجد جامعی: مبتلایان به اوتیسم را از جامعه جدا نکنیم

در ادامه احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران نیز پس از استماع سخنان اعضای سازمان‌های مردم نهاد پیشنهاد کرد که متممی برای سند شهر دوستدار کودک ایجاد شود.

او با بیان اینکه می‌توان پارک ویژه کودکان اوتیسم را هم مدنظر قرار داد، گفت:  همانگونه که مکان‌های ویژه معلولین داریم. می‌توانیم موضوع پارک ویژه اوتیسم را هم مدنظر قرار دهیم، اما اینکه اوتیسمی‌ها را از دیگران جدا کنیم ممکن است چندان درست نباشد و باید به این موضوع توجه ویژه کنیم.  

مسجد جامعی ادامه داد: بنابراین بهتر است فضا را تلفیق کنیم تا اوتیسمی‌ها در کنار دیگران حضور داشته باشند و از سوی جامعه پذیرفته شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۸۲۰۰۴:www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
رفتاراون ها خودش طوری هست که از جامعه جدا میشن! و اینکه مردم نمیخوان این کار رو براشون بکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
کودکان اوتیسم اگر بزور بهشان فشار آورده نشود برای حرف زدن خیلی خوب هست که تو جامعه باشند این هم باعث می‌شود که کمی با محیط بیرون بتوانند تعامل کنند ولی باید درنظر گرفت به هیچ وجه نباید به این کودکان برای ارتباط و سخن گفتن و ارتباط چشمی فشار آورد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
این بچه ها خودشون رفتار جداکننده ای نسبت به جامعه از خودشون نشون میدن و همرنگ نمیشن با جامعه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین