پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۹۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
دبیر کمیته فنی صدور مجوز‌های خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برخی دستگاه‌ها از جمله وزارت صمت و سازمان برنامه و بودجه همکاری‌های لازم و قانونی برای خروج و اسقاط خودرو‌های فرسوده را نداشته‌اند.
شعار سال: بهزاد اشجعی دبیر کمیته فنی صدور مجوز‌های خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست با انتقاد از اجرا نشدن قوانین و آئین‌نامه‌های اسقاط خودرو‌های فرسوده، اظهار کرد: سازمان محیط زیست همواره تلاش‌های لازم برای اجرای قوانین در حوزه خروج و اسقاط خودرو‌های فرسوده را داشته، اما این اقدامات و تلاش‌ها کافی نیست.

وی اضافه کرد: سازمان حفاظت محیط زیست از دهه ۸۰ به سایر دستگاه‌ها در اسقاط خودرو‌های فرسوده کمک کرده است، البته تمام اقدامات در حوزه خروج خودرو‌های فرسوده نیازمند اقدامات میان‌بخشی است، اما برخی دستگاه‌ها از جمله وزارت صمت و سازمان برنامه و بودجه همکاری‌های لازم و قانونی برای خروج و اسقاط خودرو‌های فرسوده را نداشته‌اند.
 
۴۵ درصد آلودگی هوای شهر تهران ناشی از خودرو‌های فرسوده است

دبیر کمیته فنی صدور مجوز‌های خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ۴۵ درصد آلودگی هوای شهر تهران ناشی از خودرو‌های فرسوده است، گفت: نوسازی و بهسازی خودرو‌ها در شهر تهران تأثیر قابل‌توجهی در کنترل و کاهش آلودگی هوای شهر‌های بزرگ دارد.
 
اشجعی با اشاره به وظایف دستگاه‌های مختلف در قِبال اسقاط و از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده، تأکید کرد: متولی اصلی پیگیری امور مربوط به از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت است، اما سازمان محیط زیست نیز وظایفی در این راستا دارد.

وی ادامه داد: به تازگی جلسه‌ای با ستاد مدیریت مصرف سوخت کشور برای خروج خودرو‌های فرسوده و نحوه جایگزینی آن داشته‌ایم که نتایج آن در جلسات بعدی که در سطح کارشناسی برگزار خواهد شد، نهایی می‌شود.

دبیر کمیته فنی صدور مجوز‌های خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان خاطرنشان کرد: سهم خودرو‌های فرسوده عمومی در آلودگی هوای شهر‌های بزرگ و پر جمعیت، حدود ۶۵ درصد است که نوسازی و یا از رده خارج کردن این خودرو‌ها به همین میزان در کاهش آلودگی هوای شهر‌های بزرگ مؤثر است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۴آبان ۱۳۹۹، کد خبر: tasnimnews.com، ۲۳۷۵۹۰۹
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
این هاباید به این کار بودجه اختصاص بدن جون ندارن دارن بهانه جویی میکنن وگرنه همه صلاح رو میدونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
اگر می‌توانند جلوی این تاکسی هایی که ماشینشان پیکان هست رو بگیرند آلودگی محض هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
در همه جای جهان این خودرو هارو میگیرن با پول و وام بهشون خودروهای تازه نفس میدن اینجا برعکسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین