پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۲۹۹۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
نحوه استفاده از کارت اعتباری سهام عدالت با اعتراض شدید سهام داران مواجه شده است چرا که آن‌ها مجبور هستند از کارت خود فقط در سه فروشگاه خاص خرید کنند!
شعار سال: نحوه استفاده از کارت اعتباری سهام عدالت با اعتراض شدید سهام داران مواجه شده است چرا که آن‌ها مجبور هستند از کارت خود فقط در سه فروشگاه خاص خرید کنند!

پس از مشخص شدن جزییات کارت اعتباری سهام عدالت که قرار است به منظور حمایت از سهام داری صاحبان این سهام از سوی بانک‌ها به دارندگان آن تخصیص پیدا کند، با اعتراض مخاطبان مواجه شد.

در این طرح به میزان ۵۰ درصد از ارزش موجودی سهام عدالت هر شخص، یک کارت اعتباری برای خرید از تنها سه فروشگاه وین مارکت، افق کوروش و رفاه اختصاص می‌یابد.

بازپرداخت این تسهیلات با سود ۱۸ درصد و سه ساله خواهد بود.
 
با توجه به ارزش فعلی سهام عدالت این کارت‌ها حدود ۲ تا ۱۰ میلیون تومان اعتبار خواهند داشت که با توجه به فروشگاه‌های پذیرنده آن‌ها و محدود بودن انتخاب متقاضیان برای خرید اجناسی که به آن نیاز دارند، شائبه‌های زیادی درباره این طرح مطرح شده است.

فروشگاه‌های مذکور عمدتا فروشنده اقلام خوراکی و بهداشتی هستند و اجبار میلیون‌ها سهام دار به خرید از تنها سه فروشگاه با گستره کالایی حداقلی، منطقی به نظر نمی‌رسد. از سوی دیگر اگر تمام اعضای یک خانواده کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کنند، مجبور می‌شوند میلیون‌ها تومان خوراکی یا مواد شوینده خریداری کنند که نه متناسب با نیاز آن‌ها است و نه امکان نگهداری آن برایشان میسر است.
اجبار افراد به خرید از این فروشگاه‌ها ممکن است منجر به خرید و فروش کارت‌های اعتباری سهام عدالت با قیمت پایین‌تر شود چراکه هم اکنون بن‌های فروشگاه‌های دیگر نیز با قیمتی پایین‌تر توسط سودجویان خریداری می‌شود و سپس با حضور در فروشگاه کالا را با قیمت پایین تری تهیه و در بازار به قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند.

مسئولان طرح مذکور توضیحی نداده اند که طی چه فرآیندی فقط سه فروشگاه می‌توانند میزبان این کارت‌ها باشند و چرا هیچ فروشگاه دیگری برای کالا‌های مصرفی مردم مثل لوازم صوتی و تصویری، تلفن همراه، لوازم منزل و ... دیده نشده است.

با تمام این اوصاف دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از هر نظر به ضرر سهام داران است چراکه سود بالای بانک و اقساط سه ساله آن حاکی از آن است که تا پایان مدت تسویه باید حدود ۳۰ درصد مبلغ وام را به عنوان سود به بانک پرداخت کرد. وامی که انتخاب خرید با آن برعهده متقاضی نیست!

در ادامه نظر برخی از مخاطبان جی پلاس درباره طرح تخصیص کارت اعتباری سهام عدالت را می‌خوانید:

- وام می خواین بدین باسود بالا بعد حق انتخابم نداریم. بریم با۵تومن فقط خوراکی بخریم؟

-این وام به چه درد می خوره وقتی نمی شه چیزایی که می خوایم بخریم؟

-شما چیکار دارین مردم چی می خوان بخرن. اصلاً می خوان ماشین بخرن. بذارن رو پول پیش خونه. مثلاً من اجاره نشین. به زور می گید برو نمی دونم ماکارونی بخر. تن ماهی بخر. بستنی بخر. وام برمی‌داریم به دردی بزنیم. خواهشا رسیدگی بکنید.

-وام بدین مثل کارت اعتباری بتونیم همه جا خرید کنیم. مگه دیوانه ایم از فروشگاه ... با قیمتای بالا خرید کنیم؟

-پول می خوایم نه خوراکی به کی بگیم چقدر شما‌ها زورگو هستید!

- ۵ تومان حق خودمونو دارین می دین بعد منت رو سرمون می زارین از اینورشم باید شما انتخاب کنین چه جوری و کجا باید کارت بکشیم اونم با ۱۸ درصد واقعا که خداییش من موندم با این تصمیم شما

-وامی‌ که ‌۱۸ درصد سود باید پرداخت کنی‌ و اختیار خرج‌ کردن ‌هم ‌با خودت ‌نباشه‌ واقعا نوبره

-همین چند وقت پیش نبود راجع به کم فروشی و تقلب فروشگاه‌های زنجیره‌ای گزارش پخش می شد؟

-به نظر شما مایی که اجاره نشینم بدهی داریم شغل آزاد داریم و هزار تا گرفتاری دیگه بیاییم با پنج میلیون وام با ۱۸درصد سود بریم خوراکی بخوریم

-اینکه فقط ازفروشگاه‌های ذکر شده خریداری می توان کرد اسمش وام نیست بهش می گن بن خرید!

-پول خودمون رو باید با سود بر گردونیم بعدش تعیین تکلیف هم می کنید من بدهی داشتم می خواستم بدم الان چیکار کنم

-من می خوام دندانپزشکی برم وسایل خونه اونم از رفاه می‌خوام چه کار

-خجالت بکشیدجواب خدا را آن دنیا چه می دهید؟

-چرا فقط سه فروشگاهی که مشکل فروش دارند و کسی خریدار آن‌ها نیست در این طرح هستند؟ پشت پرده این قرارداد با این سه فروشگاه چیست؟

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جی پلاس، تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۴۹۸۶۲۷، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
0
0
بازهم زد و بند رانت خواری رباخواری واقعا که نوبرید دیگه پوست تون هم کلفت شده که دیگه از هیچ کاری هم ابا ندارید و ککتون نمیگزه کسانی که شکمشون پر شده باشه از لقمه حرام دست به هر حرامزادگی میزنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین