پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۱۸۸
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
از خصوصیات نظام‌های بروکراتیک، جایگزین کردن و برتر پنداری نظم موردی بجای حقوق عامه است. به حدی که بعد از مدتی، فرع جای اصل را گرفته و نظم دستوری یا سلیقه ای، جایگزین حقوق مسلم شهروندان می‌شود. ولی اسماعیلی، نماینده دور یازدهم مجلس در این خصوص معتقد است که، حل مشکلات جامعه در گروی مردم باوری قوای سه گانه بوده و ما بدلیل کم توجهی ها، بسیاری از سرمایه‌های اجتماعی را از دست داده‌ایم.
شعار سال: ولی اسماعیلی در خصوص حل مشکلات جامعه، گفت: انقلاب اسلامی، از ابتدای جرقه و پیروزی، مردمی بوده و با یک معجزه اجتماعی و باور‌های دینی، انقلاب اسلامی با این عظمت شکل گرفت و در این شکی وجود ندارد که ادامه راه انقلاب، در مردمی بودن و قبول داشتن مردم در مشارکت‌های اجتماعی است.

او در ادامه افزود: اگر ما نتوانیم سرمایه اجتماعی کشور را که همان مردم هستند، پای انقلاب نگه داریم، قطعا نمی‌توانیم پیروز باشیم. مقام معظم رهبری همیشه در بیانات خود از مردم نام می‌برند و مردم را در صحنه می‌دانند، چراکه نظام ما بر پایه مردم سالاری دینی است. حل مشکلات جامعه به عملکرد ما مسوولین بازمی گردد که چطور با حفظ منزلت و شأن مردم، به خصوص در بحث معیشت، اقتصاد و اشتغال، بتوانیم این سرمایه اجتماعی را حفظ کنیم.

اسماعیلی با اشاره به نقش مردم باوری مسوولان سه قوا در حل مشکلات کشور، گفت: اینکه معجزه اجتماعی می‌تواند مشکلات جامعه را حل کند، نکته خوبی است و این موضوع به ما مسوولین برمی گردد که چطور با حفظ منزلت و شان مردم بتوانیم این سرمایه اجتماعی را حفظ کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از سرمایه اجتماعی را از دست داده ایم، تصریح کرد: باید بتوانیم این سرمایه‌های اجتماعی را برگردانیم که این کار به یک دست بودن مجلس، قوه قضائیه و قوه مجریه راجع به اصولی که به مردم مربوط می‌شود، بازمی گردد.

اسماعیلی بیان کرد: اینکه مسوولان قوا راجع به معیشت و اقتصاد مردم، کالا‌های اساسی و بحث‌های مرتبط با مردم، علی رغم تمام اختلاف نظر‌های سیاسی یک دست باشند، قطع به یقین سرمایه‌های اجتماعی از دست رفته کشور قابل بازگشت است. اما اگر خدایی نکرده وارد مباحث و درگیری‌های سیاسی و شعارزدگی و اوج گرفتن جناح بازی‌ها شویم، قطعا، این سرمایه‌های اجتماعی باقی مانده نیز از دست خواهند رفت.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۱۵۲۸۶، www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین