پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۳۲۹
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
در حالی که شهرداری و میراث فرهنگی حتی وقت نگذاشتند که بررسی کنند ارتعاش صدای توپ چه تاثیری بر اثر تاریخی می‌گذارد و دقیقه نود از نیرو‌های مسلح، انتظامی و امنیتی تا هلال احمر، اورژانس و مردم عادی را برای اجرای یک برنامه به زحمت انداختند حالا محمدرضا جوادی یگانه، معاون شهردار تهران در امور اجتماعی و فرهنگی، ژست جدیدی به خود گرفته در توییتی نوشت: «با اینکه حاجی فیروز ریشه‌های اساطیری دارد، اما سوءبرداشت نژادی از چهره سیاه او را نمی‌توان انکار کرد.»

شعار سال:جوادی یگانه از «اهالی علم و هنر» دعوت کرده در مورد روشن شدن سوء برداشت‌های نژادی از چهره سیاه حاجی فیروز «پژوهش و گفتگو» کنند.

طبق گفته معاون شهرداری تهران، این سازمان تا آن زمان در برنامه‌هایش از حاجی فیروز با صورت سیاه استفاده نمی‌کند.

و اما چند نکته برای معاون فرهنگی شهردار معماری که حتی زحمت خواندن چند خط در مورد حاجی فیروز را به خود نداده است.

۱.تاریخ نویسان گفته‌اند که سیاهی صورت حاجی فیروز به این علت است که او از دنیای مردگان بازگشته  و لباس سرخ او  نماد خون سرخ سیاوش و حیات دوباره و روییدن گیاه و شادی او شادی زایش دوباره آنهاست که با خود رویش و برکت می‌آورند.

۲.از روزگار قدیم صورت سیاه حاجی فیروز نشان دهنده پایان ناپاکی‌ها و سیاهی‌ها و بشارت و مژده آمدن بهار بوده است.

۳.در داستان‌های اساطیری آمده زمانی که الهه «تموز» که «ایشتر» نام دارد، برای ازدواج «شاه دوموزی» را در نظر می‌گیرد، روزی ایشتر به دلایلی نا‌معلوم به زیر زمین سفر می‌کند. با ورود او به زیر زمین، جریان باروری و حیات در زمین متوقف می‌شود. خدایان برای رفع این مشکل تصمیم می‌گیرند، دوموزی را به زیر زمین بفرستند. وقتی دوموزی به زمین باز‌می‌گردد، فصل بهار آغاز می‌شود. او هنگام بیرون آمدن از زیر زمین، تنبک و دایره زنگی در دست داشته و صورتش کاملا سیاه بوده است.

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از کانال میراث باشی

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین