پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۰۹۹
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
چندی پیش مسافری خانم به دلیل اعتراض به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میانه راه از اتوبوس بین راهی بیرون انداخته می‌شود و هیچ کس نه پاسخی برای چرایی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌دهد و نه دلیل برای هتک حرمت مسافر دارد و رانندگان متخلف همچنان به بی قانونی خود ادامه می‌دهند.
شعار سال:  «از میبد که سوار اتوبوس شدیم تا به اردکان برسیم، پروتکل‌ها کامل رعایت نشده بود و راننده و نیمی از مسافران از ماسک استفاده نمی‌کردند، اما ماجرا از جایی جالب‌تر شد که به اردکان رسیدیم و شماری از مسافران سوار اتوبوس شدند. من به رسم اعتراض به راننده شکایت بردم که نه تنها خودتان ماسک نزده و پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنید، بلکه مسافران دیگری را سوار اتوبوس کرده و اتوبوس بدون رعایت فاصله اجتماعی با حداکثر ظرفیتش از مسافران بی ماسک مملو شده و در نهایت جان تمام مسافران حتی آن‌هایی که ماسک زده اند را به خطر می‌اندازید. راننده با تشر به من گفت که اگر ناراحتی برو و در انتهای اتوبوس بنشین، اما با سماجت من مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا و این که در وسایل حمل و نقل عمومی، باید نیمی از ظرفیت اتوبوس را پر کرد و نیم دیگر را خالی گذاشت، من را نه تنها از اتوبوس پیاده کرد، حتی بلیتم را نیز از من گرفت.»

ظهر پنجشنبه ۱۳ خرداد، یکی از مسافران اتوبوس‌های بین شهری یزد (میبد) به تهران، با تماس با خبرگزاری برنا، از عدم رعایت‌های پروتکل‌های بهداشتی در سفر نصف و نیمه اش گفت.

جملات بالا، از صحبت‌های زنی میانسال است که قصد سفری ایمن و بی خطر را داشت که نه تنها سفرش ایمن و بی خطر نبود، بلکه بالاجبار از اتوبوس پیاده و در میانه راه از سفر بازداشته شد.

مردم تخلفات را گزارش دهند

در این رابطه با یکی از اعضای انجمن صنفی حمل و نقلی تماس گرفتیم. غلامرضا جانفشان، مدیر عامل ماهان سفر کیش و فعال صنفی حمل و نقلی گفت: دستورات کامل پروتکل‌های بهداشتی به ما ابلاغ و در آن استفاده از ماسک و الکل حتی پیش از سوار شدن به وسیله نقلیه اکیدا ذکر شده است.

او همچنین در مورد ظرفیت اعلام شده در لیست پروتکل‌ها اضافه کرد: از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا، اعلام شد که باید صندلی‌های وسط اتوبوس‌ها خالی بمانند. یعنی حدود نصف ظرفیت اتوبوس خالی بماند. این دستور به ما نیز ابلاغ شده است.

مدیر عامل ماهان سفر کیش در ادامه در مورد نحوه شکایت مسافران از متخلفان افزود: برای گزارش تخلفات می‌توان به شماره ۱۴۱ پیامک فرستاد یا شماره بلیت، مبدا و مقصد سفر خود را به سازمان راهداری اعلام کرد.

او در انتها بیان کرد: این موضوع طبق ماده ۱۱ و ۱۲ کمیسیون بررسی و راننده خاطی تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

مسافر من نبوده!

طی پیگیری‌های صورت گرفته از طرف خبرنگار برنا، اتوبوس متخلف از آن تعاونی پیک صبا بوده، اما در تماسی که با مدیر تعاونی پیک صبای یزد انجام شد، مشخص شد که بلیت این مسافر متعلق به تعاونی آسیا سفر بوده است.

مدیر این تعاونی در مورد تخلف صورت گرفته به برنا گفت: بلیت این مسافر متعلق به تعاونی آسیا سفر بوده که به دلیل نبود اتوبوس مربوطه، با اتوبوس ما آمده است.

او ادامه داد: اگر بلیت این مسافر از طرف تعاونی ما بود، قطعا پیگیر می‌کردم.

ایشان، اما در مورد رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در اتوبوس‌های تعاونی خویش، سخنی به میان نیاورد.

علی رغم تلاش‌های خبرنگار برنا، از سازمان راهداری هیچ کس پاسخگو نبود.

مقصر کیست؟

حال سوالی که این جا پیش می‌آید این است که چه کسی مقصر است و فرد خاطی کیست؟ ستاد ملی مبارزه با کرونا که پروتکل‌ها را خوب ابلاغ نکرده است؟ تعاونی کل که پروتکل‌ها را شفاف به تعاونی‌های زیر مجموعه ارسال نکرده است؟ تعاونی‌هایی که دستورالعمل‌ها را واضح به رانندگان منتقل نکرده اند؟ یا فقدان نهادی نظارتی بر سر متخلفان؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۸۸۳۳۹، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین