پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۴۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
اسدالله قلیزاده رئیس صنف جایگاهداران سوخت کشور با انتقاد از بی توجهی مسئولین به واکسیناسیون پرسنل جایگاه‌های سوخت گفت: جایگاه‌های سوخت آسیب‌های زیادی از بابت کرونا متحمل شدند در حالیکه حمایت‌های لازم از ایشان نشد، جایگاهداران از سرمایه شخصی برای رعایت پروتکل‌ها سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه میکنند در حالیکه حداقل حمایت‌ها هم برای ایشان و پرسنل آن در نظر گرفته نشده است، ما هرچه دیدیم فقط دستور یکطرفه بود که از مراجع مختلف صادر شد بدون اینکه کسی از معضلات و مشکلات سوال کند
شعارسال: نخستین حاشیه این هفته را با کمبود بنزین سوپر و حواشی آن آغار می‌کنیم که ظاهرا شنیده شده قرار است در صورت عدم استقبال مردم عرضه نشود!

تا پیش از سهمیه‌بندی بنزین و شیوع کرونا، سهم بنزین سوپر از مصرف حدود ۳۰ درصد بود که در یک سال گذشته، این عدد به حدود ۴ درصد رسیده است که حالا قیمت بالای بنزین سوپر نسبت به بنزین معمولی و سهمیه‌ای نبودن آن و استقبال نکردن مردم، اصلی‌ترین عامل عرضه نشدن این فرآورده شده است.

زیرا از سویی دیگر در عمل سکویی که بنزین سوپر ارائه می‌کند زیان روزانه برای جایگاه‌دار دارد وحق‌العملی که جایگاه‌دار بابت فروش بنزین سوپر دریافت می‌کند برابر با حق‌العمل بنزین معمولی است درحالی که زیان فروش آن بیشتر است، در نتیجه جذابیت فروش آن هر روز کمتر می‌شود. از طرفی جایگاه‌های سوخت به دلیل نفروختن سریع این فرآورده و تبخیر بالاتر آن نسبت به بنزین معمولی دچار زیان و خسارت می‌شوند و حتی باید جریمه کسری ناشی از تبخیر بالا را هم بپردازند.

با این حال، گفته شده جایگاه‌داران زیرساخت و سکو‌هایی برای عرضه بنزین سوپر دارند و اگر سود منصفانه از بابت آن داشته باشند علاقمند به عرضه آن هستند و این بسته به حمایت و اقبال مردم است. /آنا


حاشیه دوم این هفته هم به دیدار دبیرکل اوپک و آیت الله جنتی می‌پردازد.

محمد سینوسی بارکیندو دبیرکل اوپک و هیات همراه که به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران در کشورمان به سر می‌برد، پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) با آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کرد.
آیت الله جنتی در این دیدار که به درخواست دبیر کل اوپک انجام شد، با تقدیر از اقدامات اوپک در تثبیت قیمت نفت ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های آقای محمد سنوسی بارکیندو دبیرکل اوپک، نفت ایران نیز پس از رفع تحریم‌ها به بازار بین‌المللی نفت بازگردد.
رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین با بیان اینکه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از اوپک است، بر لزوم تقویت نقش اوپک در بازار جهانی نفت تاکید کرد.

حاشیه سوم هم به ماجرای یک انتصاب مشکوک و دقیقه ۹۰ای می‌پردازد.

پالیزدار که مشاور معاون اول رئیس‌جمهور و مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی است، ظاهرا در آخرین روز‌ها به‌عنوان مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت بازرگانی توسعه پایدارکیش معرفی شده است!

اینکه چرا از بین همه انتصاب‌های دقیقه نودی این انتصاب مهم است، اولا؛ باید به موقعیت شغلی و اجرایی پالیزدار توجه داشت و ثانیا؛ حجم عملیات مالی بسیار عظیم در این شرکت است؛ چراکه براساس اظهارات مسئولان وزارت نفت، شرکت بازرگانی توسعه پایدارکیش که از شرکت‌های متعلق به بابک زنجانی بوده و برای پرداخت بخشی از بدهی این مفسد اقتصادی به وزارت نفت و شرکت ملی نفت واگذار شده، حالا امین شرکت نفت در نقد کردن اموال تملکی از بابک زنجانی است. اینکه چرا فرد نزدیک به معاون اول رئیس‌جمهور به این پست گمارده شده بماند، اما باید به انتصاب مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در این شرکت حساس شد.

علاوه بر این هر چند که درخصوص اموال تملک شده لیستی منتشر نشده است، اما گشت‌و‌گذاری در بین خبر‌ها و اطلاعیه‌های مزایده‌های کشور نشان می‌دهد تعداد این املاک چندان هم کم نیست و قطعا نقد کردن آن ۳ هزار میلیارد تومان به این راحتی هم نیست و چندین سال زمان خواهد برد. در این خصوص ۴ اسفندماه سال ۱۳۹۴ پایگاه اطلاع‌رسانی نفت (شانا) خبر می‌دهد که با موافقت دادستان انقلاب اسلامی و شرکت ملی نفت ایران، برخی دارایی‌های بابک زنجانی برای تسویه بخشی از بدهی‌های وی به شرکت ملی نفت ایران، به مزایده گذاشته شده است.

در این خبر اشاره شده دارایی‌های زنجانی ازجمله شرکت هواپیمایی قشم ایر، شرکت فراز نمونه قشم (کترینگ)، شرکت آرایشی و بهداشتی سورینت و همچنین شرکت تجار کیش (پروژه دهکده ساحلی کیش) به مزایده گذاشته شده و باقی دارایی‌ها نیز به ترتیب به مزایده خواهد رفت و وجوه حاصل از بدهی متهم کسر خواهد شد. همچنین در این خبر تاکید شده آگهی مزایده دارایی‌های شرکت ملی نفت ایران از سوی امین این شرکت یعنی «شرکت بازرگانی توسعه پایدار آسمان کیش» منتشر شده است.
در مرداد سال ۱۳۹۵ اعلام شد که شرکت بازرگانی توسعه پایدار آسمان کیش درنظر دارد، اس‌سی‌تی بانکرز کیش، مجتمع تفریحی و تجاری تهران قدیم کیش، گروه هتل‌های بین‌المللی سورینت، هایدروپونیک مهستان کیش و سرمایه‌گذاری توسعه ساختمان آماج قشم را به فروش برساند. در همان‌زمان در آگهی مزایده دیگری اعلام شد شرکت بازرگانی توسعه پایدار آسمان کیش درنظر دارد، ملک ایران زمین، ملک خدامی، ساختمان خیابان دولت، ساختمان چهل کتاب، ساختمان جماران، آپارتمان برج تهران، مغازه‌های پاساژ سجاد ۲۲ باب، آپارتمان خیابان فرشته، آپارتمان ولنجک، ملک هشتگرد، ملک ایرتویا (قشم) را به فروش برساند.
همه این لیست‌های مزایده درحالی بود که بیژن زنگنه در ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸ گفت: «اموال بابک زنجانی را بسیار سخت می‌خرند، اما البته ما دنبال آن هستیم که این اموال را بفروشیم.»

نگاهی به مزایده‌های اعلامی «شرکت بازرگانی توسعه پایدار آسمان کیش» که در خبر‌ها با عنوان امین شرکت ملی نفت برای فروش اموال تملک شده از بابک زنجانی ذکر شده، نشان می‌دهد در ۳۱ خردادماه امسال خبر مزایده واگذاری یک قطعه زمین در جزیره قشم با کاربری تجاری - خدماتی به متراژ ۷ هزار و ۹۸۶ مترمربع منتشر شده که قیمت این ملک ۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

این شرکت آگهی دیگری در تاریخ ۲۶ خرداد منتشر کرده که براساس آن، واحد‌های تجاری و کانتر‌های موجود در بازار مرجان جزیره کیش در ۲۶ ردیف واگذار خواهند شد. گرچه جمع مبلغ این مزایده منتشر نشده، اما به نظر می‌رسد ارزش این واحد‌ها بیش از ۳ میلیارد تومان باشد. در ادامه به‌طور مختصر به بخش‌های دیگری از آگهی‌های مزایده شرکت بازرگانی توسعه پایدار آسمان کیش اشاره می‌شود:

در ۲۲ خردادماه سال جاری در آگهی دیگری موضوع مزایده ۴ ردیف املاک با کاربری مسکونی ـ خدماتی ذکر و قیمت نیز یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان برآورد شده است.

۱۰ خردادماه آگهی مزایده اجاره رستوران کوه نور واقع در جزیره کیش با برآورد یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان منتشر شده است.

۹ خردادماه آگهی مزایده واگذاری هتل بین‌المللی قشم با برآورد ۳۷۰ میلیارد تومان منتشر شده است.
اما در سال ۱۳۹۹ نیز آگهی‌های زیادی از سوی شرکت بازرگانی توسعه پایدار آسمان کیش منتشر شده است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود. مزایده فروش ملک جماران تهران با کاربری مسکونی به ارزش ۳۸۰ میلیارد تومان و هتل مریم قشم به ارزش ۳۰۵ میلیارد تومان یکی از این مزایده‌هاست.
در اطلاعیه دیگری که در تاریخ ۲۱ بهمن ۹۹ منتشر شده؛ هتل ۴ ستاره مریم به ارزش ۳۶۵ میلیارد تومان، هتل صدف کیش به ارزش ۳۷۵ میلیارد تومان و ساختمان میدان سعدی کیش به ارزش ۴۵ میلیارد تومان به مزایده گذاشته شده است.
 
 
بی توجهی مسئولین به واکسیناسیون پرسنل جایگاه‌های سوخت
 
اطلاعیه دیگری در ۳۱ شهریور سال ۹۹ از سوی شرکت بازرگانی توسعه پایدار آسمان کیش منتشر شده که طبق این اطلاعیه، ساختمان تجاری معروف به VIP واقع در تهران شهرک غرب با ۱.۵میلیارد تومان ودیعه و ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان اجاره، به مزایده گذاشته شده است.

۱۸ شهریور یک آگهی با مزایده واگذاری بخشی از املاک و مستغلات با کاربری اداری و تجاری در ۴ ردیف منتشر شده است. ساختمان اداری در تهران با قیمت پایه ۸۰ میلیارد تومان، واحد تجاری در بابلسر به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، واحد تجاری در خیابان مولوی تهران به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان و واحد اداری به ارزش ۲۱۰ میلیون تومان ۴ ردیف این مزایده است.

۱۴ مرداد ۹۹ آگهی مزایده واگذاری مجتمع تجاری و اداری چهل کتاب (روبه‌روی دانشگاه تهران) به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان منتشر شده است.
۱۸ تیرماه آگهی مزایده واگذاری ۹ ردیف با کاربری مسکونی اداری ـ تجاری منتشر شده است. ارزش این مزایده نیز بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان است.
این ارقام تنها بخش کوچکی از دارایی‌هایی است که قرار است در زیرمجموعه وزارت نفت برای آن‌ها تصمیم‌گیری شود و به خاطر همین ارقام است که باید نسبت به انتصاب‌ها حساس شد. /روزنامه فرهیخنگان

حاشیه آخر این هفته هم از انتقاد رئیس صنف جایگاه‌های سوخت کشوراز بی اعتنایی مسئولان به واکسیناسیون پرسنل جایگاه‌های سوخت می‌گوید.

اسدالله قلیزاده رئیس صنف جایگاهداران سوخت کشور با انتقاد از بی توجهی مسئولین به واکسیناسیون پرسنل جایگاه‌های سوخت گفت: جایگاه‌های سوخت آسیب‌های زیادی از بابت کرونا متحمل شدند در حالیکه حمایت‌های لازم از ایشان نشد، جایگاهداران از سرمایه شخصی برای رعایت پروتکل‌ها سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه میکنند در حالیکه حداقل حمایت‌ها هم برای ایشان و پرسنل آن در نظر گرفته نشده است، ما هرچه دیدیم فقط دستور یکطرفه بود که از مراجع مختلف صادر شد بدون اینکه کسی از معضلات و مشکلات سوال کند

رئیس صنف جایگاهداران سوخت کشور ادامه داد: مکاتباتی فی مابین این مجموعه صنفی و وزارت بهداشت صورت گرفته است و تصور ما با توجه به اطلاعاتی که وزارت محترم بهداشت ارائه داده بود انجام واکسیناسیون برای پرسنل جایگاه‌های سوخت نهایتا تا اواسط تیرماه بود، ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است

قلیزاده ضمن ابراز ناراحتی از این موضوع اضافه کرد: برخی از گروه‌ها که اهمیت کمتری نسبت به جایگاه‌های سوخت دارند یا واکسینه شده اند یا در حال واکسیناسیون هستند، این درحالیست که پرسنل ما در اقصی نقاط کشور با حجم مراجعات موجود که تقریبا جزو پرمراجعین‌ها هستیم هنوز واکسینه نشده اند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور افزود: در شرایط فعلی که جایگاه‌ها با زیان انباشته و مشکلات مالی دست به گریبان هستند، واکسیناسیون پرسنل حداقل خواسته قانونی این صنف است، در شرایط فعلی کارکنان جایگاه‌ها به دلیل نگرانی از ابتلا به کرونا با بهانه‌هایی از حضور در جایگاه خودداری میکنند و یا محل کار خود را ترک میکنند و این طبیعیست، مالکان جایگاه‌ها هم نمیدانند چطور اوضاع را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: این وضعیت قابل پذیرش نیست و تا کنون با درک شرایط کشور سکوت کرده ایم، ولی ظاهرا بی توجهی‌ها به خواست ما ادامه دارد، قطعا با ادامه این شرایط و فشار‌های مالی موجود شاهد کاهش نیرو‌ها در جایگاه‌های سوخت و کاهش روزافزون کیفیت خدمات توزیع سوخت خواهیم بود، لذا مسئولان تا دیر نشده فکری کنند. این مجموعه صنفی قبلا از طریق مذاکره و مکاتبه آمادگی هرنوع همکاری را اعلام نموده است و انتظار داریم در روز‌های آینده این واکسیناسیون انجام شود. اینکه فقط انتظار رعایت پروتکل‌ها را از پرسنل داشته باشیم، ولی توجهی به واکسیناسیون این گروه که روزانه با هزاران نفر برخورد میکنند نکنیم منصفانه نیست و آن کسانیکه روزانه جایگاه‌های سوخت را جزو مراکز پرخطر معرفی میکردند چگونه است که الان به واکسیناسیون پرسنل آن بی توجه اند؟!

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری نفتی ها، تاریخ اننشار:۶ مرداد ۱۴۰۰ کدخبر:۱۴۱۰۶۵، naftiha.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین