پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۵۳۷۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
مراجع مربوط که مسئول ثبت علایم تجاری هستند باید در باره اینکه آیا کالا‌هایی که آرم دوو دارند واقعا توسط دودو تولید می‌شوند یا خیر باید پاسخ و خود تولید کننده نیز باید توضیح بدهد.

شعار سال:مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت صبح امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه لوازم خانگی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت امروز تولید لوازم خانگی گفت: ما در شش ماهه امسال در بخش تولید لوازم خانگی حدود 11 درصد رشد داشته‌ایم و حتی در بعضی از کالاها رشد بالای 40 درصد را شاهد بودیم مانند ماشین لباسشویی و میزان صادرات نیز تا امروز حدود 200 میلیون دلار بوده است.
 
وی ادامه داد: بر اساس وعده وزیر صمت باید ظرف سه سال تراز صادرات لوازم خانگی رشد کند و نسبت به واردات و حتی واردات قطعات پیشی بگیرد و در همین راستا با تولیدکنندگان و انجمن‌های فعال نشست‌ها و جلسات مختلف خوبی را برگزار کردیم و تمام برنامه‌ها همچون برنامه‌های تولید برنامه‌ای ساخت داخل مثبت کردن تراز لحاظ شده است.
 
وی ادامه داد: ما در سال 1399 که سال جهش تولید بود یک رشد بالایی را شاهد بودیم و بیش از 70 درصد لوازم خانگی در داخل تولید می‌شد امسال برنامه اصلی ما توجه به حقوق مصرف کنندگان است و ما به شدت این مساله را پیگیری می‌کنیم و بحث قیمت بحث کیفیت و بهبود مستمر کالاها از جمله برنامه‌های مهم ما است.
 
وی با دعوت از متخصصین و عموم مردم برای بازدید از نمایشگاه لوازم خانگی گفت: در این نمایشگاه کاملا رشد طراحی رشد تولید و رشد عمق محصولات در داخل مشخص است و حتی ما در قطعه‌سازی نیز رشد بسیار خوبی کرده‌ایم و خوشبختانه مسیر مسیر رو به رشدی است و امیدواریم در دو سال آینده این صنایع به عنوان صنایع ارزآور داخلی به رشد قابل قبولی برسد.
 
وی با اشاره به اینکه صنایع ساخت محور لبه تکنولوژی است افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که محصول نهایی را صادر کنیم و ما در این راه نیازمند طراحی و برندسازی هستیم و همچنین خدمات پس از فروش و برآورده کردن نیاز مشتری بسیار مهم است.
 
نیارکی در پاسخ به سوالی پیرامون بالا بودن قیمت محصولات لوازم خانگی و افزایش قیمت این محصولات بعد از ممنوع شدن واردات لوازم خانگی گفت: بخشی از افزایش قیمت‌ها به دلیل افزایش قیمت نهاده‌ها است مثلا سال گذشته قیمت فولاد یک رقم مشخص بوده و امسال آن رقم افزایش پیدا کرده است و پتروشیمی نیز همین طور از سوی دیگر قیمت‌های جهانی قطعات افزایش پیدا کرده است. مثلا ماژول تلوزیوین افزایش جهانی پیدا کرده و 15 درصد نسبت به سال گذشته گرانتر شده است بنابراین این افزایش قیمت بر روی محصول نهایی تاثیر می‌گذارد.
 
وی ادامه داد: بخش دیگر از افزایش قیمت‌ها افزایش قیمت در سطح حاشیه‌ها است. مثلا برخی کالاها قیمت‌هایشان در درب کارخانه یک قیمت است اما در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شود. امروز وزارتخانه به جد دنبال می‌کند تا یک فهرست مشخص تهیه شود و همه قیمت‌ها در اختیار مردم قرار گیرد و همچنین سامانه جامع تجارت راه‌اندازی و الزام شده است که تمام تولیدکنندگان باید محصولات نهایی خود را در کارخانه فاکتور کنند و قیمت برای عمده فروشان و همچنین مصرف کنندگان کاملا مشخص باشد.
 
وی ادامه داد: باید یک فهرست سه لیسته تعیین شود که در آن قیمت برای قیمت تمام شده در کارخانه قیمت برای عمده‌فروشی و قیمت برای مصرف کننده کاملا مشخص شده باشد.
 
وی ادامه داد: پروژه استقرار سامانه جامع تجارت برای لوازم خانگی از شهریورماه آغاز شده و ما دایم در حال گزارش گیری از سامان حمایت از حقوق مصرف کنندگان درباره این سامانه هستیم ما حتما تا پایان سال این سامانه را به صورت کامل راه‌اندازی خواهیم کرد.
 
نیارکی در پاسخ به سوالی به درباره ورود لوازم خانگی قاچاق گفت: قاچاق کالا وجود دارد و ما همه تلاش خود را برای مبارزه با قاچاق کالا می‌کنیم و همه واردکنندگان و تولیدکنندگان شناسه کالا و مشخصات محصولاتی که وارد می‌کنند معلوم باشد و امروز کاملا مشخص است که چه کالایی تولید داخل و چه کالایی وارداتی است.
 
نیارکی با اشاره به اینکه ما قطعا قایل به رقابت در بحث لوازم خانگی هستیم گفت: صنعت با رقابت می‌تواند شکوفا شود و امروز شاهدیم که در بحث لوازم خانگی تعداد زیادی از صنایع با اینکه در داخل تولید می‌شوند ولی رقیب همدیگر می‌دانند و این مساله باعث افزایش کیفیت شده است و رقابت قطعا به نفع مصرف‌کننده خواهد بود و کاهش دهنده قیمت و افزایش خدمات را شاهد خواهیم بود.
 
وی با اشاره به بعضی محصولات کره‌ای مانند دوو و حضور آنها در کشور به رغم ممنوعیت واردات کالاهای خارجی گفت: مراجع مربوط که مسئول ثبت علایم تجاری هستند باید در باره اینکه آیا کالاهایی که آرم دوو دارند واقعا توسط دودو تولید می‌شوند یا خیر باید پاسخ بدهد و خود تولید کننده نیز باید توضیح بدهد و سازمان ثبت علایم تجاری نیز باید درباره این تولیدات توضیح بدهد البته خود تولیدکننده گفته است که این محصول در داخل ایران تولید می‌شود.

 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 25  آبان  1400، کدخبر: 1157433، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین