پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۳۴۱
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
خوب بودن تنها به نیت خوب داشتن نیست. باید توامان با عمل باشد. خداوند تنها نگفته است که ایمان بیاورد، بلکه گفته ایمان بیاورید و عمل صالح انجام دهید. نکته جالب توجه در خصوص مقایسه آمار سرطان در کشور‌های گوناگون، نشان دهنده پائین‌تر بودن این آمار در کشور‌های اسلامی است که برخی از صاحب نظران حوزه پزشکی، این واقعیت را به روزه داری بعنوان یکی از عوامل مهم نابود کننده سلول‌های سرطانی، مرتبط می‌دانند.
شعار سال: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که روزه داری به احتمال بالا در درمان و کند کردن فرآیند بیماری سرطان مؤثر است. شواهد زیادی وجود دارند که نشان از نقش مؤثر روزه داری در پیشگیری و درمان سرطان دارند. بعضی از تحقیقات نشان می‌دهند که روزه داری در مبارزه با سرطان از طریق کاهش مقاومت انسولین و التهاب کمک می‌کند. روزه داری همچنین تأثیرات علائم بیماری مزمن را معکوس می‌کند مانند، چاقی مفرط و دیابت نوع دو که هر دو از عوامل خطرناک در سرطان هستند. همچنین محققین بر این باورند که روزه داری شاید منجر به پاسخ پذیری بیشتر سلول‌های سرطانی به شیمی درمانی شود درحالی‌که از سلول‌های دیگر محافظت می‌کند. روزه داری همچنین شاید سیستم ایمنی بدن فرد مبتلا به سرطان را برای مبارزه با آن بهبود دهد.

زمانی که غذای بیشتری در دسترس است، سلول‌های بدن حساسیت کمتری به انسولین دارند. این مقاومت در مقابل انسولین بدین معنی است که سلول‌ها دیگر به سیگنال‌های انسولین پاسخ نمی‌دهند که منجر به سطوح بیشتر گلوکز در خون و ذخیره بیشتر چربی می‌شود. زمانی که منبع غذایی محدود است، بدن انسان در تلاش است که تا جای ممکن انرژی را صرفه جویی کند. یک راه آن است که غشای سلولی را در مقابل انسولین حساس‌تر کند. سلول‌ها می‌توانند متابولیسم انسولین را بهینه کنند تا گلوکز بیشتری از خون خارج شود. حساسیت بیشتر به انسولین رشد و تولید سلول‌های سرطانی را سخت‌تر می‌کند.
تعداد بازدید : 5

آیا مردم کشور‌های مسلمان کمترین میزان ابتلا به سرطان را دارند؟ در ویدئو بالا (همراه با زیر نویس)، دکتر برگ فوق تخصص تغذیه چندین روش بنیادین مقابله با سرطان را ذکر نموده که یکی از مهمترین آن‌ها روزه است (قوی‌ترین مکانیسم علیه سرطان).

سوال بعدی این است که آیا می‌توان اکتفا به پاک بودن دل نموده و از گرفتن روزه شانه خالی کرد؟ ویدئوی زیر، توضیحات نسبتا جالبی در این خصوص ارایه می‌کند.
تعداد بازدید : 5

خوب بودن تنها به نیت خوب داشتن نیست. باید توامان با عمل باشد. خداوند تنها نگفته است که ایمان بیاورد، بلکه گفته ایمان بیاورید و عمل صالح انجام دهید.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین