پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۸۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
رای درمان بیماری‌ام به پزشک مراجعه کردم که وی جهت درمان من را به متخصص گوش، حلق و بینی ارجاع داد اما متاسفانه در دیواندره همچین متخصصی وجود ندارد و باید به شهرهای سنندج یا سقز مراجعه کنم...
شعار سال: بیمارستان، نامی آشنا برای همه ما جای که در طول ۲۴ ساعت ارباب رجوع دارد و نیروهای آن به صورت شیفتی در کلیه قسمت‌ها نمی‌گذارند خلا خدمت رسانی به مردم پیش بیایید.

بر اساس جمعیت امکانات و ساخت فیزیکی بیمارستان در شهرهای مختلف متفاوت است، ارتباط مستقیم مردم با بیمارستان سبب شد جهت انعکاس دغدغه‌های مردم در میان مراجعه کنندگان این بخش درمانی شهرستان دیواندره حاضر شویم و موارد مطرح شده را از «دکتر حمید حاجیلاری» مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره پیگیری کنیم که در ادامه می‌خوانید.

یکی از مراجعه کنندگان که فرزند خود را پیش متخصص کودکان آورده است می‌گوید: سالن کلینیک بسیار کوچک است و با توجه به اینکه چند متخصص در این سالن حضور دارند ازدحام بالاست و مردم اذیت می‌شوند.

وی ادامه می‌دهد: تازمانی که نوبت بیمار برسد باید ساعات زیادی منتظر ماند، قرار گیری در این فضای کوچک و تعداد بالای بیماران احتمال تشدید مریضی فرد وجود دارد.

این شهروند افزود: ناگفته نماند دو متخصص خوب کودکان همزمان مراجعان را ویزیت میکنند که ساعت انتظار را پایین می‌آورد که نیاز است برای ماندن این متخصصان تلاش کرد.

وی بیان می‌کند: یکی از مشکلات دیگری که در حیاط بیمارستان قابل مشاهده است سرویس‌های بهداشتی جلو آزمایشگاه است که بیمار باید نمونه خود را حدود ۵۰ متر داخل حیاط حمل کند جلو چشم مردم تا به آزمایشگاه برسد.

یکی دیگر از مراجعه کنندگان می‌گوید: برای درمان بیماری‌ام به پزشک مراجعه کردم که وی جهت درمان من را به متخصص گوش، حلق و بینی ارجاع داد اما متاسفانه در دیواندره همچین متخصصی وجود ندارد و باید به شهرهای سنندج یا سقز مراجعه کنم.

این شهروند که همسرش را همراه داشت ادامه می‌دهد: در سال‌های اخیر تعداد متخصصان بیشتر شده است اما نیاز است تعداد آنها بیشتر و متخصصان ارتوپد، جراح حلق و بینی و متخصص چشم به کادر درمانی دیواندره اضافه شود.

وی می‌افزاید: مشکل دیگر کلینیک نوبت دهی است که باید یک بار صبح برای نوبت گیری و یک بار بعدازظهر برای مراجعه به متخصص مراجعه شود.

این فرد میانسال بیان کرد: نوبت دهی‌ها دستی و در دفتر نوشته می‌شود که لازم دیده می‌شود همانند شهرهای همجوار نوبت دهی به صورت اینترنتی هم اضافه شود تا تردد و مراجعه مردم به بیمارستان کمتر شود.

وی گفت: هر متخصصی که میاد دیواندره معمولا یک یا دو سال ماندگاری دارد و بعد از اینکه تجربه خوبی کسب میکند این شهر را ترک می‌کند.

در حیاط بیمارستان با فرد دیگری همکلام می‌شوم که می‌گوید: چند مدت پیش در بیمارستان بستری بودم که یکی از چیزهای که بسیار مشهود بود و نیاز به پیگیری دارد حضور نیروهای خدماتی مرد در بخش زنان و بخش کودکان بود.

این خانم که از یکی از روستاهای اطراف آمده بود ادامه می‌دهد: یکی دیگر از مشکلات هنگام مراجعه به پزشک یا متخصصان است که باید حتماً کارت اعتباری بانکی همراه داشته باشید در غیر این صورت به بیمار نوبت داده نمی‌شود.

وی می‌افزاید: فردی که کار سنوگرافی را انجام می‌دهد مرد است به همین دلیل بیشتر زنان که کار آنها اورژانسی نیست به شهرهای دیگر مراجعه می‌کنند.

یکی دیگر از مراجعه کنندگان بیمارستان امام خمینی(ره) دیواندره می‌گوید: من در هفته سه نوبت برادرم را به بخش دیالیز دیواندره می‌آورم اما متاسفانه این بخش بسیار کوچک است و همراه نمی‌تواند کنار بیمار بماند.

این جوان که همراه برادر بیمارش آمده است ادامه می‌دهد: با اینکه فضا بسیار کوچک است اما پرسنل این بخش برخورد مناسبی دارند که قابل تقدیر است.

فرد دیگری از بهسازی مراکز بهداشتی قدس یک و قدس دو تمجید می‌کند و می‌گوید: باتوجه به اینکه این مراکز سالیان طولانی است که ساخته شده است به مرور فرسوده شده بود که سال گذشته به شیوه مناسبی بهسازی شده است.

این جوان ادامه می‌دهد: مرکز بعد از اینکه بهسازی شده است به محل دل نشینی تبدیل شده است که مراجعه کنندگان از ماندن در این محیط رضایت کامل را دارند.

وی می‌افزاید: بهداشت محیط باید از مراکز بهداشتی و درمانی شروع می‌شود که متاسفانه در سال‌های گذشته این موضوع زیاد به چشم نمی‌آمد اما با فعالیت‌های عمرانی سال گذشته این موضوع بهبود یافت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره درباره موارد مطرح شده گفت: برای افزایش فضا ساخت طبقه سوم کلینیک در مراحل پایانی است که نزدیک به ۱۲ اطاق با زیربنای بیش از ۳۰۰ متر به کلینیک افزوده می‌شود.

حمید حاجیلاری ادامه داد:کمبود نیرو در بخش خدمات بیمارستان داریم که مشکل کشوری است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تلاش است با استخدام‌های جدید این مشکل را حل کند. موضوع نیروهای خدماتی بخش زنان و کودکان هم اصلاح شده است.

وی افزود: در بحث سنوگرافی تلاش‌هایی در این زمینه انجام شده و انشاالله بتوانیم امسال متخصص رادیولوژی جدید جذب کنیم.

حاجیلاری درباره سرویس‌های بهداشتی داخل حیاط بیان کرد: با ساخته شدن طبقه سوم درمانگاه و افزایش فضای خالی در داخل حیاط این قسمت هم بزودی اصلاح خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره تصریح کرد: به اورژانس تاکید کرده‌ایم که نیازی به پرداخت با کارت نیست و به هر طریقی که امکان دارد پرداخت شود. ولی در مورد بستری و درمانگاه بهتر است مردم به پرداخت با کارت اعتباری عادت کنند.

به گفته این مسئول، در برخی روزها که مراجعات به دلیل شیوع بیماری واگیر (انفولانزا) بیشتر می‌شود در بخش اورژانش تعداد پزشکان به دو یا سه نفر افزایش داده می‌شود.

حمید حاجیلاری خاطرنشان کرد: تابحال با کمبود تخت در بیمارستان مواجه نشده‌ایم و ضریب اشغال تخت کمتر از ۶۰ درصد است. امکانات را باید با شرایط همسطح سنجید مقایسه با بیمارستان شهرهای بزرگ درست نیست.

وی در مورد ساخت بخش دیالیز گفت: این بخش در حیاط بیمارستان کلنگ زنی شده است. خیر محترم قول داده‌اند که حتماً پروژه را به اتمام میرسانند. اما مقداری تاخیر در کار بوده است که امیدواریم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد.

حاجیلاری بیان کرد: متخصصان با ما قرارداد دارند و می‌توانند لغو کنند. که بیشتر به علت کمبود امکانات رفاهی از شهرستان میروند. باید ماندگاری پزشکان را در شهرستان‌های کمتر برخوردار ببشتر کرد.

این مدیر در مورد اقدامات انجام شده در بخش بهداشت و درمان در دو سال گذشته گفت: نوسازی وتجهیز کلیه مراکز بهداشتی و درمانی و ۵۰ درصد خانه‌های بهداشت از اقدامات خوب عمرانی بود که در یک سال گذشته انجام شده است.

وی ادامه داد: تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه مرکز بهداشت و شهر زرینه، ساخت و افتتاح سه خانه بهداشت و یک مرکز بهداشتی درمانی، کشف و معدوم کردن ۵۰ تن برنج آلوده و تاریخ گذشته، نوسازی و تعمیرات اساسی کلیه بخش های بیمارستان و آشپزخانه بخشی دیگر از اقدامات انجام شده بوده است.

حاجیلاری افزود: خرید و راه اندازی سی تی اسکن، رادیولوژی دیجیتال، سونوگرافی، دستگاه تست ورزش و آندوسکوپی، اکو کاردیوگرافی و دستگاه بیهوشی و دستگاه دیالیز خریدهای بود که تجهیزات بیمارستان را کامل کرد.

وی ادامه داد: ساخت بلوک زایمان جدید، ساخت طبقه سوم درمانگاه، افتتاح بخش آی سی یو، اضافه شدن ۲ دستگاه آمبولانس جدید، راه اندازی پایگاه فوریت‌های پزشکی هزارکانیان از اقدامات دیگر بود که در شهرستان دیواندره انجام گرفته است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت خبری تحلیلی دیواندره(بارانی خبر)، تاریخ انتشار: 17 آبان 1395، کد مطلب: 7344، http://baraninews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین