پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۶۵۱۹
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
سرمایه گذاری "گروه مالی و اقتصادی دی" در «سازمان بین المللی گردشگری با علایق ویژه» که متعلق به بخش خصوصی و اشخاص حقیقی، در شرایطی غیر شفاف صورت گرفته است. باید این سوال را پرسید که استفاده از سرمایه متعلق به خانواده شهدا و ایثارگران به چه علتی بوده است؟

شعار سال: سرمایه گذاری "گروه مالی و اقتصادی دی" در «سازمان بین المللی گردشگری با علایق ویژه» که متعلق به بخش خصوصی و اشخاص حقیقی، در شرایطی غیر شفاف صورت گرفته است. باید این سوال را پرسید که استفاده از سرمایه متعلق به خانواده شهدا و ایثارگران به چه علتی بوده است؟

 با نگاهی به اساسنامه تاسیس موسسه غیرتجاری بین المللی گردشگری با علایق ویژه که در تاریخ ۹/۶/۱۳۹۴ پذیرش نهایی گردیده بود ملاحظه می‌گردد، مجموعه موصوف تحت عنوان موسسه غیر تجاری با عنوان "موسسه بین المللی توسعه و تحقیق گردشگری با علایق ویژه" در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت می‌رسد.

سوال اول آنست که موسسه غیرتجاری که توسط تعدادی اشخاصی در بخش خصوصی تاسیس می‌گردد چگونه عنوان "سازمان" را با خود همراه می‌سازد. آنچه مشخص است تاسیس سازمان دولتی از سوی مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد هیات وزیران امکانپذیر می‌باشد و ایجاد سازمان غیر دولتی نیز با ارائه مجوز از سوی وزارت کشور تحت عنوان تشکل‌های غیردولتی و مردم نهاد امکانپذیر می‌باشد که اطلاق عنوان "سازمان بین المللی" نیز محل سوال است.

سوال دوم آنست که چگونه موسسه غیرتجاری که طبق آگهی تاسیس مورخ ۲۶/۶/۱۳۹۴ مندرج در روزنامه رسمی با سرمایه ثبتی ۵ میلیون ریال توسط دانشگاه عدالت وابسته به بخش غیردولتی که عمده فعالیت خود را در سال ۹۴ آغاز می‌نماید و اقداماتی آموزشی و غیرانتفاعی انجام می‌دهد و اشخاصی در بخش خصوصی به ثبت رسیده است و موضوعات فعالیت آن طبق اساسنامه مندرج در روزنامه رسمی فعالیت‌های "ترویجی و مشاوره‌ای و علمی و آموزشی" می‌باشد با گروه مالی و اقتصادی بانک دی شریک شده و طی مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۲۵/۵/۹۶ از محل حال شدن دیون خود سرمایه خود را به ۹۲۵۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال افزایش می‌دهد. اساسا موسسه غیرتجاری جهت سودآوری و تجارت ایجاد نمی‌گردد و همانطور که در عنوان موسسه نیز درج گردیده است موسسه فعالیت‌هایی غیر تجاری را دنبال می‌نماید.

سوال سوم آنست که چنانچه موسسه موصوف سودآور و سرمایه پذیر بوده است علت خروج سرمایه گروه مالی دی در تاریخ ۳۱/۶/۱۴۰۰ چه موضوعی بوده است؟ آیا نماینده گروه مالی و اقتصادی دی که امین و حافظ منافع گروه موصوف بوده است صرفه و صلاح بانک دی را رعایت نموده است؟

آیا بین حضور آقای سید محسن مصطفوی نماینده گروه مالی و اقتصادی دی در مجموعه مذکور و انتصابات بعدی ایشان در مناصب دیگر (در منطقه آزاد کیش) ارتباطی وجود دارد؟

سوال چهارم آنست که مالکیت ملک موضوع صورتجلسه مورخ ۱۵/۹/۱۴۰۰ سازمان بین المللی مذکور که محل قانونی خود را به آدرس تهران- خیایان حافظ- خیابان البرز ۱- پلاک ۲۰ ساختمان سی تی وان اعلام نموده است متعلق به چه نهاد و دستگاه دولتی یا غیر دولتی می‌باشد؟ آیا تشریفات لازم قانونی جهت تملک یا اجاره ملک موصوف رعایت گردیده است؟!

سوال پنجم آنست که با نگاهی به سایت اطلاع رسانی سازمان بین المللی مذکور ملاحظه می‌شود که اساسا سایت موصوف دربرگیرنده فعالیت‌های فردی به نام "پرفسور" محمد شریف ملک زاده می‌باشد. فردی که در زمان ریاست عبداله جاسبی به عنوان یکی از مدیران دانشگاه آزاد بوده است لیکن بعد از انتخاب محمود احمدی نژاد به ریاست جمهوری به عنوان معاون سازمان میرات فرهنگی و نهایتا ریاست سازمان میراث فرهنگی منصوب گردید و بعد از آن نیز معاون دانشگاه عدالت وابسته به آیت اله هاشمی شاهرودی بودند.

با توجه به اینکه سایت مجموعه‌های و شرکت‌ها و نهاد‌ها پیشانی معرفی آن مجموعه می‌باشد، با ملاحظه سایت سازمان موصوف مشخص است که اساسا سازمان مذکور محدود به معرفی فردی به نام "پرفسور" محمد شریف ملک زاده و سوابق و روزمه وی دارد. گزارش عملکرد و معرفی سازمان در سطح بین المللی در آن ملاحظه نمی‌گردد که این سوال را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌نماید که سازمان بین المللی موصوف با تمامی ابهامات پیش گفته صرفا برای معرفی یک فرد تشکیل شده است؟

آیا سرمایه گروه مالی و اقتصادی دی صرفا جهت فعالیت‌های ایشان در اختیار سازمان بین المللی موصوف قرار گرفته بود؟ اساسا آیا سازمان مذکور هر ساله مورد حسابرسی حسابداران رسمی قرار می‌گرفته است و سازمانی سودآور بوده است؟

آیا جهت مشارکت گروه مالی و اقتصادی دی با موسسه غیر تجاری موصوف طرح توجیهی اقتصادی وجود داشته است؟ طرح توجیهی اقتصادی موصوف از سوی چه موسسه و شرکت صاحب صلاحیت سرمایه گذاری مورد بررسی و تایید قرار گرفته است؟

موارد پیش گفته سوالات و ابهاماتی است که به صورت مستند و مستدل به جهت شفاف سازی ورود و خروج سرمایه بانک دی متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولتی که همواره شعار شفافیت و مبارزه با فساد را سرلوحه اقدامات خود قرارداد داده است و خدمت رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران را یکی از اولویت‌های خود قرار داده است مطرح و امید پاسخگویی به آن‌ها می‌رود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیدبان ایران، تاریخ انتشار:۲۴ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۹۴۱۷، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
برچسب ها: سرمایه گذاری گروه مالی دی وابسته به بنیاد شهید در حوزه گردشگری ، سرمایه گذاری گروه مالی دی در سازمان بین المللی گردشگری ، استفاده از سرمایه متعلق به خانواده شهدا و ایثارگران در سرمایه گذاری های گردشگری ، ماجرای سرمایه گذاری با سرمایه های بنیاد شهدی در حوزه گردشگری ، سرمایه گذاری گروه مالی و اقتصادی دی در حوزه گردشگری ، اساسنامه تاسیس موسسه غیرتجاری بین المللی گردشگری با علایق ویژه ، موسسه بین المللی توسعه و تحقیق گردشگری با علایق ویژه ، عنوان سازمان برای یک موسسه غیرتجاری ، موسسه بین المللی توسعه و تحقیق گردشگری با علایق ویژه چگونه از عنوان سازمان استفاده می کند؟ ، موسسه بین المللی توسعه و تحقیق گردشگری با علایق ویژه در فعالیت های تجاری چه می کند؟ ، سید محسن مصطفوی نماینده گروه مالی و اقتصادی دی ، حضور سید محسن مصطفوی در موسسه بین المللی توسعه و تحقیق گردشگری ، محمد شریف ملک زاده کیست ، شفاف سازی ورود و خروج سرمایه بانک دی ، توجیه اقتصادی سرمایه گذاری بانک دی در حوزه گردشگری ، لابی بانک دی با یک موسسه غیرتجاری گردشگری ، سرمایه بانک دی کجا خرج می شود؟
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین