پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 07
کد خبر: ۳۹۱۵۷۹
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
حامد وفایی در توئیتی نوشت که، خودروی ‎فیدلیتی در بازار ‎چین با نام جیه تو X70 و به نرخ ۸۸ هزار و مدل ارتقا یافته اش به مبلغ ۱۰۳ هزار یوآن عرضه می شود. با احتساب ‎یوآن ۷ هزار تومانی قیمت این ‎خودرو در ایران باید بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون باشد. عرضه این محصول در کشور با نرخ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی چه توجیهی دارد؟ باید به ایشان پیشنهاد داد که برای این افشاگری باید بروند توبه کنند؟ اخوی بزرگوار ،گردنه ای به نام گمرک و مالیات بر ارزش افزوده چند درصد روی قطعات یا خودروی کامل وارداتی می کشد و چرا باید این گونه باشد به ما مربوط نیست، شما را نمی دانیم؟ این خودرو توسط کدام مونتاژ کار خودروهای چینی ، در ایران مونتاژ می شود و سهامدار عمده آن کیست؟ به ما مربوط نمی شود و شما را نمی دانیم؟ وقتی در حال ماموریت عظیمی بنام تمدن سازی اسلامی - ایرانی، پیدا می شوند افرادی که به هم کیشان و هم میهنان خود برای جیفه دنیا ، رحم نمی کنند، با طرح این سوال به چه چیزی می خواهیم برسیم. حق کاملا با شماست، اما برو توبه کن.

شعارسال: در حالی که در بازار آزاد خودروی کشورمان، خودرو‌های چینی دیگنیتی و فیدلیتی بهمن موتور با قیمت‌های نجومی در حدود ۱/۵ میلیارد تومان معامله می‌شود، همین خودرو‌ها در بازار چین به عنوان کشور تولیدکننده حدود ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. نکته قابل تامل آنکه این دو خودرو که طراحی و تولید شرکت معروف دانگ‌فنگ چین هستند، در بازار کشور‌های همسایه با قیمتی به مراتب پایین‌تر از بازار داخل ایران به فروش می‌رسند.

بهمن‌موتور در سال‌های گذشته تلاش کرده همواره در بازار خودرو‌های شاسی بلند حضور نسبتا پر رنگی داشته باشد. این شرکت تجربه مونتاژ خودرو‌هایی نظیر میتسوبیشی پاجرو و مدل‌های مختلف پاژن را در کارنامه خود داشته و طی سال‌های اخیر هم با عرضه دو محصول جای پای خود را در بازار خودرو‌های شاسی بلند محکم کرده است.

اخوی بزرگوار، گردنه‌ای به نام گمرک و مالیات بر ارزش افزوده چند درصد روی قطعات یا خودروی کامل وارداتی می‌کشد و چرا باید این گونه باشد به ما مربوط نیست، شما را نمی‌دانیم؟ چرا شورای رقابت از قیمتگذاری ۸۴۳ میلیون تومان برای دیگنیتی و ۷۲۸ میلیون تومان برای فیدلیتی عقب کشید، به ما مربوط نمی‌شود و شما را نمی‌دانیم؟ این خودرو توسط کدام مونتاژ کار خودرو‌های چینی، در ایران مونتاژ می‌شود و سهامدار عمده آن کیست؟ به ما مربوط نمی‌شود و شما را نمی‌دانیم؟ وقتی در حال ماموریت عظیمی بنام تمدن سازی اسلامی - ایرانی، پیدا می‌شوند افرادی که به هم کیشان و هم میهنان خود برای جیفه دنیا، رحم نمی‌کنندو مردم را، چون بردگان آباد کننده مزرعه و گونی پول می‌بینند، با طرح این سوال به چه چیزی می‌خواهیم برسیم. حق کاملا با شماست، اما برو توبه کن.

آقای حامد وفایی برو توبه کن درباره افشای قیمت واقعی فیدلیتی 700 میلیون تومانی در چین

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین