پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷
پیرو افشاگری‌های فردی بنام افزون معاون شهرسازی منطقه یک و ادعای پرداخت رشوه به سید سعید صدرزاده مشاور شهردار تهران به میزان (درخواست) ۴۰۰ سکه طلا و ۴۵۰ هزار دلار برای انتصاب بعنوان معاون شهردار منطقه یک، دادگستری استان تهران دستور راست آزمایی داد. وابط عمومی دادگستری استان تهران اعلام کرد: در پی طرح ادعا‌هایی در فضای مجازی مبنی بر اخذ رشوه در ازای اعطای پست در شهرداری، دادگستری کل استان تهران خطاب به دادسرای عمومی و انقلاب تهران دستور بررسی و صحت‌سنجی ادعا‌های مطرح شده در این زمینه را صادر کرد.

شعارسال: پس از طرح ادعا‌هایی در فضای مجازی با عنوان اعطای پست در شهرداری تهران در ازای اخذ رشوه، دستور صحت سنجی ادعای مورد اشاره صادر و عنوان شد در صورتی که ادعای مطرح شده فاقد سند و اعتبار تشخیص داده شد، با مخلان امنیت روانی جامعه با جدیت برخورد شود.

روابط عمومی دادگستری استان تهران اعلام کرد: در پی طرح ادعا‌هایی در فضای مجازی مبنی بر اخذ رشوه در ازای اعطای پست در شهرداری، دادگستری کل استان تهران خطاب به دادسرای عمومی و انقلاب تهران دستور بررسی و صحت‌سنجی ادعا‌های مطرح شده در این زمینه را صادر کرد.

دادگستری کل استان تهران در همین زمینه تاکید داشت تمامی ابعاد موضوع مورد بررسی قرار گیرد و در صورت احراز هر گونه قصور و یا تقصیر با عوامل آن برخورد گردد.

همچنین در راستای صیانت از امنیت روانی جامعه در صورتی که ادعا‌های طرح شده در این زمینه فاقد سندیت و اعتبار تشخیص داده شد، با مخلان امنیت روانی جامعه به جد برخورد شود.

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

اخیرا ویدیویی، از فردی منتشر شده که به دوربین زل زده و پروسه‌ای را که برای رسیدن به پست معاونت شهرسازی منطقه یک پشت سر گذاشته، تعریف می‌کند. او به صراحت می‌گوید: «۳بار در دفتر آقای «ص»، مشاور شهردار تهران جلسه برگزار کردیم و بیش از ۸ بار در میز خدمت نمازجمعه با او جلسه گذاشتیم. جلسات مختلفی با شهردار منطقه یک هم داشتیم تا من معاون شهرسازی منطقه یک شوم. به همه و حتی به معاون شهردار تهران نیز به‌عنوان معاون شهرسازی منطقه یک معرفی شدم. در آخر از من ۴۰۰ سکه طلا و ۴۵۰ هزار دلار پول بابت خرید یک ویلا در آلانیا که توسط محمدحسین خزعلی در حال ساخت است مطالبه کردند، در غیر این‌صورت به آن پست نمی‌رسیدم.».

ادعای اخذ رشوه در ازای اعطای پست در شهرداری صحت سنجی شود

خرید و فروش پست‌های شهرداری تهران، به امروز و دیروز برنمی‌گردد. از دیرباز شائبه خرید و فروش پست وجود داشته، اما تاکنون کسی آن را علنی نکرده بود و همیشه توسط مدیران ارشد شهری پایتخت انکار شده است. اما اینطور که از ظواهر امر و این ویدئو پیداست، در این دوره از مدیریت شهری سطح مطالبات تغییر کرده و برای سرمایه‌گذاری‌ها و خرید ملک در خارج از ایران (ترکیه و قبرس) رسیده است.

تعداد بازدید : 5

«علیرضا زاکانی» که در تمام دوران نمایندگی مجلس و مناظرات ریاست‌جمهوری از مبارزه با فساد گفته است حالا با پرونده‌های فساد‌های مختلفی از جمله خرید و فروش پست در دوره شهرداری‌اش در تهران روبه‌روست؛ فساد‌هایی که برای ردگم‌کنی به خروج دلار از کشور رسیده است. آنطور که گفته می‌شود؛ «پست‌ها در هر منطقه نرخ خود را دارد و بیشترین نرخ به منطقه یک در امور ساخت‌وساز برمی‌گردد و حتی شهرداران نواحی نیز نرخ خود را دارد.»

«خرید و فروش پست‌ها در شهرداری» یکی از موضوعاتی است که کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران درباره آن تحقیقات کرده است. نرجس سلیمانی، رییس این کمیسیون در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که «نتیجه بررسی خرید و فروش پست در شهرداری چیست؟»، گفت: «متاسفانه گزارش‌های متعددی از بروز این اختلال در شهرداری به کمیسیون داده شد. متعاقب آن ضمن بررسی و جلسات با تعدادی از اشخاص که در موقعیت‌های مختلف با این مسئله مواجه شده بودند شکل گرفت و در حال حاضر مسئله در حال بررسی است. اصل موضوع وجود تخلفات را تایید می‌کنم. متاسفانه این مساله ریشه‌های تاریخی دارد و به دلایل متعدد در بعضی موارد به صورت محدود و داخلی در بخش‌هایی تبدیل به رویه‌های غلط و نامبارک نانوشته‌ای شده که در جزایر اختلال و فساد گسترش پیدا کرده است، همچون ویروس در فضا‌های مبهم و بدون نور.»

از سوی دیگر حراست شهرداری تهران پس از انتشار این خبر پیگیری و صحت‌سنجی آن را در دستور کار خود قرار داد. شهرداری تهران نیز اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک به این مهم پاسخ خواهد داد و پاسخی به سوال هم‌میهن نداد. حتی تماس با برخی از اعضای شورای شهر تهران که به نوعی حامی زاکانی هستند نیز بی‌پاسخ ماند. یکی از معاونان شهردار تهران نیز در این مورد اظهارنظر نکرد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در واکنش به اخبار برخی رسانه‌ها درباره پست فروشی در شهرداری تهران گفت: در شهرداری تخلفی انجام نشده و اگر تخلفی صورت گرفته باشد باید متخلف را با میخ به دیوار بکوبند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین