پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۶۶۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹
با اینکه قرار بود محموله غول پیکر در عرض هشت ماه از اراک به کرمان برسد، نزدیک به یک سال طول کشید. البته دلیل آن کاملا روشن است و تنها کافی است به روزی برگردیم که یک خبر عجیب در شبکه های اجتماعی سروصدای زیادی به پا کرد.چهارمین راکتور احیای آهن اسفنجی در جهان بالاخره به مقصد رسید. شاهکار متخصصان ایرانی با خلق یک شاهکار دیگر، از اراک به کرمان رسید. هرچند ،چندماهی از اتمام این پروژه می گذرد، اما اهمیت و عظمت آن به همراه تجارب صنعتی بدست آمده از این انتقال، قابل انکار نیست.

شعار سال: سال پیش بود که تصاویری از جابه‌جایی یک سازه عظیم‌الجثه به شبکه‌های اجتماعی رسید و به خاطر ابعادش تعجب همه را برانگیخت.سازه ای که به عنوان پهن‌‌ترین و بلندترین محموله تاریخ حمل‌ونقل فوق سنگین کشور لقب گرفت.  سازه ای بزرگ با ۱۲متر عرض، ۱۲متر ارتفاع، ۴۰متر طول و ۴۲۰تُن وزن از اراک به کرمان( مجتمع فولاد بوتیای ایرانیان واقع در چترود کرمان) که روی یک بوژی با ۳۳۶ چرخ گذاشته شده بود. این سازه بالاخره به مقصد رسید. آن زمان این نحوه انتقال با سرعت کم و  نیروی کشنده‌های بزرگ با ابهام‌های زیادی همراه بود. حتی برخی آن را مربوط به انتقال تجهیزات نظامی می‌دانستند که در نهایت کمی بعد از این کنجکاوی‌ها مشخص شد ارتباطی به صنایع نظامی ندارد.

انتقال راکتور ساخت شرکت ماشین‌سازی اراک به کرمان

کار ساخت آن هم حدودا ۱۶ ماه زمان برده است. گویا قبل از این، سه عدد دیگر در آمریکا، فرانسه و آلمان ساخته‌شده و این چهارمین‌بار در دنیاست که چنین قطعه‌ای ساخته می‌شود.این راکتور می‌تواند سالی دو میلیون تُن آهن در کشور تولید کند و گویا با این میزان تولید بخش قابل‌توجهی از نیاز کارخانجات تولید فولاد داخل به تامین آهن اسفنجی از خارج کشور، برطرف می‌شود(آهن اسفنجی، نوعی آهن است که از احیای سنگ آهن به دست می‌آید و از آن برای ساختن فولاد استفاده می‌شود).

۲۰ روز طول کشید تا بوژی ۲۱ محوره را آماده‌کردند. بعد از آن نوبت بارگیری بوده و یک روز طول‌ کشیده‌ است تا بوژی داخل سالن برود و بارگیری شروع‌شود. یک هفته هم صرف بستن سیم بکسل‌های مهار و کشیدن چادر شده‌است. هر یک کیلومتر حرکت آن‌ها میانگین ۶ ساعت طول می‌کشید. گاهی ۴۰ کیلومتر را ۵ ساعته طی کرده‌اند و گاهی بیشتر. حتی روز‌هایی بوده که کلا یک کیلومتر مسیر رفته‌اند.با اینکه قرار بود محموله غول پیکر در عرض ۶ ماه از اراک به کرمان برسد، نزدیک به یک سال طول کشید. دو ماشین اسکورت، دو شاگرد، یک مکانیک بوژی، یک نماینده و ۱۰ نفر اکیپ برق که با ۳ بالابر برقی آنها را همراهی می‌کردند.

قاسم کریمی که هم‌صنفی‌هایش او را به «قاسم فسا» هم می‌شناسند، اهل فسا استان فارس است و به قول رفقایش سلطان جاده. ۴۲ ساله است و ۱۴ سالی می‌شود که با بوژی بار‌های فوق‌سنگین و ترافیکی را به مقصد می‌رساند. او راننده اصلی حمل این بار فوق‌سنگین است.

تعداد بازدید : 10
 
تعداد بازدید : 3
 
این محموله‌ها فقط از شش صبح تا شش عصر مجاز به حرکتند و در شب و روزهای تعطیل حق تردد در جاده‌ها را ندارند. علاوه بر این حجم بزرگ آنها معمولا راه را می‌بندد و به همین دلیل هر چند وقت یک بار کنار می‌زنند که رانندگان خودروهای دیگر بتوانند به مسیرشان ادامه دهند. 
 

انتقال راکتور ساخت شرکت ماشین‌سازی اراک به کرمان

چهارمین راکتور احیای آهن اسفنجی در جهان بالاخره به مقصد رسید. شاهکار متخصصان ایرانی با خلق یک شاهکار دیگر، از اراک به کرمان رسید.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۴
0
0
شهریور ماه بود که خیلی هم سر و صدا کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۳
0
0
چقدر گنده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین