پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
امام جمعه فریدن گفت: این بی مدیریتی است که ما اکنون در کنار چشمه هستیم و در تامین آب شرب که جزء اولویت های اول هر شهرستان است مشکل داریم.

شعار سال: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان در جلسه حل مشکلات آبروستاهای فریدن با بیان اینکه تأمین آب آشامیدنی سالم بر اساس استانداردهای تصویب‌ شده از طرف وزارت نیرو یکی از وظایف مهم این شرکت است، اظهار کرد: اگر در مکانی نیز آب آلوده باشد، ما حتی بگوییم که آب وجود ندارد این کار را صورت خواهیم داد.

محمد حسین قرائتی ادامه داد: یکی از کارهایی که این چند سال اخیر در بحث سلامت آب صورت گرفت، تاسیس یکی از بهترین آزمایشگاه های فلزات سنگین کشور در اصفهان بود که این امر نیز فقط برای تامین آب شرب سالم انجام شد.

وی با این عنوان که اصلاح شبکه یکی از راهکارهای صرفه جویی در آب است، تاکید کرد: دیگر در استان امکان حفر چاه به آن صورت وجود ندارد و اعتقاد داریم برای تامین آب باید اصلاح شبکه صورت بگیرد که خود این امر با حفر چندین چاه برابر است و از هدر رفت آب جلوگیری می کند.

قرائتی با اشاره به اینکه مجتمع‌های روستایی، مجتمع‌هایی هستند که تعداد روستاهای زیادی را در بر می‌گیرند و اگر در مرحله بهره‌برداری قرار بگیرد از حجم طرح آب‌رسانی سیار به روستاها کاسته می‌شود، گفت: یکی از راه ها که آب سالم در اختیار مردم قرار گیرد ایجاد چنین مجتمع های است که کار مطالعاتی انجام شده تا در تمام روستاها این امر انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان اظهار کرد: امسال با اعتبار تخصیص یافته از محل صندوق توسعه ملی برای ۱۳ روستای این استان، دستگاه حذف نیترات از آب خریداری شد که فریدن و روستاهای غرب استان اصفهان از روستاهایی است که این دستگاه برای آنها خریداری شد.

وی ادامه داد: تعدادی از این دستگاه ها تا پایان سال جاری نصب خواهد شد تا از این طریق حدودی از مشکلات آبرسانی سیار کاسته شود.

جواب بی برنامه گی مسئولان را نباید مردم فریدن بدهند

امام جمعه داران در این جلسه یکی از خواسته های مهم مردم در شهرستان فریدن را تامین آب شرب از منابع پایدار دانست و بیان کرد: این امر امسال باید اجرای شود و نباید جواب بی برنامه گی برخی از مسئولان را مردم فریدن بدهند.

حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی در انتقاد به اینکه هم اکنون از حوضه آبریز زاینده رود ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب خارج می شود و برای اولویت های دوم و سوم استان های دیگر بهره برداری می شود، گفت: این بی مدیریتی است که ما اکنون در کنار چشمه هستیم و در تامین آب شرب که جزء اولویت های اول هر شهرستان است مشکل داریم.

وی ادامه داد: اکنون ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب از سمت چشمه لنگان به سمت سد زاینده رود می رود ولی به خاطر عدم بستر سازی درست رودخانه، باید دید آیا این حجم آب به سد می رسد؟!

حجت الاسلام سیاوشی با بیان اینکه عدم مدیریت صحیح مدیران استان در بهره برداری از آب منطقه نباید مردم را تحت فشار بگذارد، تاکید کرد: این درست نیست ما در کنار دریایی از آب باشیم ولی به خاطر برخی بی سلیقگی ها مردم آب ناسالم بخورند.

این روحانی در خطاب به برخی مدیران که می گویند« آب فریدن سالم است» اظهار کرد: آقایان اگر می گویند آب سالم است و مشکلی ندارد پس بیایند این دستگاه حذف نیترات زدا را بردارند پس چرا این کار را نمی کنند؟! پس حتما آب شرب ما مشکل دارد؟!

وی ادامه داد: این که بیایم دستگاه نیترات زدا بیاوریم یا چاه حفر کنیم، با این وضعیت خشک سالی و کاهش آب های زیر زمینی این کارها مشکل ما را حل نخواهد کرد البته جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه داران افزود: خود استاندار قول تامین آب پایدار از چشمه لنگان را برای فریدن دادند و امسال نیز باید کلنگش به زمین بخورد و اگر این امر صورت نگیرد، مسئولان استان خود پاسخگوی مردم باشند.

حجت الاسلام سیاوشی اظهار کرد: مشکل آب در فریدن یک امر سیاسی نیست که بخواهیم به سیاست وصلش کنیم، ما در اینجا مشکل داریم واقعا باید به فریاد این مردم رسید الان روستاهای موغان، غرغن و . ببینید چه اتفاقی افتاده است.

دیده نشدن اعتبار برای پروژه های آبرسانی فریدن در برنامه بودجه ششم

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از خدمات بهداشتی اولیه سازمان جهانی بهداشت، فراهم شدن آب شرب سالم برای مردم تا سال ۲۰۰۰ بود، گفت: اکنون ما در سال ۲۰۱۷ هستیم و در اولین گام های اجرای اصول phc سازمان جهانی بهداشت مشکل داریم و این هم در طول سالها با مدیریت ها مختلف اتفاق افتاده است.

اکبر ترکی ادامه داد: با این شرایط که در شهرستان وجود دارد و امام جمعه شهرستان به واقع به آنها اشاره کرد حال این سوال پیش می آید چرا در برنامه بودجه توسعه ششم هیچ یک از پروژه آبرسانی روستاهای فریدن وجود ندارد؟ نه در طرح های ملی، نه طرح های ملی استانی و نه در طرح های ویژه استانی؟!

وی افزود: ما باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم مشکلات قبل را حل و نارسایی ها را جبران و نقاط قوت را برای رسیدن به نقطه مطلوب تقویت کنیم.

فریدن در عین محرومیت شهرستان برخوردار به شمار می رود!!

فرماندار شهرستان فریدن در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه برخی تصمیمات مسئولان در گذشته باعث شده اکنون با مشکل روبرو شویم، گفت: در تعجبم چرا در این شهرستان در خصوص مجتمع های آبرسانی کم کاری شده است و اکنون نیز برخی از آنها از رده اعتباری خارج شده اند.

کمال رضایت با بیان اینکه این منطقه محروم و بی بهره از امکانات است، گفت: در گذشته مسئولان باعث شدند این منطقه از محرومیت خارج شود و اکنون نمی توانیم از شاخصه ها و امتیازات آن استفاده کنیم و باید این امتیاز بازگشت داده شود.

وی در انتقاد به اینکه بخواهیم یک شیر آب در وسط یک روستا بگذاریم و مردم مجبور شوند برای تامین آب شرب از آن استفاده کنند، این امر را شایسته ندانست و گفت: روستاهای فریدن به خاطر مشکلات بسیار اکنون جوان هایش مهاجر شدند و اکثر اهالی آن مسن بوده و این امر برای آنها مشکل است که باید برای تامین آب این چنین روندی را طی کنند.

رضایت در اشاره ای کوچک به اتفاقات در شهرستان های استان، بیان کرد: مردم این شهرستان در عین فقر خیلی محجوب هستند، ببینید برخی از شهرستان ها برای تامین آب کشاورزی چه حرکت های را انجام می دهند ولی این شهرستان در آب شرب مشکل دارد و چشم به حرکت مدیریت ها دارند.

فرماندار فریدن یکی از علل خشک شدن زاینده رود را به خاطر ظلمی که به این شهرستان روا شده دانست و عنوان کرد: اگر امروز می بینیم زاینده رود خشک می شود به خاطر این است که در این شهرستان مردم در کنار آب هستند و از مشکل آب شرب رنج می برند.

وی حل مشکلات فریدن را منوط به یک حرکت جهادی از طرف مسئولان عنوان کرد و گفت: باید به این شهرستان یه نگاه ویژه کرد چون اکنون برخی شاخصه ها به خاطر اینکه از نقطه محروم بودن خارج شدیم دیده نمی شود.

پروژه های به مانند تاسیس مجتمع های آبی در شهرستان نیز مورد بررسی قرار گرفت و بخشداران بخش مرکزی و بخش زنده رود نیز با بیان مشکلات روستاها و حل تمام مشکلات را منوط به تامین آب شرب از منابع پایدار دانستند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ 19 دی 95، کد مطلب: 1001094: www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین