پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۸۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: یک میلیون و 134 هزار تن انواع کالای غیرنفتی در نه ماه امسال از این استان به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد افزایش دارد.

شعار سال : جعفر اصغری افزود: ارزش محموله های صادراتی استان در سال جاری 610 میلیون دلار است. متوسط قیمت هر تن کالا صادراتی استان مرکزی 57 دلار ارزیابی شده است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه کالاهای استان مرکزی به 59 کشور صادر شده است، عنوان کرد: ترکیه با 28 درصد، افغانستان با 27 درصد، عراق با 21 درصد و ترکمنستان با هفت درصد پذیرای بیشترین محموله های صادراتی امسال استان به کشورشان بودند.

وی، فرآورده های پتروشیمی، شمش آلومینیوم، قیر، انواع شیشه، الیاف پلی استر، گوشت، سیمان و گل و گیاه را بیشترین کالاهای صادراتی استان مرکزی در سال جاری عنوان کرد.  اصغری گفت: ارزش کالاهای صادراتی استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش دارد.

وی، میزان واردات استان مرکزی به استان مرکزی را در سال جاری 79 هزار تن به ارزش 167 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: ارزش کالاهای وارداتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نه درصد و وزرن کالاهای وارداتی نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.
اصغری یادآور شد: بیشترین کالاهای وارداتی را پودر آلومینا، آند کربنی، کویل آلومینیوم، خط تولید آمپول ،شمش آلومینیوم اعلام کرد و امارات متحده عربی، ترکیه و چین بیشترین صادرکنندگان به استان مرکزی بودند.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی متوسط قیمت هر تن کالای وارداتی به استان را 2 هزار و 114 دلار عنوان کرد.  اصغری خاطرنشان کرد: عمده کالاهای وارداتی، مواد اولیه شرکت ها و کارخانه های تولیدی است.  وی گفت: با توجه به اینکه صادرات کالاهای غیر نفتی یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است باید با حمایت های نقدی از صادرکنندگان در راستای تحقق این خواسته معظم له بیش از پیش تلاش کرد.

به گفته وی، از آنجا که خروج از رکود و اجرا شدن اقتصاد مقاومتی در گرو صادرات است، می طلبد بررسی و دلایل کاهش صادرات آسیب شناسی و روش های نوین تجارت در زنجیره راهبردی صادرات به صورت جدی دنبال شود.

وی بیان کرد: تولید با کیفیت محور اصلی پیشرفت و توسعه است و افزایش تولید، باعث افزایش اشتغال و درآمد ملی و افزایش صادرات و واردات می شود از این رو با توجه به اهمیت صادرات، دولت باید بستری مناسب را برای هرچه بهتر اجرا شدن این مهم فراهم کند.
استان مرکزی با 2 هزار و 800 واحد صنعتی چهارم قطب صنعت کشور است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 28 دی 1395، کد مطلب:82390204 : www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
خیلی کمه برای چنین استان توانمندی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین