پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸
مدیر مطالعات و برنامه ریزی امور مناطق مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از برگزاری نشست علمی - تخصصی «سبک زندگی و الگوی مصرف»، در هشتمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری خبر داد.

شعار سال: حمید قربانی با اعلام خبر برگزاری نشست علمی - تخصصی «سبک زندگی و الگوی مصرف»، در هشتمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری و دومین کنفرانس علمی مدیریت شهری، گفت: در سال های اخیر با توجه به تغییر شیوه های زندگی ، نه تنها الگوهای مصرف بلکه الگوهای کار و فراغت نیز دستخوش تغییر شده است و همین امر به دنبال خود تغییر نظام های ارزشی و تعلقات اجتماعی را به دنبال داشته است.

وی عنوان کرد: بررسی نوع مصرف انسان شهر نشین و نگرانی و ناامنی که به دنبال این تغییرات ایجاد شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است که لازم است این مسئله مورد بررسی قرار گیرد.

قربانی گفت: با توجه به اهمیت موضوع ، در این نشست وجوه سبک زندگی در جامعه امروزه ، تشویش ها و نا امنی های ناشی از آن و هم چنین روش های برخورد و کنار آمدن با این چالش مورد بررسی قرار می گیرد.

نشست علمی - تخصصی «سبک زندگی و الگوی مصرف»، با حضور نعمت الله فاضلی، محمد امین قانعی راد و وحید شالچی یکشنبه ۲۲ آذر ماه، از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در سالن فجر، ساختمان مجموعه تالارهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برگزار خواهد شد.

بررسی سرمایه انسانی سازمان‌ها با کانون‌های ارزیابی توسعه

همچنین مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی توسعه منابع انسانی مرکز مطالعات گفت: نشست علمی - تخصصی کانون‌های ارزیابی و توسعه، در هشتمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نو‌آوری و دومین کنفرانس علمی مدیریت شهری ۲۲ آذر ماه برگزار می‌شود.

روح الله علیخان گرگانی با اشاره به اینکه مهم‌ترین سرمایه سازمان‌ها را منابع انسانی مستعد آن‌ها است، افزود: امروزه «جنگ استعدادها»از مهم‌ترین دغدغه‌های سازمان‌های متعالی است.

وی عنوان کرد: کانون‌های ارزیابی یکی از ابزارهای مبتنی بر معیار شایستگی در جذب، شناسایی و ارتقاء نیروهای مستعد است که با بهره‌گیری از آن نقاط قوت و ضعف مدیران ارزیابی می‌شود و ضمن شناخت دقیق از دانش، مهارت و شایستگی آن می‌توان برنامه جامعی را برای توانمند سازی مدیران ارائه کرد.

نشست علمی - تخصصی «کانون‌های ارزیابی و توسعه»، یکشنبه ۲۲ آذر ماه، از ساعت ۱۰ الی ۱۲ با سخنرانی دکتر عباس بابایی، روح اله علیخان گرگانی، عین اله فرامرز و ابراهیم شیخ، در سالن اصلی، ساختمان مجموعه تالارهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برگزار خواهد شد.

بررسی پایش سلامت زیر ساخت‌های عمرانی شهر تهران

بر اساس این گزارش مدیر امور فنی، عمرانی، استانداردسازي و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران نیز از برگزاری نشست علمی- تخصصی «پایش سلامت زیرساخت‌های عمرانی شهر تهران» در هشتمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری و دومین کنفرانس علمی مدیریت شهری(جایزه جهانی تهران) خبر داد.

مهدی آشتیانی با اشاره به سیستم‌های پایش سلامتی سازه‌ها گفت: این سیستم‌‌ها برای استفاده در تأسیسات زیربنایی شهری با تمرکز بر توجه به مسائل طراحی، ایمنی کاربران و بهینه‌سازی نگهداری این سیستم معرفی شده است.

وی افزود: به منظور بهره‌گیری بیشتر و مناسب‌تر از سرمایه‌گذاری در سیستم‌های پایش سلامتی سازه‌ها، اعمال یک فلسفه طراحی با تمرکز بر مسئله بهینه کردن شکل سیستم هوشمند شهر تهران ضروری است.

نشست «پایش سلامت زیرساخت‌های عمرانی شهر تهران» یکشنبه ۲۲ آذر ماه، از ساعت ۱۰الی ۱۲ با سخنرانی علی اکبر رمضانیانپور (استاد دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر) و وحید شاه حسینی (استادیار دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر) در سالن فجر، ساختمان مجموعه تالارهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برگزار خواهد شد.

بازآفرینی شهری؛ فرصتی برای توسعه درون زا در شهر تهران

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی معماری، شهرسازی مرکز مطالعات از برگزاری نشست علمی- تخصصی«بازآفرینی شهری؛ فرصتی برای توسعه درون زا در شهر تهران»، در هشتمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری و دومین کنفرانس علمی مدیریت شهری (جایزه جهانی تهران) خبر داد.

هانیه هودسنی، با اشاره به مشکلات به وجود آمده در پی افزایش روزافزون جمعیت، گفت: این روند افزایشی و فعالیت در شهرها راه‌حل‌های متفاوت و گاه متناقضی جهت توسعه شهرها مطرح کرده که سبب شکل‌گیری حومه‌های شهری، حاشیه نشینی، رکود و فرسودگی در برخی از نواحی شهرها به ویژه در اواخر قرن بیستم گردیده است.

وی افزود: ادامه این روند ضمن آنکه رشد پراکنده شهرها را در اراضی و محیط زیست اطرافشان موجب شد، زمینه بازماندن نواحی مرکزی شهرهای سنتی را نیز از جریان توسعه فراهم آورده است.

نشست «بازآفرینی شهری؛ فرصتی برای توسعه درون زا در شهر تهران یکشنبه ۲۲ آذر ماه، از ساعت ‍۱۴ الی ۱۶با سخنرانی محمد حسین شریف زادگان، محمدسعید ایزدی و مظفر صرافی، در سالن بهمن، ساختمان مجموعه تالارهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برگزار خواهد شد.

بهبود شرایط زیستی پایتخت

همچنین در این همایش نشست علمی - تخصصی «نگاهی بر دستاوردهای کمپین آسمان آبی و زمین پاک»، برگزار می شود. مهندس هادی افراسیابی مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی خدمات شهری و محیط زیست، در رابطه با مشکلات زیست محیطی شهر تهران گفت: امروزه کلانشهر تهران با مسائل و مشکلات زیست‌محیطی عدیده‌ای مواجه است که برخی از آنها منبعث از تغییرات اقلیمیِ جهانی و منطقه‌ای، و برخی نیز ناشی از ناکارآمدی‌ها، ناهماهنگی‌ها و بی‌توجهی‌ها در مقیاس محلی است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره، همایش‌ها و کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی، و نیز تشکیل کمپین‌های حمایتی می‌تواند در جهت آگاه‌سازیِ هر چه بیشتر متولیان امر و نیز بسترسازی برای انجام اقدامات پیشگیرانه مثرثمر باشد.

این نشست با موضوع «نگاهی بر دستاوردهای کمپین آسمان آبی و زمین پاک»، دو‌شنبه ۲۳ آذر ماه، از ساعت ۱۰ الی ۱۲ با سخنرانی دکتر لاهیجانیان ، منوری ، منصوری ، شاعری و جعفری در سالن فجر، ساختمان مجموعه تالارهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برگزار خواهد شد.

اجرای طرح مناطق کم انتشار آلودگی هوا، برای رسیدن به شرایط استاندارد کیفیت هوا

در این همایش همچنین نشست علمی - تخصصی "واکاوی طرح کنترل آلودگی هوای شهر (کاهش) در مدیریت ترافیک"، برگزار خواهد شد.

امیر روحی مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی امور حمل‌و‌نقل و ترافیک در تعریف مناطق کم انتشار آلودگی هوا، گفت: مناطق کم انتشار آلودگی هوا(LEZ)مناطق جغرافیایی هستند که ورود وسایل نقلیه آلاینده در آن‌ها، با هدف افزایش کیفیت هوا محدود شده است. این اقدام بطور معمول، با ممنوعیت تردد وسایل نقلیه آلاینده صورت می‌گیرد که البته با دریافت هزینه از این وسایل همراه می‌شود.

این نشست با موضوع «واکاوی طرح کنترل آلودگی هوای شهر (کاهش) در مدیریت ترافیک»، دو‌شنبه ۲۳ آذر ماه، از ساعت ۱۰ الی ۱۲ با سخنرانی وحید حسینی (عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف)، یوسف رشیدی (عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و مدیر کل مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست)، مهندس مرتضی خشایی پور (معاون مطالعات سازمان حمل‌و‌نقل وترافیک)، ولی آذروش (مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران) و حسین شهید زاده (قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران) در سالن بهمن، ساختمان مجموعه تالارهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برگزار خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر,تاریخ انتشار 19 آذر 1394,کد مطلب: 2996994

www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین