پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۵۴۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی گفت: «شعاری که ما برای نوروز امسال در نظر گرفته‌ایم، حفاظت دانش‌محور، مشارکت اجتماعی و امنیت پایدار است که باید متعهدانه این شعار را اجرایی کنیم.

شعارسال: سردار امیر رحمت‌اللهی فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در مراسم اختتامیه کارگاه تخصصی «آموزش ارتقای دانش و مهارت‌های حرفه‌ای حفاظت از میراث‌فرهنگی» که امروز 11 اسفند در دانشکده علوم‌وفنون دانشگاه علوم‌انتظامی امین برگزار شد، گفت: یک رابطه معنادار بین حفاظت و امنیت وجود دارد و می‌توان گفت در بسیاری از مواقع حفاظت مقدم بر امنیت است.

او ادامه داد: ادبیاتی که ما تلاش می‌کنیم از آن استفاده کنیم مصداق «حفاظت اطمینان‌بخش و امنیت پایدار است و شعاری که ما برای نوروز امسال در نظر گرفته‌ایم ”حفاظت دانش‌محور، مشارکت اجتماعی و امنیت پایدار» است که باید متعهدانه این شعار را اجرایی کنیم.

رحمت‌اللهی اضافه کرد: وظایف حفاظتی مأموران یگان حفاظت در حوزه جغرافیایی از مؤلفه‌های بسیار پیچیده‌ای در امنیت اجتماعی اثر می‌پذیرد، چراکه حفاظت اطمینان‌بخش از تمام اموال منقول و غیرمنقول تابعی است از امنیت اجتماعی و اگر ما وظایف خود را به‌درستی انجام دهیم می‌توانیم نقش مؤثری در تحقق امنیت اجتماعی داشته باشیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی تصریح کرد: اماکن، بناها، محوطه‌ها، سایت‌های تاریخی و اموال منقول و غیرمنقول سازمان میراث‌فرهنگی بخش جدایی از کشور نیستند و صرف‌نظر از ارزشمندی این آثار، هویت تاریخی این آثار مسئولیت ما را در حفظ این مواریث مضاعف می‌کنند.

او ادامه داد:در سال 95 تلاش کردیم رویکرد علمی و اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار قرار دهیم. براساس ماده 8 آیین‌نامه حفاظت از میراث‌فرهنگی که بر آموزش‌های تخصصی دانشجویان دانشگاه پلیس در حوزه حفاظت از میراث‌فرهنگی تأکید دارد، کتاب مدیریت جرائم علیه میراث‌فرهنگی تهیه شده و به‌زودی به‌چاپ می‌رسد. این کتاب منبع بسیار ارزشمندی برای دانشجویان دانشگاه پلیس است تا از موارد مهم در این حوزه مطلع شوند.

رحمت‌اللهی همچنین به امضای تفاهم‌نامه با دانشکده علوم‌وفنون اشاره کرد و افزود: یکی از بندهای این تفاهم‌نامه در زمینه معرفی عنوان پایان‌نامه‌های دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد است که در این حوزه حدود 16 مورد احصا شده است.

وی افزود:افرادی که مأموریت‌هایی را به‌صورت چندوجهی در حوزه امنیتی و حفاظتی و اطلاعاتی انجام می‌دهند باید از قابلیت‌ها و توانمندی‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای مشابه با شغلشان برخوردار باشند. در طول سال جاری سه کارگاه آموزشی با عناوین «نقش اسکورت و نظارت بر جابه‌جایی اموال فرهنگی‌تاریخی»، «نقش و جایگاه یگان در توسعه گردشگری» و «کارگاه ارتقای دانش و مهارت‌های حرفه‌ای کارکنان یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی» برگزار شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی در پایان اظهار داشت: امیدواریم مأموران یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی با برگزاری این کارگاه‌های آموزشی و با بهره‌گیری از علم و تجربه، در انجام مأموریت‌های خود برای حفاظت اطمینان‌بخش و دستیابی به امنیت پایدار موفق‌تر عمل کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 11اسفند1395، کدخبر: 6000203: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین