پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۸۷۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: تکدی‌گری حاوی پیامدهای منفی فرهنگی و اجتماعی برای کشور است که باید ریشه ها و راه‌های رفع تکدی‌گری را پیدا کرد.

شعار سال :سرهنگ نصرالله عباسی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان رفسنجان اظهار داشت: پدیده تکدی گری با ساختارهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر جامعه‌ای در ارتباط است.

وی افزود: متکدیان با سوءاستفاده از احساسات و عواطف انسانی سعی در کسب منافع خود دارند، متکدیان هیچ مسئولیت اجتماعی نداشته و انتظار دارند دیگران به آنها کمک کنند و در واقع متکدیان سربار جامعه هستند.

فرمانده انتظامی رفسنجان تصریح کرد: در کشور ما متکدیان دو طیف بومی و خارجی هستند که این متکدیان نه‌ تنها به تولید و کار نمی پردازند بلکه علاوه بر مصرف‌گرایی در مسیرهای انحرافی و غیرقانونی گام برمی‌دارند و هرجا بتوانند سرقت می‌کنند.

عباسی اضافه کرد: کودکان خیابانی امروز متکدیان فردا هستند و باید به طور جدی به فکر پیداکردن چاره برای رفع این چهره زشت از سطح شهر باشیم.

این مقام انتظامی بیان کرد: طبق مواد ۷۱۲ و ۷۱۳ قانون مجازات اسلامی تکدی‌گری جرم است و سال ۷۲ قانون تصویب کرد که نیروی انتظامی و شهرداری موظف به جمع‌آوری متکدیان هستند.

فرمانده انتظامی رفسنجان تصریح کرد: ابتدا باید فرهنگ‌سازی شود سپس مقابله صورت گیرد، همچنین برای توانمندسازی و حرفه‌آموزی متکدیان جهت احراز شغلی مناسب برنامه‌ریزی شود در صورتی که وزارت کار تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 1 تیر 96،کدمطلب:4012158، www.mehrnews.com



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین