پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۶۶۰
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
از زمان اختراع دوربین عکاسی، عکاسی نقش محوری در ثبت و ضبط گذشته بازی کرده تا نسل‌های بعد بتوانند شاهد اتفاقات و صحنه‌های روزمره گذشتگان باشند.

شعار سال: از زمان اختراع دوربین عکاسی، عکاسی نقش محوری در ثبت و ضبط گذشته بازی کرده تا نسل‌های بعد بتوانند شاهد اتفاقات و صحنه‌های روزمره گذشتگان باشند. میلیارد‌ها عکس در طول این سال‌ها گرفته شده، اما تنها بخش کوچکی از عکس‌های کمیاب تاریخی اثر ماندگاری روی ما می‌گذارند که هرگزفراموش نخواهد شد. اگر هر عکس هزار کلمه برای گفتن داشته باشد، این عکس‌های کمیاب تاریخی چندین جلد حرف برای گفتن دارند به خصوص برخی از آن‌ها که مشهورترین چهره‌های تاریخ را در مکان های غیرمنتظره به شما نشان می‌دهند.

بازدید رئیس جمهور

رئیس جمهور، آبراهام لینکلن در سال ۱۸۶۳ از آنتی‌تام بازدید کرد. او توسط آلن پینکرتون و جان مک کلرناند همراهی می‌شد. این عکس در مقابل چادر فرماندهی ایالات متحده گرفته شده است.


بیل کلینتون چهار ساله (۱۹۵۰)

در اینجا رئیس جمهور سابق آمریکا، بیل کلینتون در اولین سال‌های کودکیش مشاهده می‌شود. در این عکس کلینتون چهار الی پنج ساله است و در دهه ۱۹۵۰ گرفته شده است.


کوهی از جمجمه گاومیش کوهان دار آمریکایی (۱۸۷۰)

در این عکس قدیمی دو مرد در کنار جمجمه گاو‌ها مشاهده می‌شوند. قرار است این جمجمه‌ها به کود تبدیل شوند.


پایان خونین گانگسترهای مشهور

بونی و کلاید دو گانگستر مشهور آمریکایی در دوران رکود بزرگ بودند. این باند دو نفره اغلب از فروشگاه‌های کوچک و ایستگاه‌های سوخت دزدی می‌کردند و در نهایت مرگ خونینی را در سال ۱۹۳۴ توسط افسران پلیس تجربه کردند. خودروی آن‌ها که در اثر گلوله سوراخ سوراخ شده را در این تصویر مشاهده می‌کنید.


شاهدان فاجعه

در ۲۸ ژانویه ۱۹۸۶، شاتل فضایی چلنجر ۷۳ ثانیه بعد از پروازش منفجر و تکه تکه شد و تمام هفت نفر خدمه آن جان خود را از دست دادند. واکنش افرادی که از زمین آن را تماشا می‌کردند مشاهده می‌کنید.


ماسک گاز کودکان در جنگ جهانی دوم

ماسک گاز کودکان به شکل شخصیت کارتونی محبوب دیزنی، میکی ماوس در موزه نمایش داده می‌شود.


یک دیدار بزرگ

فیزیکدان مشهور آلمانی، آلبرت انیشتین همراه با همسرش (در جلو) و گروهی از دوستانش در این عکس دیده می‌شود.


تمرین برای یک سخنرانی بزرگ

هیتلر سخنرانی و ژست هایش را در مقابل یک عکاس تمرین می‌کند تا بتواند حرکاتش و تاثیرات آن را مطالعه کند. هیتلر یک سخنران عمومی محرک بود.


ژنرال آیزنهاور، ۱۹۴۵

فرمانده عالی نیروهای متفقین، ژنرال آیزنهاور همراه با ژنرال عمر برادلی و ژنرال جورج پاتون در حال بازرسی آثار هنری دزدیده شده توسط سربازان نازی در معدن نمک آلمان


درخشان‌تر از هزاران خورشید

این تصویر وحشتناک و غم انگیز دختربچه‌ای را نشان می‌دهد که از بمب اتم هیروشیما در شش آگوست ۱۹۴۵ جان سالم به در برده، اما چشمانش را از دست داده است. این بمباران حدود ۹۰ تا ۱۴۶ هزار نفر را در هیروشیما کشت.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 4 دی 96، کد مطلب: 6373677: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین