پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۲۸۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تنوع مدارس عامل اصلی استفاده از کتاب‌های کمک درسی است؛ خانواده‌ها تمایل دارند فرزندانشان با استفاده از این کتاب‌ها از دانش‌آموزان دیگر برتری پیدا کنند؛ بهترین راهکار برای حذف کتاب‌های کمک درسی، کاهش تنوع مدارس است.

شعارسال:عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تنوع مدارس عامل اصلی استفاده از کتاب‌های کمک درسی است؛ خانواده‌ها تمایل دارند فرزندانشان با استفاده از این کتاب‌ها از دانش‌آموزان دیگر برتری پیدا کنند؛ بهترین راهکار برای حذف کتاب‌های کمک درسی، کاهش تنوع مدارس است.

 محمد بیرانوندی با انتقاد نسبت به استفاده از کتاب‌های کمک‌های درسی در مدارس، گفت: با توجه به زمانی که دانش‌آموزان دارند، نمی‌توانند هم کتاب‌های درسی و هم کمک درسی را درست و کامل مطالعه کنند؛ به عبارتی یادگیری تمام یافته‌های دنیا در مدت تحصیل برای دانش‌آموزان امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی بخشی از سوال‌های کنکور اطلاعات عمومی بود و بخش دیگر سوالات از کتاب‌های درسی طرح می‌شد اما امروزه تمام سوال‌های کنکور از مطالب موجود در کتاب‌های درسی است، بنابراین استفاده از کتاب‌های کمک درسی نیاز نیست.

وی با بیان اینکه برخی از کتب کمک درسی مهارت دانش‌آموزان را در پاسخگویی به سوال‌های کنکور و آزمون‌ها‌ افزایش می‌دهد، اظهار کرد: دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه یا برخی مدارس که آزمون ورودی دارند از این کتاب‌ها استفاده می‌کنند و در واقع برای تقویت تست‌زنی دانش‌آموزان به کار می‌رود.

این نماینده مجلس با انتقاد از وجود مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، بیان کرد: وجود این مدارس باعث می‌شود که دانش‌آموزان ناچار به استفاده از کتاب‌های کمک درسی شوند، چرا که برای موفقیت در آزمون ورودی باید توانایی تست‌زنی داشته باشند.

بیرانوندی یادآور شد: تنوع مدارس عامل اصلی استفاده از کتاب‌های کمک درسی است؛ خانواده‌ها تمایل دارند فرزندانشان با استفاده از این کتاب‌ها از دانش‌آموزان دیگر برتری پیدا کنند؛ بهترین راهکار برای حذف کتاب‌های کمک درسی کاهش تنوع مدارس است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه تاکید کرد: استفاده از کتاب‌های کمک درسی باعث استرس دانش‌آموزان می‌شود چرا که باید علاوه بر کتب درسی این کتاب‌ها را نیز مطالعه کنند؛ وجود این کتاب‌ها از یک سو به دانش آموزان آسیب وارد می‌کند و از سوی دیگر بار مالی زیادی به خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار16دی 96،کدخبر: 334483 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین