پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: گرانی ورود به محدوده طرح‌ ترافیک باعث می‌شود شهروندان از راه‌های جایگزین استفاده کنند

شعارسال : محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور در چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران به دفاع از طرح جدید ترافیک پرداخت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه وضع کنونی طرح ترافیک در تهران نه کمکی به رفع ترافیک کرده و نه تأثیری در کاهش آلودگی هوا داشته است، اظهار کرد: در طول دوره قبلی شهرداری تهران، 42 درصد به ظرفیت تردد در محدوده طرح ترافیک افزوده شد که دلیل آن فشار دستگاه ها و نهادهای مختلف برای افزایش سهمیه بوده است.

پورسید آقایی تصریح کرد: برای طرح جدید مطالعات زیادی صورت گرفته و نواقص آن رفع شده است و علاوه بر این از 4 ماه قبل برای بازنگری طرح ترافیک اقداماتی را در دست انجام داشتیم.

وی در خصوص ایده های مورد استفاده در سایر کشورهای دنیا اظهار کرد: ترافیک در مناطق مرکزی شهر با تعیین قیمت کاهش پیدا کرده و نرخ ها برای ورود به محدوده مرکزی طرح ترافیک به روزرسانی شده است .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به نرخ های مصوب برای طرح جدید ترافیک، گفت: در این شرایط با اعمال این نرخ ها میزان تقاضای ورود به محدوده مرکزی شهر 20 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

پورسید آقایی با اشاره به اینکه گرانی ورود به محدوده طرح ترافیک باعث می شود شهروندان از راه های جایگزین استفاده کنند، خاطرنشان کرد: نگرانی هایی در اجرای طرح ترافیک وجود دارد و اگر قیمت های ورود به محدوده طرح ترافیک کنترل نشود، ما از سقف 103 هزار خودرو برای ورود به محدوده استفاده خواهیم کرد.

پورسید آقایی با اشاره به سهمیه های اقشار خاص برای ورود به محدوده طرح ترافیک، خاطرنشان کرد: 63 هزار خودرو مجوزهای دائمی می گیرند، اما برای این خودروها نیز مکانیزیم پرداخت وجود دارد تا ملزم به پرداخت 36 هزار تومان عوارض شوند.

وی افزود:مقامات کشوری، پزشکان و سایر مشاغلی که باید در محدوده طرح ترافیک تردد داشته باشند، می توانند مجوز دائمی بگیرند و روزانه 36 هزار تومان باید پرداخت کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه طرح جدید نظر تمام دستگاه های اجرایی را جلب کرده است و مراجع تصمیم گیری قانع شده اند، گفت: مسئولان رده بالا در استانداری، وزارت کشور و نیروی انتظامی این طرح را پذیرفته اند و معتقدند که اجرای آن سبب کاهش ترافیک و آلودگی هوا خواهد شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار:8 بهمن 1396، کدخبر: 3961108149،www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین