پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۹۲۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
ثبت سفارش برای واردات کالا از چهار کشور«هند»، «کره جنوبی»، «ترکیه» و «چین» از تاریخ ۱۰ بهمن ماه سال جاری صرفاً با روش بانکی و از طریق گشایش اعتبار اسنادی، برات و یا حواله امکان پذیر است.

شعارسال:ثبت سفارش برای واردات کالا از چهار کشور«هند»، «کره جنوبی»، «ترکیه» و «چین» از تاریخ ۱۰ بهمن ماه سال جاری صرفاً با روش بانکی و از طریق گشایش اعتبار اسنادی، برات و یا حواله امکان پذیر است.

به نقل از بانک مرکزی، مهدی کسرایی پور با اعلام اینکه مطابق بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری از تاریخ ۱۰ بهمن ماه سال جاری ثبت سفارش برای واردات کالا از چهار کشور «هند»،«کره جنوبی»،«ترکیه» و «چین» صرفاً از طریق بانکی امکان پذیر است به تشریح دو روش ثبت سفارش کالا برای واردات پرداخت و گفت: اصولاً برای واردات کالا به کشور دو روش «بانکی» و «غیربانکی» وجود دارد که در روش بانکی تخصیص و تامین ارز عمدتاً توسط بانک مرکزی و پرداخت آن به واسطه یکی از بانک های عامل انجام می گیرد.

مدیر کل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در خصوص مکانیزم واردات کالا به روش غیربانکی افزود: در روش غیربانکی یا همان روش «بدون انتقال ارز » هیچ یک از بانک های تجاری و یا تخصصی کشور به عنوان بانک عامل در پرداخت بهای کالای وارداتی دخیل نیستند.

این مقام مسئول بانکی با اشاره به اینکه مطابق بخشنامه ابلاغی معاون اول رئیس جمهور از تاریخ ۱۰ بهمن ماه سال جاری برای واردات کالا از چهار کشور اشاره شده می بایست ثبت سفارش با روش بانکی انجام گیرد، تصریح کرد: بر این اساس واردکنندگان کالا از کشورهای هند، کره جنوبی، ترکیه و چین الزاماً باید از طریق بانکی و با استفاده از ابزارهای بانکی نظیر اعتبار اسنادی، برات و یا حواله به ثبت سفارش و واردات کالا اقدام کنند.

وی در خصوص ثبت سفارش های انجام شده برای واردات از چهار کشور اشاره شده با روش غیربانکی قبل از ابلاغ بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری گفت: سازمان توسعه تجارت، گمرک و سایر دستگاه های ذیربط در خصوص اینگونه از ثبت سفارش ها، تمهیدات لازم را اندیشیده اند و این موارد ارتباطی به بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور ندارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار19بهمن 96،کدخبر: 4222494، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
وقتی بدون انتقال ارز قراره واردات انجام بشه و هیچ یک از بانک های تجاری یا تخصصی کشور به عنوان بانک عامل تو پرداخت قیمت کالای وارداتی دخیل نیستند بدیهیه که باید ممنوع بشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
کاش یه زمانی میرسید میگفتیم واردات هرگونه کالایی از چین ممنوع میباشد ، بعید هم نیست بهش برسیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین