پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۹۳۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس تعطیلی پی در پی مدارس کشور را چاره رفع آلودگی هوا ندانست و گفت: ضرورت دارد دولت بار دیگر لایحه تغییر زمان تعطیلات مدارس را به مجلس ارائه دهد.

شعار سال: محمد بیرانوندی با اشاره به تعطیلی متوالی مدارس کلانشهرها به ویژه تهران به علت آلودگی هوا، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی نمایندگان رسیدگی فوری به موضوع آلودگی هوا است چرا که تعطیلی مدارس به گونه‌ای شده است که با این وضعیت محتوای دروس را نمی‌توان به دانش‌ آموزان تفهیم کرد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس مجلس تأکید جدی مبنی بر چاره‌اندیشی فوری برای حل معضل آلودگی هوا داشت و کمیسیون آموزش و تحقیقات نسبت به موضوع آلودگی هوا دغدغه‌مند است، افزود: تغییر زمان تعطیلات مدارس یکی از گزینه‌های پیش روی دولت و مجلس برای مهار آلودگی هوا بوده که لازم است درباره چگونگی اجرای آن تجدیدنظر شود.

بیرانوندی با اشاره به ارائه لایحه تغییر زمان تغییر آغاز مدارس از سوی دولت و ارجاع آن به کمیسیون آموزش و تحقیقات، عنوان کرد: این لایحه یک مرتبه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رأی نیاورد لذا ضرورت دارد با بررسی‌های کارشناسی بیشتر این لایحه مجددا به مجلس ارائه شود.

امسال فرصت کافی برای تدریس محتوای کتاب درسی وجود ندارد

وی ادامه داد: محتوای تدریس شده در مدارس با توجه به تعطیلات پی در پی آلودگی هوا و بارش برف سنگین تمام و کمال نیست و باید به نوعی آموزش و پرورش این عقب ماندگی‌ها را با مدیریت مناسب به نحوی که ظرفیتش اجازه می‌دهد، ساماندهی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: قطعا طول زمان تعطیلات در شرایط کنونی به آلودگی هوا می‌افزاید و این تغییر در کنار اقدامات دستگاه‌های دیگر مسئول در موضوع آلودگی هوا می‌تواند برای کاهش این معضل جانکاه اثرگذار باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 18 بهمن 96، کد مطلب: 369506: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین