پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۹۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
شهردار یاسوج گفت: جمعه بازار فعلی یاسوج که همانند حلبی‌آباد است، زیبنده کاسب‌کار نیست و کسبه باید محیطش برازنده خودش باشد و از طرفی زیبنده شهر ما که نام پایتخت طبیعت ایران را یدک می‌کشد، نیست.

شعارسال: شهردار یاسوج گفت: جمعه بازار فعلی یاسوج که همانند حلبی‌آباد است، زیبنده کاسب‌کار نیست و کسبه باید محیطش برازنده خودش باشد و از طرفی زیبنده شهر ما که نام پایتخت طبیعت ایران را یدک می‌کشد، نیست.

نستهن مقدم در نشست ساماندهی جمعه بازار فعلی یاسوج اضافه کرد: حفظ جان مردم مهم است و نباید به بهانه‌ اینکه اینجا محل کسب و درآمد است، باید چشمان‌مان را روی خطرها و حوادث که جان مردم را تهدید می‌کنند، ببندیم.

وی اظهارکرد: جمعه بازار فعلی یاسوج جای پرخطری است؛ هم به لحاظ سازه و هم در صورت حادثه‌ای و یا آتش‌سوزی امکان خدمات رسانی کمتر وجود دارد. با توجه به نوع کالاها اگر آتش‌سوزی رخ دهد، صاحبان غرفه‌ها باید فرار را بر قرار ترجیح دهند.

شهردار یاسوج خطاب به اهالی جمعه بازار یاسوج خاطرنشان کرد: اگر بدانید که در این مکان چه خطرهای شما را تهدید می‌کند، حاضر نیستید که در اینجا کاری کنید. محل جمعه بازار فعلی یاسوج متناسب با کسب و کار استاندارد و سالم نیست و من خودم اجازه نمی‌دهم فرزندم در این بازار خرید کند.

وی با بیان اینکه معیشت و تسهیل در کار مغازه‌داران جمعه بازار یاسوج شعار همه ماست و بر اشتغال‌زایی و مرتب از سوی بزرگان کشورمان تاکید می‌شود، ادامه داد: این منطقه برگ منفی در کارنامه شهرداری است که آن را ایجاد کرده و یا حمایت می‌کند.

شهردار یاسوج با اشاره به بی‌نظمی وانت‌بارها رد سطح معابر و خیابانهای شهر گفت: فردی ۱۰ خودرو وانت خریداری کرده و دست افراد دیگری گذاشته و در فضای شهر بی‌نظمی ایجاد کرده‌ است.

مقدم با بیان اینکه بازار فعلی جمعه بازار هیچ نشاط و رونقی را برای شهروندان ما ندارد، بیان کرد: همه ما شعار حمایت از سرمایه‌گذار می‌دهیم، اما در عمل به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنیم. هیچ دلیلی ندارد که سرمایه‌ سرمایه‌گذار مستهلک شود تا کسانی بخواهند، مسأله‌ای را قبول و یا رد کنند. به هیچ وجه برای ساماندهی جمعه بازار فعلی یاسوج و جمع کردن آن کوتاه نمی‌آیم .

شهردار یاسوج تصریح کرد: در تمام دنیا یک ساعت خاص را برای جمعه بازار اختصاص می‌دهند و در زمان مشخصی هم بساط‌شان را جمع می‌کنند، انضباط کاری باید سرلوحه کسبه‌های ما قرار بگیرد.

مقدم اظهارکرد: یاسوج خودش به تنهایی چهارفصل دارد و نباید چهره آن را زشت کنیم؛ جمعه بازار فعلی یاسوج چهره نازیبا، فاقد معماری و ترافیک ایجاد می‌کنند و خواست عمومی ساماندهی این مکان است.

وی ادامه داد: مردم از مدیریت شهری می‌خواهند که جمعه بازار و یا روز بازار یاسوج را تعیین تکلیف کنند و این را باید توجه کنیم که شهردار و شورای شهر یاسوج در مقابل شما نیست بلکه کنار شماست و ما به دنبال مختل کردن شغل کسی نیستیم اما باید سلامت و ایمنی افراد مدنظر قرار گیرد. مجموعه شهرداری و شورای شهر ملزم شده است که این بازار را ساماندهی کند. اگر بنده به عنوان آدم بده شناخته شوم، جمعه بازار فعلی یاسوج را جابه‌جا و ساماندهی خواهم کرد.

همچنین هدایت اکبری، رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این نشست با بیان اینکه موقعیت جمعه بازار فعلی از ابتدا به عنوان جمعه بازار مشخص شده بود، اما اکنون به بازار روز تبدیل شده است، گفت: شهرداری و شورای شهر یاسوج همواره طرف مردم و اهالی جمعه بازار فعلی هستند و همیشه گفته‌ایم که باید شرایط طوری باشد که مغازه‌داران جمعه بازار با میل و رغبت خودشان به جمعه بازار جدید نقل و مکان کنند.

وی افزود: به هیچ وجه شورا و شهرداری یاسوج به دنبال تحمیل کردن به مغازه‌داران فعال جمعه بازار فعلی یاسوج در خصوص ساماندهی این منطقه نیست.

اکبری با اشاره به چگونگی ایجاد جمعه بازار جدید یاسوج اظهار کرد: زمانی که سرمایه‌گذار جمعه بازار جدید یاسوج قصد سرمایه‌گذاری در این استان داشت، می‌خواست در زمینی که از بانک صادرات خریداری کرده بود، تالاری احداث کند، اما از او خواستیم، برای ساماندهی جمعه بازار فعلی یاسوج سرمایه‌گذاری کند و بعد از جلساتی که با حضور مسئولان وقت برگزار شد، قرار شد که با شرایطی که برای او تعیین کردیم از جمله واگذاری و یا اجاره ۴۸۶ غرفه به مغازه‌داران فعال در جمعه بازار فعلی یاسوج، در راستای ساماندهی این جمعه بازار اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج خاطرنشان کرد: سرمایه گذار جمعه بازار جدید بعد از تمام مراحل قانونی و دادن عوارض مختلف شروع به احداث این بازار کرده است. بر اساس توافق و قراردادی که با سرمایه‌گذار منعقد شده، سرمایه‌گذار نباید ساکنین جمعه بازار فعلی یاسوج را ملزم به خرید غرفه‌های جدید کنند، بلکه هر کسی که شرایط خرید این غرفه‌ها را ندارد باید به او غرفه‌ها اجاره داده شود.

وی تاکید کرد: شهرداری یاسوج با ۴۸۶ نفر در جمعه بازار فعلی یاسوج قرارداد دارد که آنها به شهرداری عوارض پرداخت می‌کنند و شهرداری تنها در مقابل اینها تعهد دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج اظهار کرد: دو گروه در جمعه بازار فعلی یاسوج فعالیت دارند، یک گروه کسانی هستند که با شهرداری یاسوج قرارداد بسته‌اند و وضعیت مالی‌شان خوب نیست و مشکلات اقتصادی دارند که در این منطقه به کسب و درآمد مشغول هستند، اما گروه دوم کسانی هستند که به واسطه رانت و نفوذی که داشتند، زمین‌های را در جمعه بازار فعلی یاسوج از شهرداری یاسوج با نرخ بسیار پایین اجاره کردند و با ایجاد چند غرفه با کرایه یک میلیون تومان، ۹۷۰ هزار تومان و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به افراد دیگری اجاره می‌دهند و از طرفی خودشان اجاره‌های بسیار پایین در حد ۷۰ هزار تومان به شهرداری می‌دهند.

اکبری ادامه داد: برخی از غرفه‌های جمعه بازار فعلی یاسوج با مبلغ ۴۰ میلیون، ۵۰ میلیون تومان و ۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و این در حالی است که مالک این زمین شهرداری یاسوج است.

اکبری ادامه داد: سرمایه‌گذار جمعه بازار جدید موظف است به کسانی که شهرداری یاسوج معرفی می‌کند، غرفه واگذار کند و یا اگر توان خرید غرفه را ندارد، طبق نظر کارشناسی غرفه‌ها را به او اجاره دهد. تمام زمینه‌ها و راهکارهای لازم برای ساماندهی جمعه بازار آماده و فراهم شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج ادامه داد: ما نمی‌خواهم برای ساماندهی جمعه بازار فعلی یاسوج از قوه قهریه استفاده کنیم و هدف ما از تشکیل این جلسه این بود که بعد از یک جمع بندی به یک راهکار عملی برسیم. ساکنین جمعه بازار کنونی هیچ مالکیتی ندارد و هر لحظه ممکن است که این بازار جمع‌ آوری شود، اما در جمعه بازار جدید می‌توانند مالک شوند .

* جمعه بازار یاسوج ایمنی ندارد

محمد رستمی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی یاسوج در این نشست گفت: اگر حادثه پلاسکو در منطقه جمعه بازار یاسوج رخ دهد، هیچ راهی برای خدمات رسانی وجود ندارد. با یک اتصال برق و یا هرگونه آتش‌سوزی در جمعه بازار فعلی یاسوج به دلیل سازه آهنی کل بازار برق‌دار می‌شود.

مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج اظهار کرد: این جمعه بازار هیچ ایمنی ندارد و اگر جمعه بازار فعلی یاسوج جابه‌جا شود، عوامل ناامنی و خطر از بین می‌رود. وجود یک ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه جمعه بازار یاسوج الزامی است.

* اهالی جمعه بازار کم درآمد و بی‌بضاعت هستند

همچنین تیربند ، نماینده مغازه‌داران جمعه بازار یاسوج با بیان اینکه اهالی این جمعه بازار افراد کم درآمد و بی‌بضاعت هستند، گفت: اهالی جمعه بازار فعلی یاسوج توان خرید مغازه در جمعه بازار جدید را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه مغازه‌داران فعال در جمعه بازار فعلی یاسوج از توان مالی خوبی برخوردار نیستند، بیان کرد: وضعیت سازه‌ای جمعه بازار فعلی یاسوج مناسب نیست، اما با این وجود هر روز شاهد مجوزهایی هستیم که شهرداری یاسوج به وانت‌بارها و دوره‌گردها برای کسب و کار در اطراف این جمعه بازار می دهند. دادن این مجوزها با ساماندهی جمعه بازار مغایرت دارد و من نمی‌دانم چرا شهرداری یاسوج قید درآمد ۷۰ میلیون‌ تومانی از عوارض جمعه بازار یاسوج را زده است.

وی اضافه کرد: در منطقه کسب و کار رونق دارد و همین منطقه باید ساماندهی شود و جمعه بازار جدید یاسوج به دلیل موقعیتی که دارد در آینده کانون ترافیک و مشکلات زیاد دیگری خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 28 بهمن 1396، کدخبر: 96112815538، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
با بها دادن به زمینه های گردشگری در استان میشه بخشی از سرمایه مورد نیاز برای ابادانی شهر رو تامین کرد
ا.ف75
سعید
United Kingdom
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
ایا نباید شهرداری یاسوج فکری به حال این مسئله کند و مشکلات زیبایی این منطقه را حل نماید؟با این مردم که ظاهر شهر را بهم می ریزند باید به عنوان یک متخلف برخورد شود
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
بهتر نیست شهرداری برای این افراد که میخواهند بازاچه ای را تشکیل دهند فضا و زیرساخت اماده کند تا هم مردم راحت باشند و هم فروشنده ها؟
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین