پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۷۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره زمان انتقال جعبه سیاه هواپیمای Atr سانحه دیده و علت وقوع این سانحه گفت: هنوز هیچ زمانی را نمی‌توانیم برای انتقال جعبه سیاه اعلام کنیم و تا زمانی که اطلاعات دقیق جعبه سیاه در اختیار ما قرار نگیرد هیچ سناریویی از علت سانحه را تایید نمی‌کنیم.

شعارسال: علی عابدزاده در نشست خبری امروز درباره سانحه هواپیمایی شرکت آسمان در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه جعبه سیاه چه زمانی از هواپیما خارج و به متولیان تحویل داده می‌شود تاکید کرد: هنوز هیچ یک از تیم‌های زمینی و هوایی نتوانسته‌اند به محل رویت لاشه هواپیما برسند چرا که شرایط بسیار سخت و صعب العبور است.

وی تاکید کرد: هنوز گستردگی سایتی که هواپیما در آن سقوط کرده مشخص نیست.

عابدزاده با بیان اینکه دسترسی افراد عادی به جعبه سیاه امکان پذیر نیست گفت:‌ اعزام افراد عادی به این نقطه برای دست یافتن به جعبه سیاه می‌‌تواند خطرناک باشد.

عابدزاده تاکید کرد: باید دید از محل سقوط هواپیما چه اطلاعاتی به دست ما می‌رسد اما در حال حاضر نمی‌توانیم زمانی برای خروج جعبه سیاه از هواپیما اعلام کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه گفته می‌شود در بررسی نوار مکالمات خلبان و برج مراقبت، خلبان این هواپیما هیچ گزارشی از احساس خطر اعلام نکرده است و همچنین شرایط جوی هم نامساعد نبوده بنابراین علت سانحه در گزارش‌های اولیه را چه چیزی پیش بینی می‌کنید گفت: باید دقیق‌تر تمام این موضوعات بررسی شود و باید صبر کنیم تا طلاعات جعبه سیاه به دست ما برسد. اظهار نظر راجع به چگونگی شرایط جوی در آن منطقه هنگام سقوط هواپیما با اطلاعات به دست آمده از جعبه سیاه می‌تواند دقیق‌تر باشد.

عابدزاده ادامه داد: جعبه سیاه پارامترهای زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهد و دسترسی به اطلاعات جعبه سیاه نیاز به اپلیکیشن‌هایی دارد که اطلاعات را بازخوانی کند و تمام این اپلیکیشن‌ها در اختیار ما قرار دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: برای بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هم از کارشناسان فرانسوی سازنده هواپیمای Atr و هم از کارشناسان سازمان هواپیمایی و صنعت هوانوردی استفاده خواهیم کرد.

عابدزاده اظهار کرد: در حال حاضر در این شرایط که دسترسی به اطلاعات جعبه سیاه نداریم نمی‌توانیم هیچ سناریویی را تایید کنیم اما به محض بررسی اطلاعات جعبه سیاه می‌توانیم به نتایج قابل قبول‌تری برسیم.

در ادامه این نشست عابدزاده با اشاره به زمین‌گیری هواپیمای Atr سانحه دیده در شیراز گفت: این هواپیما به دلیل عدم تامین تعدادی از قطعات در شیراز زمین‌گیر بود اما پس از برجام شرکت آسمان توانست قطعات مورد نیاز برای فعال شدن این هواپیما را تامین کند.

معاون وزیر راه شهرسازی ادامه داد: موتور این هواپیما کانادایی است و منابع تعمیر این موتور محدود بوده و قادر نبودند در شرایط تحریم این هواپیما را تعمیر کنند.

وی درباره سیتم ای ال تی این هواپیما اظهار داشت: در حال حاضر دنیا توجه ویژه‌ای به مکان یاب و موقعیت یاب هواپیما دارد و در این سیستم باید در تمامی هواپیماها نصب شود هواپیمای atr آسمان هم مجهز به ای ال تی بوده است اما برای فعال شدن این سیسیتم باید شرایط فراهمه باشد.

وی با بیان اینکه در تجارت جهانی مشاهده شده که در سوانح تنها ۵۰ درصد ای ال تی‌ها کار کرده‌اند گفت: یکی از موضوعات این است که باید بیینیم چرا ای ال تی هواپیما فرکانس نداده است.

وی در ابتدای سخنان خود در این نشست نیز گفت: علی عابدزاده درباره روند پیگیری سازمان هواپیمایی در دو روز گذشته گفت: سازمان هواپیمایی در ساعت یک ربع به ١٠ روز یکشنبه از این سانحه مطلع شد. چند دقیقه بعد از اینکه از هواپیما اطلاعی به دست نیامد، ستاد تشکیل شد.

رییس سازمان هواپیمایی کشور افزود: براساس برنامه، ستاد بحران پیگیری و شروع به کار کرد و به سرعت وزیر راه در این ستاد حضور پیدا کرد و تیم کارشناسی به منطقه اعزام شد.

عابدزاده با بیان اینکه تعیین نقطه سقوط هواپیما با توجه به شرایط کوهستانی و شرایط جوی بسیار سخت بود، اظهار کرد: از طریق کشور روسیه کمک ماهواره‌ای گرفتیم. اطلاعات ماهواره‌ای دقیقا نمی‌توانست کمک کند چراکه وضعیت جوی ابری بود.

وی با اشاره به مشخص شدن نقطه سقوط و رویت قسمتی از هواپیما، گفت: به محض مشخص شدن مکان سقوط گروه‌هایی به محل حادثه اعزام شده‌اند. تمامی سعی ما بر این است که در کوتاهترین زمان اجساد منتقل شود اما از پراکندگی قطعات و سایت سانحه اطلاعی نداریم چراکه شیارهای متعدد وجود دارد و محیط سانحه در ارتفاع قرار دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 1 اسفند 1396 ، کدخبر: 595922 ، www.ilnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
امیدواریم که علت اصلی وقوع این حادثه هرچه سریع تر مشخص شود ، خداوند به خانواده های قربانیان این حادثه صبر دهد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
هواپیماهای جدید سیستمی دارن که ب محص ضربه سیگنال مکانشونو به ماهواره ای میفرستن که این هواپیما هم متاسفانه نداشته.وگرنه همون اول مکان هواپیما رو راحت پیدا میکردن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
واقعا جای تاسف داره که تکنولوژی این هواپیما ها به قرون وسطی در صنعت هواپیمایی برمیگرده و ما هنوز هم اصرار در استفاده از اونها داریم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین