پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۱۴۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
پوریان گفت:دولت اگر از دامداردان حمایت می کرد قیمت گوشت افزایش پیدا نمی کرد.

شعار سال: منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده در خصوص کاهش تعرفه واردات گوشت اظهار کرد: تولید کنندگان گوشت گوساله از کاهش تعرفه ناراضی هستند زیرا بازار داخلی از این ناحیه آسیب می‌بیند. ستاد تنظیم بازار برای تامین نیاز برای تامین نیازهای اساسی مردم مجبور است واردات انجام دهد ولی این واردات باید قیمت مناسبی صورت بگیرد.

وی افزود: نوسانات نرخ ارز باعث شد که دولت برای جلوگیری از گران شدن گوشت تعرفه واردات را کاهش دهد تا مردم در شب عید با مشکل مواجه نشوند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده عنوان کرد: در بحث گوشت گوسفند توانایی تامین 70 درصد نیاز داخل را داریم و در گوشت گوساله توانایی تامین 90 درصد را داریم و بقیه را باید وارد کنیم. مشکلی که وجود دارد این است که هزینه تولید در داخل کشور بالااست و تولید گوشت برای دامدار صرف نمی‌کند.

وی گفت: گرانی گوشت به دلیل بالا بودن هزینه‌های تولید است و ما مجبوریم برای تامین نیاز مردم گوشت وارد کنیم. برای حمایت از گوشت داخلی باید به دامداران یارانه بدهیم. در حال حاضر هیچ یارانه‌ای برای دامدار در نظر نگرفته نشده و دامدار نتوانسته با قوت به کار خود خود ادامه دهد و از طرفی با خشکسالی های پی در پی مواجه شدیم.

وی در آخر گفت :دولت باید از دامدار حمایت کند و به دامدار سوبسید بدهد که دامدار در بخش علوفه با مشکل مواجه نشود. دامدار باید خودش همه چیز را فراهم کند این حمایت نکردن دولت باعث گرانی گوشت شده است، اگر دولت به تولید کنندگان یارانه بدهد نه تنها نیاز داخلی گوشت را تامین می‌کنیم بلکه امکان صادرات را هم داریم. قبل از سال 93 وضعیت به همین شکل بود و ما علاوه بر تولید داخلی گوشت را صادر هم می‌کردیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نوداقتصادی، تاریخ 13 اسفند 96، کد مطلب: 2111758: www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین